Zou de dag waarop ik de kosten moet betalen veranderd kunnen worden ? Ik moet nu rond de 8e betalen maar heb dit liever de 25e hoop dat dit geregeld kan worden.
Dat kan helaas niet op een makkelijke manier. De oorspronkelijke betaaldatum blijft. Als u dat wilt wijzigen, moet u alle Flexabonnementen opzeggen en met een ander e-mailadres en een nieuw account het opnieuw laten ingaan na de 25e, en dat gaat dus wel erg ver.
Over het algemeen is het gedoe. U moet het toch betalen, dus reserveren voor de achtste is het verstandigste. De sancties zijn fors als het misgaat. Het veranderen van de datum als truc voor later betalen te gebruiken, gaat niet op. Verder geeft het ook nog gedoe met het verrekenen van het oude en het nieuwe abonnement.
Reserveren, lijkt me.
Nee, dat zal helaas niet gaan. Dat lees ik in andere topics hierover.
Hallo Dmhoogvliet en welkom bij de NS Community,
Ik heb de titel aangepast om de vindbaarheid te vergroten. Zoals Thom al aangaf kunnen wij de datum voor het incassomoment niet wijzigen. Hiervoor dien je het abonnement te beëindigen en opnieuw te bestellen. Zodoende krijg je dan een andere datum. Een beëindiging gaat per direct in en deze dien je dan te bevestigen bij een OV-automaat. Dat kan ook dezelfde dag en daarna kan je het abonnement opnieuw bestellen en per direct in laten gaan. We zullen dan omstreeks die dag elke maand het geld afschrijven.
Hallo Dmhoogvliet en welkom bij de NS Community,
Ik heb de titel aangepast om de vindbaarheid te vergroten. Zoals Thom al aangaf kunnen wij de datum voor het incassomoment niet wijzigen. Hiervoor dien je het abonnement te beëindigen en opnieuw te bestellen. Zodoende krijg je dan een andere datum. Een beëindiging gaat per direct in en deze dien je dan te bevestigen bij een OV-automaat. Dat kan ook dezelfde dag en daarna kan je het abonnement opnieuw bestellen en per direct in laten gaan. We zullen dan omstreeks die dag elke maand het geld afschrijven.
Is dat zo? Ik heb eind december 2020 mijn VDU beëindigd en direct Dal Voordeel op saldo aangevraagd. Mijn incassodatum voor VDU was jaarlijks eind november en dat is ook de datum voor Dal Voordeel geworden.
Ik denk dat het om Flex gaat in het geval hier helemaal boven.
Is dat zo? Ik heb eind december 2020 mijn VDU beëindigd en direct Dal Voordeel op saldo aangevraagd. Mijn incassodatum voor VDU was jaarlijks eind november en dat is ook de datum voor Dal Voordeel geworden.
Dit lijkt meer op een wijziging. Kan dat kloppen? Bij een wijziging naar een ander abonnement, blijft de incassodatum gelijk.
Is dat zo? Ik heb eind december 2020 mijn VDU beëindigd en direct Dal Voordeel op saldo aangevraagd. Mijn incassodatum voor VDU was jaarlijks eind november en dat is ook de datum voor Dal Voordeel geworden.
Dit lijkt meer op een wijziging. Kan dat kloppen? Bij een wijziging naar een ander abonnement, blijft de incassodatum gelijk.
Dat kan kloppen.
Ik vind het niet van deze tijd dat de incassodatum niet aan te passen is. We hebben het hier over klanten die gewoon hun rekening willen betalen en ik denk dat een aanpassing in de ICT hier voor NS en voor de klant een hoop energie en ergenis kan schelen.
Daarnaast vind ik het direct dreigen met sancties wanneer NS 1x niet heeft kunnen afschrijven best bot, onvriendelijk. Ik ben al jaren klant, volgens mij altijd prima op tijd betaald, nu maak ik de laatste maanden iets meer gebruik van het abonnement en is het 1x voorgekomen dat NS niet kan afschrijven en dan krijg ik zo'n behoorlijke onvriendelijke email dat ik me meteen weggezet voel als wanbetaler. Ik wil graag betalen, maar mijn inkomen is lager en staat vaak pas net een paar dagen na incassodatum op de rekening. De incassodatum is voor het gemak van NS en mijzelf toch? Als ik maandelijk een reservering van het bedrag moet maken, dan wil ik geen automatische incasso meer, want dan heeft dat voor mij geen meerwaarde. En die mail.. attendeer me er op (op een iets vriendelijkere toon) dat het mis is gegaan met de afschrijving en ik zorg dat de betaling alsnog jullie kant uitkomt. Omdat ik graag van mijn abonnement gebruik maak. U hoeft mij niet te herinneren dat ik een contract met u heb.. ik denk dat je dat stadium bereikt wanneer de betaling vaker voor problemen zorgt? Dat is voor mij iig logischer. Bij het krijgen van deze mail dacht ik in ieder geval eerder aan opzeggen dan aan oplossen. En dat vind ik jammer.
U bent bij de aanschaf van uw abonnement zelf akkoord gegaan met de voorwaarden. En één van die voorwaarden is betalen op de automatische incassodatum. Als u dan in gebreken blijft moet u natuurlijk niet gaan klagen dat NS iets minder vriendelijk om zijn geld vraagt. NS is geen gratis kredietbureau dat iedere maand eindeloos achter zijn geld gaat aanlopen.
Als u het er niet mee eens bent moet u Flex opzeggen en eventueel een gewoon abonnement nemen waarbij u vooraf betaalt of u moet op saldo gaan reizen.
Wel zou het beter zijn als NS bij iedereen steeds aan het eind van de kalendermaand zou afrekenen. Dat is wat duidelijker
Hoi WendyH,
Je bent zeker niet de enige die de toon van de e-mail erg onvriendelijk vindt. Ik ken geen enkel bedrijf dat direct al op deze manier communiceert. Ik ben alleen bang dat het (voorlopig) niet zal veranderen.
Voor mij is het niet zo zwart-wit als jij stelt
Ik zal niet de enige zijn waar het een enkele keer gebeurt dat er geen geld op de rekening staat en ik vind de manier van aanspreken erg belangrijk. Ik weet waarmee ik akkoord ben gegaan en NS kan mij daarop attenderen.. met andere woorden, waarmee ze hetzelfde zeggen. Ze hebben genoeg communicatief vaardig personeel daar.. tenminste dat hadden ze wel. Dus misschien is personeelstekort een onderliggende oorzaak? Ik betaal al jaren mijn rekening zonder problemen.. zou ik vaker niet op tijd betalen vind ik het een ander verhaal.
Jaren terug ook weleens met klantenservice NS contact gehad, ik ben beter gewend van NS.
Mevrouw, u heeft helemaal geen persoonlijke brief van NS gehad. Men heeft bij NS uitgedokterd wat het meest effectief is voor de grote massa met een betalingsachterstand en daar de brief - dus voor iedereen- op geschreven. Die brief kreeg u ook.
Het is een algemeen schrijfsel dat helemaal niet terugslaat op uw situatie. U was een keer te laat, nouja, dat kan iedereen wel een keer gebeuren. Het is ook eenvoudig op te lossen door alsnog te betalen. U kunt dat alleen beter niet te laat, dus na een maand doen want dan heeft u inderdaad gedoe. Dat zal u niet gebeuren.
U moet zich de inhoud van de brief niet teveel aantrekken, want hij is helemaal niet voor uw situatie geschreven en vooral niet aan u persoonlijk gericht.
Dit is meer voor een grote groep die te laat betaalt en die wordt gestimuleerd niet meer te wachten, dat is de opzet. De tweede en derde brief zijn steviger van toon.
Als de verlopen betaaldatum inderdaad een week geleden is, is het als u net na de 25e zou betalen ook nog op tijd, er van uitgaande dat u dan uw salaris krijgt. Het is alleen niet de bedoeling structureel te laat te zijn. Als u de volgende keer voldoende op uw rekening heeft staan, zal het weer gewoon worden afgeschreven.
Er is niks aan de hand en de brief was eigenlijk voor mensen met ander betalingsgedrag dan u. Te veel mensen kunnen de luxe van achteraf betalen niet goed aan en dat geld moet toch op tijd binnenkomen. Het betalingsgedrag verslechtert ook. De brief is voor mensen die een keer te laat zijn inderdaad wat stevig gesteld.
Voor mij is het niet zo zwart-wit als jij stelt
Of u wel of niet expres niet betaald is voor NS niet beoordelen. U bent verplichtingen aangegaan die u niet nakomt, dat is het criterium. NS wil.zijn geld op tijd hebben want het personeel wil ook op tijd salaris.op zijn rekening krijgen.
Dat het allemaal wat minder vriendelijk gaan kunt u gezien de vaak slechte betalingsmoraal in Nederland NS moeilijk kwalijk nemen. Er is ook bij NS een klein percentage abonnementhouders die het niet zo nauw neemt met betalen.
Het aanpassen kan wel, zie de berichten van ondergetekende en
Ik heb zelf om deze reden mijn Flex laten ingaan net na de 25e maar ja dat weten wij hier op het forum wel, maar je kunt niet verwachten dat de modale klant daar aan denkt. Zelf heb ik het zo geregeld dat ik al mijn vaste lasten net na de 25e betaal.
Ik ben het met u eens dat het storend is voor fatsoenlijke mensen die het een keertje mist, maar ik heb eigenlijk ook wel begrip voor NS dat ze steviger brieven schrijven. Mijns inziens zou dit pas moeten bij de tweede brief, maar dat zal betekenen dat het toch een week later binnenkomt. Het gaat natuurlijk wel om heel veel geld als grote groepen te laat betalen.
Er zijn ook genoeg mogelijkheden om geld te reserveren voor reizen. Bij elke bank kun je zo een ‘potje’ maken. Is sneller door jou zelf gedaan, dan dat ict dat doet. Paar dagen voor de aangegeven incassodatum op jouw betaalrekening zetten. Krijg je geen vervelende brieven meer.
Op zich is het vrij eenvoudig om een nieuwe betaaldatum te krijgen, namelijk door een (zelfde) NS Flex abonnement op een nieuwe kaart te bestellen.
De ingangsdatum daarvan kan je kiezen tussen 7 en 14 dagen na de besteldatum, en dat wordt ook je nieuwe maandelijkse factuurdatum*.
Zodra je nieuwe Flex abonnement ingaat beëindig je NS Flex op de huidige kaart (even bevestigen bij een automaat op station, supermarkt e.d.) De kaart kan je dan houden als reserve en reeds betaalde abonnementskosten (deel van lopende maand) krijg je terug.
Je kunt de kaart ook op Flex Basis zetten (met elke maand een factuur van € 0,00 als gevolg).
* Volgens een moderator zou na één jaar de factuurdatum alsnog terugvallen naar de huidige, maar dat betwijfel ik, zeker als je Flex op je huidige kaart in zijn geheel opzegt.
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookWelkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookEnter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.