beantwoord

Wijziging in Traject Vrij abonnement vergeten te activeren..

• 2 december 2017
  • 2 reacties
  • 195 Bekeken

Ik reis iedere dag met de trein naar mijn werk en had daarom een Traject Vrij abonnement tussen mijn woonplaats en werk.

Eind oktober is mijn werklocatie gewijzigd, waardoor ik naar een ander station moet reizen. Begin oktober heb ik daarom netjes de trajectwijziging doorgegeven, maar ben deze daarna vergeten te activeren. Daarom schrok ik nogal van mijn factuur deze maand; niet alleen betaal ik voor een abonnement op een traject dat ik niet meer gebruik, maar ik betaal daar bovenop de volle prijs voor losse kaartjes voor het nieuwe traject (heen en terug, 5 dagen per week). Ruim 300 euro dus in plaats van de 99 euro die ik had verwacht...

Hoewel het natuurlijk mijn eigen fout is, vind ik het toch raar dat ik voor een abonnementswijziging weer opnieuw fysiek een 'product' moet ophalen bij de automaat. Ik baal er ook van dat ik door een klein administratief foutje nu driedubbel betaal voor een traject dat even lang is..

(( TOEVOEGING: Ik heb nu de wijziging opnieuw aangevraagd, maar deze gaat pas eind van de maand in. Dan zou ik dus nog een maand driedubbel moeten betalen, en weer vanwege een administratief kleinigheidje. ))

Ik reis graag en veel met de trein en hoop dat er iets geregeld kan worden.
icon

Beste antwoord door Thom 2 december 2017, 18:22

Geval voor Klantenservice. Daar zal iemand er even naar moeten kijken. Activeren is natuurlijk wel nodig.

Als u een wat uitgebreider gesprek wilt, of wanneer u niet zo goed overweg kunt met de moderne kanalen, dan kunt u het beste Klantenservice bellen: 030-7515155. Het is tegen lokaal tarief, ze zijn er zeven dagen in de week en 24 uur per dag. Nu dus ook. Overdag is het doorgaans vrij druk en vaak gaat het via onderstaande kanalen sneller.

Twitter en Facebook zijn inmiddels ook 24 uur per dag actief en deze kanalen hebben de voorkeur van NS. Een overzicht van de overige mogelijkheden vindt u bij chat en ander contact. Het sturen van een e-mail is niet verstandig, de beantwoording duurt lang.
Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Geval voor Klantenservice. Daar zal iemand er even naar moeten kijken. Activeren is natuurlijk wel nodig.

Als u een wat uitgebreider gesprek wilt, of wanneer u niet zo goed overweg kunt met de moderne kanalen, dan kunt u het beste Klantenservice bellen: 030-7515155. Het is tegen lokaal tarief, ze zijn er zeven dagen in de week en 24 uur per dag. Nu dus ook. Overdag is het doorgaans vrij druk en vaak gaat het via onderstaande kanalen sneller.

Twitter en Facebook zijn inmiddels ook 24 uur per dag actief en deze kanalen hebben de voorkeur van NS. Een overzicht van de overige mogelijkheden vindt u bij chat en ander contact. Het sturen van een e-mail is niet verstandig, de beantwoording duurt lang.
Thom, bedankt voor de tips.

Ik heb gebeld met de klantenservice. Ze hebben mijn abonnement per direct beƫindigd dus ik hoef in ieder geval komende maand niet meer dubbel te betalen. Helaas heb ik afgelopen maand een keer of twee mijn oude traject gebruikt (tegenover 40x mijn nieuwe traject) waardoor er kennelijk geen verdere restitutie mogelijk was.

Die 300 euro ben ik dus kwijt, maar gelukkig gaat er niet nog meer vanaf. Een harde les: niet vergeten te activeren!

Reageer