beantwoord

Wisselen van abonnement

  • 29 augustus 2016
  • 1 reactie
  • 137 Bekeken

Hallo!

Ik heb sinds 2014 een daluren abonnement. Nu zag ik laatst dat het 'Weekend vrij' abonnement voor mij veel goedkoper is, aangezien ik alleen in het weekend reis.

Op een of andere manier lukt het mij niet om het weekend vrij abonnement op mijn OV te krijgen.
Ik krijg steeds de foutmelding; 'dit product kan niet gecombineerd worden met de andere producten op de OV'. Nu kan ik er niks over vinden dat deze 2 niet gecombineerd kunnen worden, of hoe ik dit op kan lossen.

Tevens heb ik even met een NS-medewerker gechat hierover en deze vertelde mij dat iemand anders (dat zal mijn moeder zijn, die heeft het abonnement ooit aangeschaft voor mij) de contractant is en dat ik daardoor niks kan wijzigen. Maar ook hiervan kan ik nergens wat vinden. Ik betaal alles zelf, gaat van mijn rekening af en in hoeverre ik kan zien, staat ook alles op mijn naam. M'n moeder weet verder ook niks, zij heeft het alleen ooit aangeschaft voor mij.

Hoe los ik dit op?
icon

Beste antwoord door Tochjo 29 augustus 2016, 19:55

Men kan niet van abonnement wisselen door simpelweg een nieuw abonnement te bestellen voor een OV-chipkaart waar al een ander doorlopend abonnement op staat. Daarvoor moet men in Mijn NS bij Mijn producten kiezen voor Aanpassen of uitbreiden, waarna men daar uw abonnement kunt wijzigen, of direct contact opnemen met de klantenservice.

Direct contact opnemen met de klantenservice gaat het snelst telefonisch: de klantenservice is 24 uur per dag bereikbaar op het telefoonnummer 030-751 51 55 (lokaal tarief). U kunt er ook voor kiezen om met NS te chatten (druk op deze pagina op de knop Chat met NS) of een berichtje te sturen op Twitter of Facebook.

Omdat uw moeder het abonnement ooit heeft aangeschaft, is zij de contractant. Dat betekent dat zij de wijziging van het abonnement moet doorgeven.

Houd er rekening mee dat een wijziging van het abonnement alleen kan ingaan op dezelfde dag van de maand als het oorspronkelijke abonnement is ingegaan. Let er verder op dat u na het doorgeven van de wijziging deze moet bevestigen door bij een ophaalautomaat of NS-kaartautomaat te kiezen voor Ophalen bestelling. De klantenservice zal u hierover informeren. Doet u dit niet, dan blijft uw oude abonnement doorlopen.
Bekijk origineel

1 reactie

Badge +3
Men kan niet van abonnement wisselen door simpelweg een nieuw abonnement te bestellen voor een OV-chipkaart waar al een ander doorlopend abonnement op staat. Daarvoor moet men in Mijn NS bij Mijn producten kiezen voor Aanpassen of uitbreiden, waarna men daar uw abonnement kunt wijzigen, of direct contact opnemen met de klantenservice.

Direct contact opnemen met de klantenservice gaat het snelst telefonisch: de klantenservice is 24 uur per dag bereikbaar op het telefoonnummer 030-751 51 55 (lokaal tarief). U kunt er ook voor kiezen om met NS te chatten (druk op deze pagina op de knop Chat met NS) of een berichtje te sturen op Twitter of Facebook.

Omdat uw moeder het abonnement ooit heeft aangeschaft, is zij de contractant. Dat betekent dat zij de wijziging van het abonnement moet doorgeven.

Houd er rekening mee dat een wijziging van het abonnement alleen kan ingaan op dezelfde dag van de maand als het oorspronkelijke abonnement is ingegaan. Let er verder op dat u na het doorgeven van de wijziging deze moet bevestigen door bij een ophaalautomaat of NS-kaartautomaat te kiezen voor Ophalen bestelling. De klantenservice zal u hierover informeren. Doet u dit niet, dan blijft uw oude abonnement doorlopen.

Reageer