Beste antwoord door Miriam NS
Helaas is gebleken dat er onduidelijkheid is ontstaan over het contract na een wijziging. Volgens onze voorwaarden is het zo dat een wijziging van een abonnement hetzelfde is als een opzegging. Wanneer je dus een abonnement wijzigt, gaat vanaf dat moment een nieuw contractjaar in. Het maakt dan niet uit of het om een upgrade of downgrade gaat.
In onze voorwaarden staat ook vermeld dat het niet mogelijk is het abonnement in het eerste jaar te downgraden. Juridisch gezien is een wijziging hetzelfde als een beëindiging van het huidige contract en het aangaan van een nieuw contract. We beseffen ons dat het duidelijker is wanneer dit explicieter staat genoemd in onze Productvoorwaarden. We gaan kijken of we dit met een volgende aanpassing kunnen verwerken.
Mocht je jouw abonnement hebben gewijzigd en binnen een jaar toch maandelijks willen opzeggen, dan kun je overstappen naar NS Flex. Dan kun je zowel upgraden als downgraden in het eerste contractjaar.
We begrijpen dat er berichten op de Community staan die iets anders beweren. Dat is een fout geweest van onze kant. Helaas is het niet mogelijk de voorwaarden (of techniek) aan te passen. Onze excuses voor de verwarring. Uiteraard is het altijd mogelijk een uitzondering te maken. Dit wordt echter per situatie beoordeeld door onze Klantenservice.
Bekijk origineel
In onze voorwaarden staat ook vermeld dat het niet mogelijk is het abonnement in het eerste jaar te downgraden. Juridisch gezien is een wijziging hetzelfde als een beëindiging van het huidige contract en het aangaan van een nieuw contract. We beseffen ons dat het duidelijker is wanneer dit explicieter staat genoemd in onze Productvoorwaarden. We gaan kijken of we dit met een volgende aanpassing kunnen verwerken.
Mocht je jouw abonnement hebben gewijzigd en binnen een jaar toch maandelijks willen opzeggen, dan kun je overstappen naar NS Flex. Dan kun je zowel upgraden als downgraden in het eerste contractjaar.
We begrijpen dat er berichten op de Community staan die iets anders beweren. Dat is een fout geweest van onze kant. Helaas is het niet mogelijk de voorwaarden (of techniek) aan te passen. Onze excuses voor de verwarring. Uiteraard is het altijd mogelijk een uitzondering te maken. Dit wordt echter per situatie beoordeeld door onze Klantenservice.