beantwoord

Wijziging abonnement niet verwerkt?

• 1 april 2021
  • 2 reacties
  • 82 Bekeken

• Op het juiste spoor
  • 0 reacties

Ik heb een email ontvangen over doorlopend abonnement maar naar mijn weten heb ik een Ns Flex € 0,-

Wat moet ik nu doen? Ik heb opnieuw abonnement gewijzigd.

Met vriendelijke groet, Karen Maas

Deel tekst uit ontvangen email:

Informatie over uw doorlopende NS-abonnement 
Voor het komende jaar (van 21 mei 2021 tot en met 20 mei 2022) gelden voor u de volgende tarieven en voorwaarden:

Betaalwijze:

Jaarlijks via automatische incasso

Prijs hoofdabonnement:

€ 60,00 per jaar

Korting:

€ 2,68 

Looptijd korting:

1 januari 2021 tot 21 mei 2021

De feitelijk door de bank uitgevoerde incasso kan uit meerdere afzonderlijke bedragen bestaan. U herkent de betaling op uw bankafschrift aan de volgende incassogegevens:

Naam incassant:

NS groep iz NS Reizigers

Creditor ID:

xx

Referentienummer:

xx

icon

Beste antwoord door Thom 1 april 2021, 07:38

Zo te zien is er sprake van een oud Voordeelurenabonnement. De prijs was 67 euro, is per 1 januari veranderd naar 60 euro  en u krijgt naar rato van het aantal resterende maanden van die zeven euro prijsverschil terug. Daar komt die € 2,68 vandaan. U heeft nu minder rechten dan met het VDU, de middagspits met korting is begin 2021 vervallen en NS compenseert het op deze wijze een beetje.

Wij kunnen hier niet nagaan of dit abonnement is overgezet naar Flex, daarvoor moet u even contact opnemen met Klantenservice. Het is hier een openbaar forum en geen postadres van NS. U kunt uw VDU in dat contact ook per direct overzetten naar Flex zonder abonnement. Dan krijgt u ook nog een (klein) restant van het vorig jaar vooruit betaalde abonnementsgeld terug en u hoeft de zestig euro voor de periode na 21 mei niet te betalen. Deze brief is een vooraankondiging.

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Zo te zien is er sprake van een oud Voordeelurenabonnement. De prijs was 67 euro, is per 1 januari veranderd naar 60 euro  en u krijgt naar rato van het aantal resterende maanden van die zeven euro prijsverschil terug. Daar komt die € 2,68 vandaan. U heeft nu minder rechten dan met het VDU, de middagspits met korting is begin 2021 vervallen en NS compenseert het op deze wijze een beetje.

Wij kunnen hier niet nagaan of dit abonnement is overgezet naar Flex, daarvoor moet u even contact opnemen met Klantenservice. Het is hier een openbaar forum en geen postadres van NS. U kunt uw VDU in dat contact ook per direct overzetten naar Flex zonder abonnement. Dan krijgt u ook nog een (klein) restant van het vorig jaar vooruit betaalde abonnementsgeld terug en u hoeft de zestig euro voor de periode na 21 mei niet te betalen. Deze brief is een vooraankondiging.

Badge +3

Ik vermoed dat u de overstap naar NS Flex niet tijdig (binnen een maand) bij een automaat opgehaald heeft, en dan loopt het Voordeelurenabonnement gewoon door.

Neem contact op met de klantenservice om het VDU per zo snel mogelijk te beëindigen (bijv. per 21 april), u krijgt dan nog wat geld terug.

Reageer