beantwoord

Wijziging abonnement

• 14 februari 2019
  • 13 reacties
  • 205 Bekeken

Ik heb net een mail gekregen dat mijn jongeren dal voordeel abonnement wordt omgezet naar een dal voordeel abonnement. Ik heb deze op 10-10-2018 afgesloten en zou een jaar geldig zijn maar nu zou hij vervangen worden terwijl hij nog steeds wordt aangeboden op de website. Ik heb deze abonnement nu pas 4 maanden en zou dus geldig zijn tot 10-10-2019. Hoe zit dit??
icon

Beste antwoord door Thom 14 februari 2019, 18:07

Uw jongerenabonnemen geldt een jaar, maar wordt na dat jaar omgezet in een regulier Dalvoordeelabonnement van 52 euro. Het abonnement wordt bij mijn weten niet meer aangeboden. Waar ziet u dat staan? Ik heb het niet kunnen vinden.
Bekijk origineel

13 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Uw jongerenabonnemen geldt een jaar, maar wordt na dat jaar omgezet in een regulier Dalvoordeelabonnement van 52 euro. Het abonnement wordt bij mijn weten niet meer aangeboden. Waar ziet u dat staan? Ik heb het niet kunnen vinden.
Badge +3
Het Dal Voordeel Jongeren (voor € 15,-) was een korte proef ergens begin 2018 meen ik. Het is eigenlijk onmogelijk om dat op 10-10-2018 afgesloten te hebben.

In tegenstelling tot wat ooit gezegd is in een ander topic (het blijft geldig totdat je 19 bent) is het na het eerste jaar ook niet meer te verlengen voor die € 15,-

Kan dat topic wel eens opzoeken... wordt vervolgd.
Hallo Melanie99 en welkom bij de NS Community.

Tot het moment waarop je abonnement verlengt wordt veranderd er voor jou niks. Bij het verlengen zul je het gewone tarief gaan betalen voor het Dal Voordeel abonnement, € 52,00. Kom je er zo verder uit?
Badge +3
Niet het topic wat ik zocht eigenlijk, maar hier wat info over het Dal Voordeel Jongeren (die proef dus in april-mei vorig jaar):

https://community.ns.nl/abonnementen-2/dal-voordeel-jongeren-elke-jaar-15-euro-of-alleen-eerste-jaar-48672

Mocht je het dus in oktober 2018 nog hebben kunnen bestellen, dan is die korting alleen voor het eerste jaar, tenzij de klantenservice je nog een verlengaanbod doet (regulier Dal Voordeel met fikse korting, dat heb ik zelf ook nog tot eind maart maar ben zeker geen jongere!)

Maar sinds de komst van Flex zie ik dat niet snel gebeuren. Is ook een topic over, verlengen met (vaste klanten) korting van een Dal Vrij.

Binnen Flex wordt overigens gewerkt aan gezinsabonnementen (minderjarigen kunnen geen Flex bestellen) met leuke kortingen.
Badge +3
Ik mag blijkbaar geen tweets quoten maar doe het toch:

Ik hoorde net dat kortingskaart voor kinderen van 15 naar 52 Euro omhoog gaat? Als dit waar is de zoveelste creatieve poging van #NS om de tarieven op te krikken. Wat is jullie actuele prijsbeleid voor kinderen tot 12 jaar en vanaf 12 jaar? Hoor het graag, dank.

Je bent dus niet de enige die daar mail over gekregen heeft...

En dan nu (het harde maar juiste) antwoord van webcare NS:

Het Dal Voordeel jongeren was een pilot. Die is nu afgelopen. De eerste van deze abonnementen gaan nu in inderdaad in verlenging tegen het reguliere tarief. ^dakje

Dat is helder op zich, en jammer voor die jongeren 12-18 jaar).

Bron (vind dat toch echt wel zo netjes, en geef er verder geen mening over, lees zelf maar): https://twitter.com/tacodekoning/status/1096142843712860160

Maar dat is dus wat er speelt. Ik ben geen partij maar zou er ook boos over zijn... Onderstaande reactie had dus zomaar van mijzelf kunnen zijn :D

Ja bizarre stap! Eerst behoefte creëren en dan hoppa 350% prijsverhoging

Oké, het gaat 250% omhoog maar dat terzijde.
Reputatie 7
Badge +4
Of de prijs ging eerst 70 procent naar beneden. 😉 Toch een voordeel waar de meeste mensen niet van konden profiteren.
Badge +3
Voor jongeren (tussen Kids Vrij of RailRunner) en tienertoer en SRP (studentenreisproduct) vond ik het een mooi initiatief. Helaas, nu wachten op de Flex familie-abonnementen dus.
Reputatie 7
Badge +4
Het is afgeketst op de andere vervoerders, men kon het niet eens worden over de hoogte en de verdeling, heb ik nog meegekregen.
Bedankt voor jullie reacties. Het doel was om een abonnement voor jongeren te introduceren dat geldig is bij alle treinvervoerders. Sinds deze zomer de proef met de verkoop van het Dal Voordeel Jongeren afliep, zijn hierover gesprekken met de andere vervoerders. Dit ligt complexer dan gedacht. In een aantal regio’s bestaan er namelijk ook regionale kortingsabonnementen speciaal voor jongeren, met elk hun eigen voorwaarden en prijzen. Het gaat er wat ons betreft nog steeds komen, maar het laat helaas nog wat langer op zich wachten.
Hallo Melanie99 en welkom bij de NS Community.

Tot het moment waarop je abonnement verlengt wordt veranderd er voor jou niks. Bij het verlengen zul je het gewone tarief gaan betalen voor het Dal Voordeel abonnement, € 52,00. Kom je er zo verder uit?
Dus als ik het goed begrijp blijft dit abonnement geldig tot 10-10-2019?

NS wijzigt eenzijdig de abonnementsvoorwaarden. Ik moet altijd omchecken en ga m.i.v. 2021 dus (een deel van) de voordeelurenurenkorting missen als ik eind van de middag met de trein wil. Of ik wordt gedwongen na de spits te reizen. Ik vind de compensatie van €7,- ronduit lullig. Dat staat in geen verhouding tot wat ik straks in moet leveren aan reisgenot. Slechte beurt, NS.

Reputatie 7
Badge +4

Het is eigenlijk ook geen compensatie. De voorwaarden van het VDU en Dalvoordeel worden hetzelfde, dus de prijs van het VDU moest even worden aangepast aan die van Dalvoordeel.

Inderdaad, tel uit je verlies. 

Reputatie 7
Badge +3

Als eerste even, u reageert in een topic over het Dal Voordeel abonnement voor jongeren, wat iets anders is dan uw Voordeeluren abonnement, niet heel handig.

Dan inhoudelijk voor uw situatie, als nu uw eerste incheck in de daluren is (dus voor 16:00 uur) en u tijdens de spitsuren omcheckt naar een andere vervoerder, kunt u het beste vanaf 2021 overstappen naar NS Flex Dal Voordeel. Bij NS Flex blijft u tegen het tarief van de eerste inchecktijd reizen, ook wanneer u overstapt naar een andere treinvervoerder. Bij de huidige klassieke abonnementen gaat dan inderdaad een ander tarief in. 

Reageer