beantwoord

wissel van Traject vrij naar Altijd voordeel (+ aanvulling Flex)

• 16 november 2018
  • 6 reacties
  • 170 Bekeken

Momenteel heb ik een Traject vrij van Zoetermeer naar Gouda, inmiddels langer dan een jaar, dus op te zeggen.
Nu overweeg ik Altijd voordeel (+ Flex), omdat ik wel de auto pak en dan dus dubbele kosten heb (betaalde NS kaart + autokosten).
Die Altijd voordeel moet ik die weer voor een jaar afsluiten of is deze ook maandelijks opzegbaar?
Hoe groot is het verschil in kosten?
icon

Beste antwoord door Thom 16 november 2018, 20:05

Altijd Voordeel Flex hoeft u niet voor een jaar af te sluiten. Het is een euro per maand duurder, maar als u het een maand heeft, kunt u het elke dag opzeggen. Veelal is dat voordeliger dan een jaarabonnement. Na een jaar kunt u uw abonnement nu ook per maand opzeggen, u zit er bij verlenging niet een jaar aan vast.

https://www.ns.nl/nsflex/webshop#/bestelling/producten

Als u in de spits incheckt, is het voordeliger bij meer kosten dan €115 per maand tegen vol tarief. Of bij €57,50 in de daluren. Een combinatie zult u zelf kunnen uitrekenen.
Bekijk origineel

6 reacties

Welkom bij de Community, Marike.

Thom zijn reactie is juist. Je kan op de kaart waar nu je Traject Vrij abonnement op staat helaas geen NS Flex product plaatsen. Wil je toch beide producten gebruiken dan zal je twee OV-chipkaarten dienen te gebruiken.
Reputatie 7
Badge +4
U reist òf met uw oude abonnement òf met Flex. Allebei op één kaart kan niet. Reizen op saldo is niet te combineren met reizen op rekening. Als u dat laatste wilt, moet u Flex nemen.
Dank Jouke,
Ik reis gemiddeld 3x per week naar Gouda heen en weer, waarvan 2x in dal heen of terug.
Ik heb besloten mijn trajectkaart nog niet op te zeggen en te wisselen, omdat de trajectkaart nu per maand opzegbaar is.
Kan ik wel de Flex erbij op zetten?
Hallo Marike en welkom bij de NS Community.

Een exacte berekening welk abonnement geschikt is voor jou is op dit moment niet goed mogelijk. Wat vooral belangrijk is, is het aantal reizen in de spits en het aantal reizen in de daluren per maand. Met die gegevens kunnen we als community een berekening voor je gaan maken welk abonnement voor jouw het voordeligst is.
Badge +3
Het grote voordeel van Flex is dat je het (na 30 dagen of een maand) per dag kunt stoppen/onderbreken, dus bijv. 6 weken Altijd Voordeel of Dal Vrij is geen probleem.

Wel moet je dan weer 30 dagen/een maand wachten voordat je het weer 'aan' kunt zetten, maar dat is makkelijk op te lossen door gewoon een tweede kaart met Flex aan te schaffen en dan kunt wisselen wanneer je maar wilt.
Reputatie 7
Badge +4
Altijd Voordeel Flex hoeft u niet voor een jaar af te sluiten. Het is een euro per maand duurder, maar als u het een maand heeft, kunt u het elke dag opzeggen. Veelal is dat voordeliger dan een jaarabonnement. Na een jaar kunt u uw abonnement nu ook per maand opzeggen, u zit er bij verlenging niet een jaar aan vast.

https://www.ns.nl/nsflex/webshop#/bestelling/producten

Als u in de spits incheckt, is het voordeliger bij meer kosten dan €115 per maand tegen vol tarief. Of bij €57,50 in de daluren. Een combinatie zult u zelf kunnen uitrekenen.

Reageer