beantwoord

Wisselen abonnement ex-student

• 29 november 2018
  • 5 reacties
  • 184 Bekeken

Ik heb in augustus gekozen voor een daluren korting abonnement nadat ik geen recht meer had op m’n studenten vrij ov abonnement. Dus heb nu 50 euro korting als langstudeerder op dit abonnement, dus is hij gratis omdat dit abonnement 50
euro kost. Nu wil ik graag overstappen op een weekend vrij abonnement. Kan ik dit doen zodat ik nog profijt heb van die 50 euro korting?
icon

Beste antwoord door Robert B 29 november 2018, 20:48

Welkom bij de NS Community!

Als je die €50 tegoed/korting al gebruikt hebt voor een jaartje gratis Dal Voordeel dan vervalt die bij het wisselen naar Weekend Vrij.

Je zult ongebruikte maanden (à € 4,16) van dat 'cadeautje' dus niet verrekend krijgen bij het wisselen van je abonnement.

Overigens kan je een 'klassiek' Dal Voordeel (jaarabonnement) alleen maar wisselen in het eerste jaar als je overstapt naar NS Flex.

En die €50 voor (ex)studenten is sowieso niet geldig i.c.m. Flex. Zelfde reden voor mij (goedkoop Dal Voordeel nog) om pas eind maart (einde contractjaar) over te stappen naar Flex.

Uiteraard kan je Flex Weekend Vrij (zonder korting doordeweeks, dus voor €31 per maand) gewoon bestellen op een nieuwe ov-chipkaart. Die kaart is dan gratis en het abonnement gaat 7 dagen na de besteldatum in.

Voor reizen met korting doordeweeks gebruik je dan je huidige kaart. Dit is vooral handig voor reizen op vrijdagmiddag/avond, en dan na 18:25 vrij reizen door met de ene kaart uit te checken en met je Weekend Vrij gratis verder te reizen!
Bekijk origineel

5 reacties

Badge +3
Welkom bij de NS Community!

Als je die €50 tegoed/korting al gebruikt hebt voor een jaartje gratis Dal Voordeel dan vervalt die bij het wisselen naar Weekend Vrij.

Je zult ongebruikte maanden (à € 4,16) van dat 'cadeautje' dus niet verrekend krijgen bij het wisselen van je abonnement.

Overigens kan je een 'klassiek' Dal Voordeel (jaarabonnement) alleen maar wisselen in het eerste jaar als je overstapt naar NS Flex.

En die €50 voor (ex)studenten is sowieso niet geldig i.c.m. Flex. Zelfde reden voor mij (goedkoop Dal Voordeel nog) om pas eind maart (einde contractjaar) over te stappen naar Flex.

Uiteraard kan je Flex Weekend Vrij (zonder korting doordeweeks, dus voor €31 per maand) gewoon bestellen op een nieuwe ov-chipkaart. Die kaart is dan gratis en het abonnement gaat 7 dagen na de besteldatum in.

Voor reizen met korting doordeweeks gebruik je dan je huidige kaart. Dit is vooral handig voor reizen op vrijdagmiddag/avond, en dan na 18:25 vrij reizen door met de ene kaart uit te checken en met je Weekend Vrij gratis verder te reizen!
Hi Bas1988. Welkom bij de Community!

Zoals Robert al aangeeft neem je de Studentenkorting van € 50 niet mee als je je abonnement wijzigt. Kortom, voor een Weekend Vrij abonnement betaal je dus het reguliere tarief.

@Robert
'Overigens kan je een 'klassiek' Dal Voordeel (jaarabonnement) alleen maar wisselen in het eerste jaar als je overstapt naar NS Flex.'
Dit klopt niet helemaal. Een klassiek Dal Voordeel abonnement kan, ook in het eerste jaar, gewijzigd worden naar een klassiek Weekend Vrij. Dit is immers een duurder abonnement (upgrade) en upgraden kan altijd 😉. Je gaat echter bij het wijzigen wel weer een nieuw contract aan wat dus ook inhoud dat je daar minimaal één jaar aan vast zit (tenzij je tussentijds overstapt op NS Flex natuurlijk).
Bedankt voor jullie reacties! Het is helemaal duidelijk nu.
Badge +3
I stand corrected @Denice NS, maar als het zo duidelijk is voor Bas dan is het goed 😃
Haha, helemaal goed! 😃

Reageer