beantwoord

Wijziging abonnement

  • 14 februari 2019
  • 22 reacties
  • 320 Bekeken

Ik heb net een mail gekregen dat mijn jongeren dal voordeel abonnement wordt omgezet naar een dal voordeel abonnement. Ik heb deze op 10-10-2018 afgesloten en zou een jaar geldig zijn maar nu zou hij vervangen worden terwijl hij nog steeds wordt aangeboden op de website. Ik heb deze abonnement nu pas 4 maanden en zou dus geldig zijn tot 10-10-2019. Hoe zit dit??
icon

Beste antwoord door Thom 14 februari 2019, 18:07

Uw jongerenabonnemen geldt een jaar, maar wordt na dat jaar omgezet in een regulier Dalvoordeelabonnement van 52 euro. Het abonnement wordt bij mijn weten niet meer aangeboden. Waar ziet u dat staan? Ik heb het niet kunnen vinden.
Bekijk origineel

22 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Uw jongerenabonnemen geldt een jaar, maar wordt na dat jaar omgezet in een regulier Dalvoordeelabonnement van 52 euro. Het abonnement wordt bij mijn weten niet meer aangeboden. Waar ziet u dat staan? Ik heb het niet kunnen vinden.
Badge +3
Het Dal Voordeel Jongeren (voor € 15,-) was een korte proef ergens begin 2018 meen ik. Het is eigenlijk onmogelijk om dat op 10-10-2018 afgesloten te hebben.

In tegenstelling tot wat ooit gezegd is in een ander topic (het blijft geldig totdat je 19 bent) is het na het eerste jaar ook niet meer te verlengen voor die € 15,-

Kan dat topic wel eens opzoeken... wordt vervolgd.
Hallo Melanie99 en welkom bij de NS Community.

Tot het moment waarop je abonnement verlengt wordt veranderd er voor jou niks. Bij het verlengen zul je het gewone tarief gaan betalen voor het Dal Voordeel abonnement, € 52,00. Kom je er zo verder uit?
Badge +3
Niet het topic wat ik zocht eigenlijk, maar hier wat info over het Dal Voordeel Jongeren (die proef dus in april-mei vorig jaar):

https://community.ns.nl/abonnementen-2/dal-voordeel-jongeren-elke-jaar-15-euro-of-alleen-eerste-jaar-48672

Mocht je het dus in oktober 2018 nog hebben kunnen bestellen, dan is die korting alleen voor het eerste jaar, tenzij de klantenservice je nog een verlengaanbod doet (regulier Dal Voordeel met fikse korting, dat heb ik zelf ook nog tot eind maart maar ben zeker geen jongere!)

Maar sinds de komst van Flex zie ik dat niet snel gebeuren. Is ook een topic over, verlengen met (vaste klanten) korting van een Dal Vrij.

Binnen Flex wordt overigens gewerkt aan gezinsabonnementen (minderjarigen kunnen geen Flex bestellen) met leuke kortingen.
Badge +3
Ik mag blijkbaar geen tweets quoten maar doe het toch:

Ik hoorde net dat kortingskaart voor kinderen van 15 naar 52 Euro omhoog gaat? Als dit waar is de zoveelste creatieve poging van #NS om de tarieven op te krikken. Wat is jullie actuele prijsbeleid voor kinderen tot 12 jaar en vanaf 12 jaar? Hoor het graag, dank.

Je bent dus niet de enige die daar mail over gekregen heeft...

En dan nu (het harde maar juiste) antwoord van webcare NS:

Het Dal Voordeel jongeren was een pilot. Die is nu afgelopen. De eerste van deze abonnementen gaan nu in inderdaad in verlenging tegen het reguliere tarief. ^dakje

Dat is helder op zich, en jammer voor die jongeren 12-18 jaar).

Bron (vind dat toch echt wel zo netjes, en geef er verder geen mening over, lees zelf maar): https://twitter.com/tacodekoning/status/1096142843712860160

Maar dat is dus wat er speelt. Ik ben geen partij maar zou er ook boos over zijn... Onderstaande reactie had dus zomaar van mijzelf kunnen zijn :D

Ja bizarre stap! Eerst behoefte creëren en dan hoppa 350% prijsverhoging

Oké, het gaat 250% omhoog maar dat terzijde.
Reputatie 7
Badge +4
Of de prijs ging eerst 70 procent naar beneden. 😉 Toch een voordeel waar de meeste mensen niet van konden profiteren.
Badge +3
Voor jongeren (tussen Kids Vrij of RailRunner) en tienertoer en SRP (studentenreisproduct) vond ik het een mooi initiatief. Helaas, nu wachten op de Flex familie-abonnementen dus.
Reputatie 7
Badge +4
Het is afgeketst op de andere vervoerders, men kon het niet eens worden over de hoogte en de verdeling, heb ik nog meegekregen.
Bedankt voor jullie reacties. Het doel was om een abonnement voor jongeren te introduceren dat geldig is bij alle treinvervoerders. Sinds deze zomer de proef met de verkoop van het Dal Voordeel Jongeren afliep, zijn hierover gesprekken met de andere vervoerders. Dit ligt complexer dan gedacht. In een aantal regio’s bestaan er namelijk ook regionale kortingsabonnementen speciaal voor jongeren, met elk hun eigen voorwaarden en prijzen. Het gaat er wat ons betreft nog steeds komen, maar het laat helaas nog wat langer op zich wachten.
Hallo Melanie99 en welkom bij de NS Community.

Tot het moment waarop je abonnement verlengt wordt veranderd er voor jou niks. Bij het verlengen zul je het gewone tarief gaan betalen voor het Dal Voordeel abonnement, € 52,00. Kom je er zo verder uit?
Dus als ik het goed begrijp blijft dit abonnement geldig tot 10-10-2019?

NS wijzigt eenzijdig de abonnementsvoorwaarden. Ik moet altijd omchecken en ga m.i.v. 2021 dus (een deel van) de voordeelurenurenkorting missen als ik eind van de middag met de trein wil. Of ik wordt gedwongen na de spits te reizen. Ik vind de compensatie van €7,- ronduit lullig. Dat staat in geen verhouding tot wat ik straks in moet leveren aan reisgenot. Slechte beurt, NS.

Reputatie 7
Badge +4

Het is eigenlijk ook geen compensatie. De voorwaarden van het VDU en Dalvoordeel worden hetzelfde, dus de prijs van het VDU moest even worden aangepast aan die van Dalvoordeel.

 

Inderdaad, tel uit je verlies. 

Reputatie 7
Badge +3

Als eerste even, u reageert in een topic over het Dal Voordeel abonnement voor jongeren, wat iets anders is dan uw Voordeeluren abonnement, niet heel handig.

Dan inhoudelijk voor uw situatie, als nu uw eerste incheck in de daluren is (dus voor 16:00 uur) en u tijdens de spitsuren omcheckt naar een andere vervoerder, kunt u het beste vanaf 2021 overstappen naar NS Flex Dal Voordeel. Bij NS Flex blijft u tegen het tarief van de eerste inchecktijd reizen, ook wanneer u overstapt naar een andere treinvervoerder. Bij de huidige klassieke abonnementen gaat dan inderdaad een ander tarief in. 

Beste mevrouw, heer,

Nu de dag aangebroken was dat het abonnement kan worden gewijzigd is door me geprobeerd het abonnement weer te krijgen zo als vorige maand door me gewenst.

Ik wilde na een maand geduldig wachten de dalvoordeel terughalen, welke vorige maand door Flex van mijn kaart is afgehaald, terwijl dit niet de  bedoeling was, d.w.z. niet mijn bedoeling.

Dus heb ik zonet bij wijziging de dalvoordeel aangevinkt. Ik had gedacht dat dit product dan toegevoegd wordt aan het reeds bestaande weekend vrij abonnement. 

Echter uit de bevestigingsmail blijkt echter dat deze ronde nu weer het Weekend vrij is afgepakt en deze klant nu alleen nog maar door de weeks en in het weekend dalkorting is vergund!  Terwijl die gang van zaken niet beloofd is of enigszins toegelicht is, in mijn ns, hoe je het juiste abonnementsituatie af kan sluiten. Je zit er immers weer een maand aan vast!

In uw weekend vrij website https://www.ns.nl/abonnementen/weekend-vrij.html presenteert NS weekend vrij en de 40% dalkorting doordeweeks overigens als één product. Dat zie ik toch goed? Ondergetekende begrijpt niet hoe dat zich dan verhoudt tot de verknipte abonnementssituaties, boven omschreven.

Het gaat allemaal niet vanzelf, maar is het alstublieft mogelijk dat me wordt gegund bij NS een weekend vrij eerste klas en een dalkorting te kunnen afsluiten? Zodat NS recht heeft op €38 weekend vrij eerste klas + 5€ dalvoordeel voor doordeweeks?

Als dat niet kan, mag ik dan alstublieft van u weten hoe ik dat op 26 februari 2020 zal kunnen regelen?

Dus dan bij elkaar €43 per maand, wat abonnementen betreft. Dankuwel voor uw reactie/hulp.

Cor Noordegraaf

Reputatie 7
Badge +3

@Trouwe Klant67 de link die u geeft verwijst naar klassieke abonnementen. U geeft aan Flex te hebben. Bij Flex krijgt u niet automatisch 40% korting bij weekendvrij. Dit moet u apart aanvinken naast het vinkje voor weekend vrij.

U kunt voor nu het beste telefonisch via Twitter Facebook of chat contact opnemen met NS klantenservice en uitleggen wat mis gegaan is.

Beste Mode,

U spreekt over klassieke abonnementen i.t.t. flex. De webpagina https://www.ns.nl/abonnementen/weekend-vrij.html rept wat betreft de productinhoud nergens over klassiek ter onderscheiding van flex.

Als NS dat onderscheid wél hanteert, vraag ik me in alle bescheidenheid af of het productinformatiegehalte van  https://www.ns.nl/abonnementen/weekend-vrij.html op dat punt tekort schiet. In geval aanvullende info ontbreekt, ga ik er namelijk van uit dat de productbeschrijving voor alle afrekenmogelijkheden, dus zowel klassiek als flex op gelijke manier van toepassing is.

Deze klant had al 1 weekend vrij eerste klas; omdat ik er daarvan één nodig heb, ga ik die niet wéér aanvinken, maar uitsluitend wat de klant (ik) aan het bestaande abonnement wil toevoegen.

Bovendien: vóórdat je op bevestigen klikt wordt het bestaande abonnement én de zojuist gekozen aanvulling vermeldt in je besteloverzicht. Ik vraag me nu af of het normaal is dat als je dus, als is gebeurd,  beide gewenste (dus zowel het bestaande als het aangevulde nieuwe)  producten vermeldt ziet in dat overzicht (dus dan denk je dat het zo in orde komt; volgende keer maak ik bewijsfoto’s van alles wat op het scherm getoond wordt) dat dan desondanks het abonnementsdeel dat je wil behouden   nadat je bevestigen hebt geklikt, even later in de bevestigingsmail, blijkt te zijn afgepakt.

Dankuwel voor uw advies de kwestie via NS klantenservice te regelen. Groet, Cor

Badge +3

Bij NS Flex kan je aan een Weekend Vrij inderdaad korting in de doordeweekse daluren toevoegen voor €3 per maand.

Je reist dan doordeweeks standaard 2e klas tenzij je in Mijn NS of de NS app 1e klas aan zet.

Als je de wijziging vandaag gedaan hebt, neem dan contact op met de klantenservice om dit te corrigeren.

Reputatie 7
Badge +3

@Trouwe Klant67 voor Flex moet u onder Flex-abonnementen kijken, daar staat alles.

Beste Robert B. , Mode,

Dankuwel voor jullie nieuwe acties. https://www.ns.nl/nsflex/webshop#/bestelling/producten  , Inderdaad nu zie ik het al:clock: .  

Groet, Cor

Reputatie 7
Badge +3

https://www.ns.nl/abonnementen/weekend-vrij.html  is de link naar het klassieke Weekend Vrij abonnement.

De NS Flex versie er is te bestellen via de Flex webshop https://www.ns.nl/nsflex/webshop   Wanneer je daar kiest voor Flex Weekend Vrij staat er dat je alleen onbeperkt reist in het weekend maar meer naar beneden waar je de bestelling moet bevestigen wordt de mogelijkheid gegeven om extra's (waaronder 40% korting buiten de spits) er bij te bestellen. Door dat toe te voegen wordt het Weekend Vrij abonnement uitgebreid met de dalkorting van maandag t/m vrijdag. Die toevoeging kost dan €3 en geen €5. Het verschil van €2 is de 40% korting in het weekend die je met Weekend Vrij niet nodig hebt omdat dat al onbeperkt gereisd kan worden.

 

 

 

 

Reputatie 7
Badge +3

@Momo Er is al een Flex abonnement. Er was niet bekend dat er verschillen zijn in weekend vrij klassiek en weekendvrij flex.

Beste  Robert B. , overige lezers,

Zojuist NS Klantenservice gesproken. Aangegeven wordt dat, als je (via telefonische NS Klantenservice) een in Mijn NS gemaakte vergissing m.b.t .de maandelijkse mogelijkheid in je account je abonnement te wijzigen wil laten corrigeren, je dit beter niet op dezelfde dag dat je de vergissing maakte aan NS Klantenservice kan vragen.

Volgens de NS Klantenservice, vanavond, raken de systemen van OV-chipkaart dan verstoord.

Hierdoor kunnen vervolgens problemen met het gebruik van je OV-chipkaart ontstaan, aldus de NS klantenservice medewerker.

De medewerker verstrekte het advies om de dag volgend op de dag dat je in je Mijn NS - account hebt geprobeerd je abonnement te wijzigen, met de NS Klantenservice telefonisch contact op te nemen, om de correctie alsnog te regelen.  Dan zou de correctie naar de door de klant gewenste abonnement-samenstelling wel moeten kunnen lukken, zo begreep de klant (ik).

Hopelijk heeft u iets aan deze aanvullende informatie.

Groet, Cor

Reageer