beantwoord

Wisselen tussen traject vrij & buiten het traject

• 17 november 2016
  • 2 reacties
  • 118 Bekeken

Mijn maand traject gaat tot sloterdijk. Morgen moet ik door naar amsterdam centraal. Wisselt je ov zelf van traject vrij, naar je eigen tegoed? En word dat tegoed dan ook gelijk afgeschreven?
icon

Beste antwoord door IskOV 17 november 2016, 00:35

Ja.

U checkt in (neem ik aan) op uw traject, en dat traject gaat kennelijk uit westelijke richting (Schiphol-Lelylaan of Leiden-Haarlem) tot aan Sloterdijk. U reist door en checkt uit op Amsterdam Centraal.
Achter de schermen wordt nu uitgerekend wat u moet bijbetalen, en dat komt op uw factuur en wordt ook afgeschreven. Zeer waarschijnlijk is dat het stukje Sloterdijk-A'dam Centraal.

Ik zal het voor nu niet nodeloos ingewikkeld maken. Afhankelijk van uw afgekochte traject zijn er gevallen denkbaar waarin u niet hoeft bij te betalen, maar ik ga er nu maar even vanuit dat dit niet het geval is.

Twee dingen voor nu:
1. U hoeft NIET uit- of in te checken op Sloterdijk om het systeem aan zijn verstand te peuteren dat u buiten uw traject gaat reizen en
2. U kunt ervan uitgaan dat op uw afrekening de goedkoopst mogelijke bijbetaling in rekening wordt gebracht.
Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +3
Als aanvulling, het bedrag van deze reis buiten uw traject wordt niet afgeschreven van het tegoed van uw OV-chipkaart maar daar krijgt u nog een factuur voor en dit wordt dan per automatische incasso afgeschreven van uw betaalrekening. Deze factuur is naderhand te zien via "Mijn NS"

Bij een TrajectVrij jaarabonnement die per maand betaald wordt wordt dit bedrag gelijk met de nieuwe maandelijkse betaling geincasseerd, bij een maandabonnement krijgt u dan alleen een factuur voor alle reizen die die maand buiten het traject zijn gemaakt.
Reputatie 3
Badge
Ja.

U checkt in (neem ik aan) op uw traject, en dat traject gaat kennelijk uit westelijke richting (Schiphol-Lelylaan of Leiden-Haarlem) tot aan Sloterdijk. U reist door en checkt uit op Amsterdam Centraal.
Achter de schermen wordt nu uitgerekend wat u moet bijbetalen, en dat komt op uw factuur en wordt ook afgeschreven. Zeer waarschijnlijk is dat het stukje Sloterdijk-A'dam Centraal.

Ik zal het voor nu niet nodeloos ingewikkeld maken. Afhankelijk van uw afgekochte traject zijn er gevallen denkbaar waarin u niet hoeft bij te betalen, maar ik ga er nu maar even vanuit dat dit niet het geval is.

Twee dingen voor nu:
1. U hoeft NIET uit- of in te checken op Sloterdijk om het systeem aan zijn verstand te peuteren dat u buiten uw traject gaat reizen en
2. U kunt ervan uitgaan dat op uw afrekening de goedkoopst mogelijke bijbetaling in rekening wordt gebracht.

Reageer