beantwoord

Wijziging van rekeningnummer is na 3 keer doorgeven nog niet gewijzigd

• 6 februari 2015
  • 12 reacties
  • 875 Bekeken

Ik heb al sinds een jaar of 5 een nieuw rekeningnummer. De bank heeft alle gegevens gewijzigd bij instanties waar ik automatisch rekeningen liet betalen. Dat lukte bij alle andere instanties, alleen bij de NS niet. Ik heb op verzoek van de klantenservice een brief gestuurd aan de NS om mijn rekeningnummer te wijzigen. Een jaar later kreeg ik weer de melding dat het niet was gelukt om het geld voor mijn voordeelurenkaart van mijn rekening af te schrijven. Weer klantenservice gebeld en toen op hun advies nog maar eens naar hetzelfde adres de wijziging gestuurd. Een jaar later..... weer een brief dat het niet was gelukt om het geld voor mijn voordeelurenkaart van mijn oude rekeningnummer af te schrijven. Gek, daar staat al jaren niets meer op. Vorig jaar dacht ik, ik geef het op, maar dit jaar denk ik, ik doe nog 1 poging. Via dit forum. Misschien lukt het nu wel?
icon

Beste antwoord door Klaas-Jan NS 6 februari 2015, 16:42

Welkom op ons NS Serviceforum en goed dat je het toch nog een keer aankaart. Het wijzigen van een rekeningnummer gaat via Mijn NS. Ook is het mogelijk om NS Klantenservice een brief te sturen met oud + nieuw rekeningnummer + handtekening. In het geval van een voordeelurenabonnement (VDU) kan ook ik een wijziging doorvoeren. Dit is echter het enige abonnement waarvoor ik dit kan doen. Ik ontvang dus graag een privébericht van je.

N.B.: Het doorgeven van een nieuw rekeningnummer voor een VDU kan niet via Mijn NS. Wel per post of via de diverse kanalen van NS Klantenservice.
Bekijk origineel

12 reacties

Welkom op ons NS Serviceforum en goed dat je het toch nog een keer aankaart. Het wijzigen van een rekeningnummer gaat via Mijn NS. Ook is het mogelijk om NS Klantenservice een brief te sturen met oud + nieuw rekeningnummer + handtekening. In het geval van een voordeelurenabonnement (VDU) kan ook ik een wijziging doorvoeren. Dit is echter het enige abonnement waarvoor ik dit kan doen. Ik ontvang dus graag een privébericht van je.

N.B.: Het doorgeven van een nieuw rekeningnummer voor een VDU kan niet via Mijn NS. Wel per post of via de diverse kanalen van NS Klantenservice.
Vraagje wie heeft het antwoord van Klaas-Jan als antwoord aangewezen???? De klant geeft toch aan dat een brief sturen al meerdere keren niet gewerkt heeft en dan komt de NS met de opmerking: stuur een brief.

Wat is er mis met een reactie. Wat vervelend dat dit mis blijft gaan. Stuur mij je gegevens en ik zorg dat ik achterhaal wat het probleem is, zorg dat het opgelost wordt en koppel dat aan je terug?
@elvenbloem. Even voor de duidelijkheid ik werk niet bij de ns dus aan mij goed je niets te sturen. Ik hoop alleen de NS aan te moedigen je beter te helpen.
Vraagje wie heeft het antwoord van Klaas-Jan als antwoord aangewezen???? De klant geeft toch aan dat een brief sturen al meerdere keren niet gewerkt heeft en dan komt de NS met de opmerking: stuur een brief.

Wat is er mis met een reactie. Wat vervelend dat dit mis blijft gaan. Stuur mij je gegevens en ik zorg dat ik achterhaal wat het probleem is, zorg dat het opgelost wordt en koppel dat aan je terug?

Dat doet Klaas Jan zelf, hop hop hop weer een topic beantwoord, next.
Dat doen alle moderators, een topic als beantwoord markeren, dan hoeven ze daar niet meer naar te kijken, of het antwoord nu goed is, fout of onvolledig.
Onder het nutteloze gecopy-pastete stukje vraagt K-J NS Elfenbloem toch ook om de gegevens in een privébericht te sturen om het op te kunnen lossen?
Ah excuses ja, je zou er bijna overheen lezen na dat eerste stukje.
Omdat er veel mensen meelezen en wellicht via een zoekopdracht in dit topic uitkomen leek het me goed om te melden wat de gebruikelijke opties zijn. Dat het al meerdere malen mis is gegaan bij Elfenbloem is kwalijk en ik zal via de privémodus deze reiziger uiteraard verder helpen.
In dat geval is het vermeldenswaardig dat het voor een VDU sowieso niet mogelijk is om een wijziging van het rekeningnummer via MijnNS door te geven.
Goed punt Pe_pe. Ik heb voor de zekerheid even een verduidelijking toegevoegd.
Beste Klaas-Jan,

Fijn dat je inderdaad voor deze klant wil zorgen dat het goed komt, uit je eerste reactie had ik dat niet gehaald. Uit je tweede reactie gelukkig wel!

groet
Ronald
In dat geval is het vermeldenswaardig dat het voor een VDU sowieso niet mogelijk is om een wijziging van het rekeningnummer via MijnNS door te geven.

Ik had een wijziging op mijn ov-chipkaart doorgegeven. Dat werkte wel voor het automatisch opladen, niet voor het betalen van de voordeelurenkaart. Over logica gesproken. Maar wel fijn dat er nu toch iets aan gedaan kan worden.
Reputatie 1
Badge
Dat hele syteem heeft geen enkele logica-OVsjip is een HEEL andere organisatie als NS-bovendien worden ent die VDU-oude stijl kaarten angstvallig apart bewaakt als bestand, omdat er geen nieuwe bij mogen komen en NS ze het liefst morgen allemaal de deur uit doet-maar ja- die vervelende reizigers die ze willen houwe.
Wat overigens raar is in dit verhaal dat BANKen overstapservice bieden als je (als je daarvoor kiest) van bank wisselt en alle automatische betalingen daarover inlichten. Blijkbaar alweer iets wat NS pas na 4-5 jaar nog moet ontdekken.

Reageer