Wijziging abonnemet | NS Community
beantwoord

Wijziging abonnemet

  • 23 November 2021
  • 8 reacties
  • 137 Bekeken

Hallo, 
Ik heb een Traject Vrij abonnement maar ik merk dat ik nu minder aan het reizen ben. Ik wil het abonnement wijzigen naar een Basic Flex. 

Mijn vraag is, hoe veel geld moet ik nu gaan betalen? Stel, ik stop mijn abonnement vandaag (23-11) en ik betaal per maand 204 euro. Betaal ik dan per dag? Dus 204 euro / 30 dagen per maand = 6.8.

6.8 x 23 dagen = 156 euro? 

Hoe wordt dat precies berekend? 

Alvast bedankt voor het uitleg. 

icon

Beste antwoord door Robert B 23 November 2021, 17:51

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Het wordt inderdaad naar rato be- en verrekend. Als uw huidige abonnement op de 1e van de maand is ingegaan, klopt uw voorbeeld helemaal.

Nee, u betaalt dan per rit ieder keer dat u reist. En als u een dag niet reist betaalt u niets. Hoeveel u per maand kwijt bent hangt dus af van het aantal ritten die maand.

Bij uw huidige maandtrajectabonnement betaalt de prijs van ongeveer 36 enkele reizen. Anders gezegd u betaalt straks dan ongeveer 208/36 euro per rit, dat is ongeveer 5.80 euro. 

Van uw oude abonnement krijgt u de laatste maand een evenredig deel terug voor de periode dat het abonnement niet meer actief was 

Ik bedoelde meer hoe veel ik moet betalen voor de resterende periode van het Traject vrij abonnement

Reputatie 6

Hey Sasha_1606! Welkom bij de NS Community! 

Tamzin heeft hier het goede antwoord gegeven. Je betaalt namelijk altijd in het voren voor je product. Je krijgt het gedeelte wat je niet gebruikt terug. Een voorbeeld:  Je product loopt altijd vanaf de 2de van de maand maar je stopt het op de 18de. De kosten voor het product dat je al betaald hebt tot de 2de krijg je dan nog terug! 

Badge +3

Hey Sasha_1606! Welkom bij de NS Community! 

Tamzin heeft hier het goede antwoord gegeven.

Ik vond het antwoord van @mrfreeze beter :sweat_smile:

@Sasha_1606 krijgt voor de dagen tot aan de maandelijkse verlenging het niet gebruikte deel van de 204 euro terug.

Als het abonnement op de 1e ingegaan is dan ‘betaal’ je 23 dagen en krijg je de ongebruikte 7 dagen terug (€ 47,60 van je reeds betaalde € 204 voor november).

Dit gebeurt per direct (via een tussentijdse creditfactuur), dus heb je binnen enkele dagen op je rekening.

Alle reizen die je na de wissel naar Flex Basis maakt betaal je via de maandelijkse factuur. Bij ‘minder reizen’ (in de spits) zou je misschien nog iets hebben aan Flex Altijd Voordeel (20% korting in de spits).

Reputatie 7
Badge +3

Eigenlijk gaf Sasha al zelf het goede antwoord.

Betaal ik dan per dag? Dus 204 euro / 30 dagen per maand = 6.8.

6.8 x 23 dagen = 156 euro? 

23 (gebruikte) dagen maal €6,80 is €156,40. En €204 - €156,40 is €47,60. En dat is weer de 7 ongebruikte dagen die terugbetaald worden. Uiteindelijk betaal je dan t/m 23/11 €156,40.

Je betaalt dus inderdaad per dag.

Reputatie 7
Badge +3

Ik bedoelde meer hoe veel ik moet betalen voor de resterende periode van het Traject vrij abonnement

Zie mijn eerdere reactie :sunglasses:

Badge +3

Ik bedoelde meer hoe veel ik moet betalen voor de resterende periode van het Traject vrij abonnement

Zie mijn eerdere reactie :sunglasses:

Als je die vraag heel letterlijk neemt dan is het antwoord ‘niets’ (geen abonnementskosten meer van 24 t/m 30 november) :sweat_smile:

Reageer