Wil een veel duurder abonnement, maar kan het pas over anderhalve maand in laten gaan?

• 8 september 2014
  • 4 reacties
  • 201 Bekeken

Ik heb op dit moment een dal uren kortingsabonnement van 50 euro per jaar, en wil graag een weekend-vrij abonnement van 30 euro per maand. Je zou verwachten dat een duurder abonnement zo snel mogelijk in zou kunnen gaan, maar op de website kon ik 20 oktober pas kiezen als eerste ingangsmoment. Waarom kan dit niet eerder? Als ik nu geen ander abonnement had gehad en weekend vrij had aangevraagd kon het lijkt mij ook sneller dan over anderhalve maand. Bovendien is restitutie van het weekend vrij abonnement niet echt een probleem, aangezien dat bedrag zeer klein is.

4 reacties

Ramon; Het punt is dat het niet echt uit hoeft te maken wat de originele ingangsdatum van mijn vorige abonnement is - als ik dat abonnement een extra maand had moeten betalen was dat ook geen probleem geweest. Ik heb simpelweg een OV chipkaart waar ik een nieuw abonnement op wil zetten, vorige producten hoeven daar niet per se een rol in te spelen. Bovendien is het bedrag dat gepaard ging bij het vorige abonnement zo gering, dat ik het geen probleem had gevonden hier, in het kader van een mogelijk opzegtermijn, een extra maand van te moeten betalen.

Uiteindelijk kan ik gelukkig wel de 20e van deze maand het nieuwe abonnement afsluiten, en hoef ik dus nog niet een extra maand te wachten.
Ik snap dat dit erg lang lijkt. De datum moet je rekenen vanaf de ingangsdatum van het abonnement. In jouw geval zal de de 20e van iedere maand zijn. Je abonnement had enkel per 20 september gewijzigd kunnen worden indien je dit twee weken voor 20 september (voor 6 september) had aangevraagd. Nu dit niet het geval is, schuift de eerst mogelijke datum automatisch één maand op naar 20 oktober. Ik hoop dat het zo iets duidelijker voor je is.
Ik heb vanochtend contact gehad, helaas werd na lang wachten en twee keer doorverbonden worden de verbinding verbroken. Wel begreep ik dat zij mijn huidige abonnement stop konden zetten zodat ik het opnieuw aan kon vragen.. maar ze konden niets beloven zodat ik wellicht anderhalve maand helemaal zonder abonnement kom te zitten (als het alsnog tot 20 oktober duurt).

Ik snap echter niet dat als het 2 weken duurt, waar 20 oktober dan vandaan komt.. 2 weken vanaf gisteren zou 21 september zijn.
Beste Pakalpa.

Welkom op het NS serviceforum. Het omzetten van abonnement kan helaas niet direct ingaan. Je kan het nu pas veranderen voor 20 oktober, omdat er een verwerkingstijd is van 2 weken. Het abonnement omzetten voor 20 september lukt dus niet. Neem anders even contact op met de klantenservice of een van de moderators voor een oplossing.

Reageer