beantwoord

Wijziging langlopend abonnement

Toon eerste bericht

26 reacties

Een wijziging van een abonnement, in ieder geval de klassieke abonnementen, is in ons systeem inderdaad de beëindiging van het oude abonnement en het starten van een nieuw abonnement. Dit zorgt er ook voor dat er bij een wijziging altijd een nieuw eerste contractjaar aangegaan wordt, in ieder geval systeemtechnisch. Voorheen hebben we uit coulance de mogelijkheid om maandelijks stop te zetten na afloop van het eerste contractjaar wel behouden na een wijziging, maar dit moest dan uitgevoerd worden door het systeem te overrulen. Deze coulance passen we nu niet meer toe, we volgen nu simpelweg het systeem: na een wijziging gaat er een nieuw eerste contractjaar in.

Bij een trajectwissel van een Traject Vrij abonnement wordt ook het oude abonnement stopgezet en er een nieuw abonnement gestart op het nieuwe traject, in ieder geval systeemtechnisch. Vraag me niet hoe het werkt, maar bij deze wijziging wordt er geen nieuw eerste contractjaar gestart in het systeem wat wij gebruiken. Ook daar is een trajectwissel dus een uitzondering op de regel dat er een nieuw eerste contractjaar gestart wordt na een wijziging.

Wat betreft de beperkte uitleg in de voorwaarden over een downgrade ben ik het met je eens. Zoals het er nu staat zou een Traject Vrij abonnement in het eerste contractjaar ook gedowngraded mogen worden naar een ander abonnement, niet enkel naar een goedkoper traject. Ik zal dit onder de aandacht brengen zodat dit in de voorwaarden verduidelijkt kan worden.

Een trajectwijziging is daar in principe een uitzondering op.Wat is de betekenis van de woorden "in principe" in deze zin?

Dit heeft niet echt een betekenis, ik gebruik dat woord eigenlijk vaak onnodig. 🙈

Reageer