beantwoord

Wijziging abonnement

  • 19 July 2022
  • 4 reacties
  • 2263 Bekeken

Een vraag ivm wijziging van abonnement. Ik heb nu een NS Flex traject vrij abonnement. Deze loopt tot en met 22 juli a.s. Omdat ik daarna vakantie heb wil ik deze per 23-07 omzetten naar een basis abonnement. Per wanneer kan ik deze wijziging doorvoeren en per wanneer gaat deze dan in. De factuur wordt rond de 22e ook aangemaakt. Als ik de wijziging na het reizen op de 22e juli direct wijzig ben ik dan nog op tijd of ben ik dan te laat ivm de factuur en wordt dan een geheel nieuw maandabonnement afgeschreven. 

icon

Beste antwoord door Tochjo 19 July 2022, 15:33

Bekijk origineel

4 reacties

Badge +3

Als u uw abonnement per 23 juli wil wijzigen, moet u deze wijziging doorgeven op 23 juli. De wijziging gaat direct in. Wijzigingen vooraf inplannen kan niet.

NS Flex-abonnementen zijn doorlopend en op elk moment te wijzigen, mits er minimaal een maand verstreken is sinds de vorige wijziging of aanschaf. De factuurdatum blijft wel hetzelfde. Als u op, zeg, 30 juli uw abonnement zou wijzigen, dan zullen eerst de abonnementskosten voor de periode 23 juli t/m 22 augustus geheel worden afgeschreven, maar u krijgt dan na de wijziging op 30 juli een evenredig deel van die kosten terug.

Wijzigt u op de eerste dag van de nieuwe abonnementsmaand, dan zouden de abonnementskosten voor de volgende maand niet al in rekening gebracht moeten worden. Maar zoals gezegd krijgt u de abonnementskosten dan terug als dat onverhoopt toch zou gebeuren.

Als u uw abonnement al langer dan een maand hebt, dan is wijzigen na de laatste reis op 22 juli verstandig. Voor 22 juli worden dan geen abonnementskosten meer in rekening gebracht, maar de op 22 juli al voor de wijziging gemaakte reizen worden nog wel afgerekend tegen het oude abonnement. Dat scheelt toch weer wat euro's.

wegens bedrijfsbeëindiging abonnement wisselen van zakelijk naar privé.  

Wat is je vraag, REF?

Reputatie 7
Badge +3

wegens bedrijfsbeëindiging abonnement wisselen van zakelijk naar privé.  

Je kunt het beste contact opnemen met de klantenservice van business card.

Reageer