beantwoord

Wijziging abonnement

  • 6 April 2022
  • 4 reacties
  • 113 Bekeken

Goedemorgen,

ik heb zojuist vanuit het buitenland mijn dal voordeel flex abonnement gewijzigd in een basis flex. Ik ben niet in de gelegenheid om de kaart op te laden. 
 

Graag wil ik het abbonement wijzigen zonder dat ik hoef op te laden.


Kunt u dat voor mij in orde maken svp? Dat helpt me enorm.

 

Dank.

 

Jos Brugman

 

icon

Beste antwoord door Denice NS 6 April 2022, 12:48

Bekijk origineel

4 reacties

Hoi Jossie. Welkom bij de Community.

Wijzigingen binnen NS Flex hoeven niet opgehaald te worden. Kortom, als je hebt gewijzigd van NS Flex Dal Voordeel naar NS Flex Basis, dan hoef je nu verder niks meer te doen.

k heb m’n abonnement omgezet naar een flex abbo. Ik woon nu in het buitenland en kan de verandering niet bij een automaat bevestigen
 

Ik blijf aanmaningen ontvangen. Volgens twee medewerkers die ik gesproken heb kan een medewerker via de chat dit aanpassen. De derde weigerde dit te doen.

Ik wil af van de aanmaningen omdat er niets te betalen valt. 

Reputatie 7
Badge +1

DAN is dus je eerst vraag onjuist and heb je NU dus geen FLEX.

Waar zijn die maningen voor? Jaarkosten van dat DalVoordeel=ruim 61€. Je ontkomt er dus echt niet aan dat eerst te gaan betalen nu, want anders lopen de kosten van incasso (dat gaat onherroepelijk zonder enige compassie altijd door). Als je eenmaal naar de automaat kan, dan kan/moet je het vlak daarvoor dus omzetten naar wat echt FLEX is.

Heb je niet een vertrouwd iemand waar je die kaart naar toe kan sturen om dat ff te doen? Die ´service´ zoals hier vaak blijkt is meestal een zaak van kan vriezen/kan dooien en onnavolgbaar. Betreft meestal mensen die voorgoed naar buitenland vertrekken en alles stopzetten en dan niet meer kunnen ophalen (maar als die toch al FLEX hadden is dat ook al niet meer nodig). Misschien verwar je het wel daarmee. Dan betekent het dus dat je kaart geheel ongeldig wordt gemaakt en als je ooit terugkomt -als je dat dan nog wil-opnw alles moet opzetten vanaf punt 0.

Badge +3

Een abonnement op saldo (bijv. Dal Voordeel voor € 61,20 per jaar) kan je vanuit het buitenland beëindigen via de NS Klantenservice zonder iets om te hoeven zetten naar NS Flex.

Je kaart is dan alleen niet meer te gebruiken om een nieuw NS abonnement op te zetten. Dat kost je dan € 7,50 voor een nieuwe kaart (met enige dagen levertijd).

Reageer