beantwoord

Wisselen OV-kaart en kortingscode exstudent

  • 3 september 2017
  • 3 reacties
  • 96 Bekeken

Hallo,

Sinds 31 augustus ben ik geen student meer en heb ik dus geen recht meer op het studentenreisproduct. Nu wil ik graag een weekendvrij-abonnement afsluiten, met de 50 euro korting die je krijgt als ex-student.

Nu moest ik ook mijn OV-chipkaart ook vervangen (de vervaldatum is eind september). Dat heb ik gedaan, dus ik heb momenteel twee functionerende OV-kaarten. Nu werkt echter de kortingscode (exstudent + nummer van je OV-kaart) niet. Ik vermoed dat dit te maken heeft met dat ik het abonnement op mijn nieuwe OV-kaart wil, en mijn reisproduct op mijn oude kaart stond. Het is al meer dan 48 uur geleden dat ik mijn studentenreisproduct heb stopgezet, dus dat kan het probleem niet zijn. Ik heb de kortingscode met beide nummers (van beide ov-kaarten dus) geprobeerd, en beide werken niet.

Hoe kan ik de korting toch krijgen?
icon

Beste antwoord door Thom 3 september 2017, 21:50

De kortingscode hangt inderdaad samen met het nummer van je oude kaart. Je kunt het beste even contact opnemen met Klantenservice


De snelste manier is Klantenservice bellen: 030-7515155. Het is tegen lokaal tarief, ze zijn er zeven dagen in de week en 24 uur per dag. Nu dus ook.

Wilt u contact opnemen middels Twitter: https://twitter.com/ns_online
Het kan ook via Facebook: https://nl-nl.facebook.com/nederlandsespoorwegen
Een overzicht van chat en ander contact: http://www.ns.nl/klantenservice/contact
Mailen gaat via het contactformulier: https://www.ns.nl/formulieren/contact.html
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +4
De kortingscode hangt inderdaad samen met het nummer van je oude kaart. Je kunt het beste even contact opnemen met Klantenservice


De snelste manier is Klantenservice bellen: 030-7515155. Het is tegen lokaal tarief, ze zijn er zeven dagen in de week en 24 uur per dag. Nu dus ook.

Wilt u contact opnemen middels Twitter: https://twitter.com/ns_online
Het kan ook via Facebook: https://nl-nl.facebook.com/nederlandsespoorwegen
Een overzicht van chat en ander contact: http://www.ns.nl/klantenservice/contact
Mailen gaat via het contactformulier: https://www.ns.nl/formulieren/contact.html
Badge +3
Er zijn nog wat problemen met de verwerking van de exstudent××××××× codes las ik, zelfs na 48 uur wachten. Anders morgen of later nog eens proberen.

Overigens krijg je die €50 bij een Weekend vrij naar rato, dus niet vreemd kijken als je als ergens korting € 4,17 ziet staan.
Reputatie 7
Hallo Susan en welkom op het NS Serviceforum.

Zoals Thom en Robert B al aan hebben gegeven, zou je hiervoor contact kunnen opnemen met onze Klantenservice, omdat dit soort problemen ons niet vreemd is. Een maatwerk oplossing die wij vaak hanteren, als jij als reiziger ons een screenshot van jouw MijnDUO pagina stuurt waaruit blijkt dat jij inderdaad het Studentenreisproduct hebt stopgezet, is het vergoeden van de gemiste korting als jij ons aantoont dat je zojuist een abonnement hebt besteld. Overleg dit met ons via Social Media (Facebook of Twitter), dan laten wij je weten wat wij van jou nodig hebben. Succes!

Reageer