beantwoord

Wisselen van abonnement OV chipkaart

• 13 September 2021
  • 4 reacties
  • 51 Bekeken

• Op het juiste spoor
  • 0 reacties

Hoi allen, 

Ik heb op 9 sept de dalkorting opgezegd omdat ik een traject vrij abonnement heb afgesloten. Nu heb ik alleen de dalkorting van mn OV kunnen halen blijkbaar. Als ik incheck staat er ‘’reizen op rekening’’. Traject vrij staat er dus nog niet op lijkt het maar ik kan deze bestelling ook niet ophalen bij de machine. Dus nu betaal ik nog altijd voor de reizen die ik op dit traject maak terwijl ik ook een abo heb. 

Weet iemand wat te doen? Kan ik op een andere wijze de bestelling ophalen?

Dank voor het meedenken!

icon

Beste antwoord door Laura NS 13 September 2021, 10:58

Hoi NinaD. Welkom op onze NS Community!

Hoe merk je dat je toch nog betaalt voor je reizen binnen je traject? Heb je de eerste factuur al ontvangen? Het is namelijk zo dat, wat voor NS Flex variant je ook hebt, je altijd Reizen op Rekening zal zien. In je Mijn NS-account zie je met welk product je reist, onder "Mijn producten”.

Bekijk origineel

4 reacties

Hoi NinaD. Welkom op onze NS Community!

Hoe merk je dat je toch nog betaalt voor je reizen binnen je traject? Heb je de eerste factuur al ontvangen? Het is namelijk zo dat, wat voor NS Flex variant je ook hebt, je altijd Reizen op Rekening zal zien. In je Mijn NS-account zie je met welk product je reist, onder "Mijn producten”.

Reputatie 7
Badge +3

Zou het niet handig zijn om bij de informatie over NS Flex en/of in de mail die klanten ontvangen na het overstappen naar NS Flex te vermelden dat je bij inchecken altijd ziet staat “Reizen of rekening” en niet met welk abonnment je reist?  Dit is echt niet de eerste klant die hierover in verwarring is en zal ook niet de laatste zijn. 

Zou het niet handig zijn om bij de informatie over NS Flex en/of in de mail die klanten ontvangen na het overstappen naar NS Flex te vermelden dat je bij inchecken altijd ziet staat “Reizen of rekening” en niet met welk abonnment je reist?  Dit is echt niet de eerste klant die hierover in verwarring is en zal ook niet de laatste zijn. 

Ik denk dat dit wel mooi zou zijn. Ik zet je suggestie door! :)

Reputatie 6
Badge

ARRIVA blijkt het overigens wel beter te kunnen-maar ja, al die enorme concurrentie tussen staatsbezit-spoorbedrijven zal contact wel weer in de weg staan.

Reageer