Op 29 maart heb ik gebruik gemaakt van het online advies van NS om na te gaan welk abonnemnent voor mij het beste is op basis van mijn reishistorie, ik was verrast door deze handige service van NS.
Op 29 maart ontving ik per mail bevestiging met de voorwaarden en uit te voeren acties m.b.t. wijziging naar weekend flex. Ik had nog ca. 6 vrij reizen dagen (gelding tot 9 mei 2024) waarvan ik nog een deel goed kon gebruiken in april/ mei.
Op 12 april heb ik een vrij reizen dag gebruikt en die dag ook het nieuwe abonnement via automaat geactiveerd.
Op 16 april werd een bedrag teruggestort zonder specificatie (wel was aangekondigd dat terug storting van saldo dat nog op OV kaart staat zal worden teruggestort).
Op 18 april wilde ik een volgende vrij reizen dag gebruiken maar trof deze niet op de automaat. Met klantenservice onderweg gebeld (2 x) met van beiden, na uitleg situatie, kreeg ik advies om andere automaat te proberen, dit gaf geen ander resultaat. Ondertussen heb ik op die dag 46,10 , vol tarief, kosten gemaakt met treinreizen terwijl ik ervan uitging vrij reizen te kunnen gebruiken.
Bij de informatie van NS was niet duidelijk gemaakt dat de vrij reizen dagen zouden komen te vervallen.
Thuisgekomen voorwaarden o.a. klachten gelezen en nogmaals gebeld (volgens voorwaarden zal via deze weg direct naar een oplossing worden gestreefd). Hier vond ik geen gehoor voor een redelijke oplossing zodat ik minimaal restitutie kan krijgen voor de kosten op 18 april. Met herroeping van abonnement zouden nog niet de vrij reizen dagen waar ik nog recht op had/heb kunnen worden teruggezet. Via de chatfunctie ook nog de zaak voorgelegd maar geen redelijke oplossing/advies ontvangen. Dan maar een schriftelijke klacht per post (per mail wordt niet als mogelijkheid door NS genoemd). Soortgelijke ervaring , advies ?