Skip to main content

ik wil mijn banknummer wijzigen van ING naar Openbank maar de laatste komt niet voor in het rijtje mogelijke banken waaruit je kunt kiezen bij "wijzigen bankgegevens"  ; ook werkt OPenbank niet met Ideal

Neem telefonisch, via Twitter, Facebook of chat contact op met NS klantenservice.


Hiervoor neem je het beste even contact op met de klantenservice zelf. Dat kan bijvoorbeeld per chat, via Twitter of via Facebook.

Wij kunnen hier niet bij klantgegevens.


Nee banken voor ondernemers komen namelijk niet in het rijtje thuis helaas. Ik denk hetzelfde als met Knab bank bijvoorbeeld. Je kunt beter (voor als consument) een andere rekening gaan openen bij een andere bank zoals de Rabo, ABN Amro of SNS Bank. Maar als het voor zakelijk is surf dan op https://www.ns.nl/zakelijk


Nee banken voor ondernemers komen namelijk niet in het rijtje thuis helaas. Ik denk hetzelfde als met Knab bank bijvoorbeeld. Je kunt beter (voor als consument) een andere rekening gaan openen bij een andere bank zoals de Rabo, ABN Amro of SNS Bank. Maar als het voor zakelijk is surf dan op https://www.ns.nl/zakelijk

Openbank is inderdaad zoiets als Knab, een digitale bank. Voordeel is dat je geen maandelijkse kosten betaalt, bij Triodos is dat inmiddels al € 5,00 per maand en bij ASN € 2,20.

Revolut is op zich wel een goede, dan kan je ook iDeal gebruiken. Of anders Bunq maar die is ook niet meer gratis.


Wat betekend dit? Bankgegevens kunnen alleen door de contracthouder worden gewijzigd. Neem contact op met de contracthouder.
Het lukt niet om mijn bankgegevens te wijzigen.


Hey RobinMyrthe1996. Welkom bij de NS Community. 

Dan is waarschijnlijk je Mijn NS account niet goed gekoppeld. Neem even contact op met onze klantenservice om dit recht te laten zetten! 


Wat betekend dit? Bankgegevens kunnen alleen door de contracthouder worden gewijzigd. Neem contact op met de contracthouder.
Het lukt niet om mijn bankgegevens te wijzigen.

Welkom bij de NS Community!

Gezien de 1996 in je naam zal je minderjarig geweest zijn toen je abonnement afgesloten is ❓

In dat geval is een van je ouders waarschijnlijk de contracthouder, in ieder geval is dat degene van wie het IBAN is dat je wilt wijzigen.

Diegene (de contracthouder) moet dan je abonnement in zijn geheel opzeggen via https://www.ns.nl/abonnementen/#/online-beeindigen (en dan moet jij het bij een ophaalpunt van je kaart verwijderen).

Daarna (een dag later) kan je zelf een abonnement aanvragen met je eigen IBAN.


Ik heb gebeld met klantenservice om een wijziging door te geven van de bankrekening waarvan de periodieke betalingen kunnen worden afgeschreven, maar kreeg te horen dat ik dat zelf on line moest doen. Na vele pogingen (de halve dag deed de koppeling van mijn ov-chipkaart met mijnNS het niet) kwam ik eindelijk op de plek waar ik mijn bankrekeningnummer zou moeten kunnen wijzigen. Helaas…. daartoe was ik niet gemachtigd en daarvoor moest ik contact opnemen met mijn contracthouder… Hu, de NS blijkbaar. En dat contact opnemen…. dat moest via de klantenservice!

Wat nu?


Als je een melding krijgt dat je het rekeningnummer niet aan kunt passen, omdat je niet de contracthouder van het abonnement bent dan kan dit één van twee dingen betekenen:

  1. Jouw Mijn NS-account is niet goed gekoppeld aan het klantnummer waar jouw abonnement aan gekoppeld is;
  2. Je bent niet de contracthouder van het abonnement en dient de persoon die het abonnement heeft afgesloten te vragen om de gegevens aan te passen. 

Voor het corrigeren van jouw Mijn NS-account kun je contact met de Klantenservice opnemen. 


Reageer