beantwoord

Wisseling van reisdagen en tijden

• 5 januari 2017
  • 7 reacties
  • 212 Bekeken

Hallo,

Ik heb een klein vraagje wat betreft de abonnementen. Op dit moment reis ik een vast traject van Nijmegen-Lent naar Den Bosch centraal voor mijn studie. Hiervoor reis ik gemiddeld 4 dagen in de week, maar soms ook 3 of 5, en ook soms een week niet in verband met vakantie. Wel reis ik veel tijdens spitstijden. Nu vroeg ik mij af wat het voordeligste en het handigste was om te doen.
Is het mogelijk om elke maand van abonnement te switchen? Of zijn er betere alternatieven?

Met vriendelijke groet,
Barbara Arts
icon

Beste antwoord door Klaas-Jan NS 6 januari 2017, 10:41

Welkom op het NS Serviceforum Barbaraa. Je geeft aan dat je veel reist tijdens de spits. Ik neem aan dat het moment van inchecken ook in de spits ligt. Dan is eigenlijk het Traject Vrij abonnement altijd de beste keuze. De jaarvariant is relatief het goedkoopst. Dan betaal je per maand 214 euro. Bij dertien retourreizen Lent - Den Bosch kan dit abonnement uit. De maandvariant kost 266 euro en hierbij dien je zestien keer heen en weer te reizen voordat deze optie uit kan. Reis je een langere periode niet? Je kunt Traject Vrij Jaar maandelijks wijzigen. Dit kan ook naar een goedkoper traject, zodat je kosten bespaart.
Bekijk origineel

7 reacties

Hartelijk dank voor alle reacties.
Het wijzigen van het abonnement is zeker een goed idee, naar bijvoorbeeld een ander en goedkoper traject.
Het nadelige is dat ik dan wel blijf betalen, terwijl ik er twee maanden in de zomer geen gebruik van maak.
Helaas kom ik niet meer in aanmerking voor studentenOV, aangezien ik hier al volledig gebruik van heb gemaakt.Dus ga denk ik in de zomermaanden het abonnement wijzigen.
Reputatie 6
Badge +1
Of Arnhem-Arnhem Velperpoort (zelfde prijs)
Reputatie 7
Sliedrecht - Hardinxveld Blauwe Zoom
Reputatie 1
Je kunt Traject Vrij Jaar maandelijks wijzigen. Dit kan ook naar een goedkoper traject, zodat je kosten bespaart.
Maar pauzeren kan niet? Lastig.. ;)
Wat is het goedkoopste traject dat je kan instellen?
Reputatie 7
Waarschijnlijk een onnodige vraag; maar je komt niet in aanmerking voor het studenten reisproduct van duo?
Reputatie 6
Badge +1
Als je veel vakantie hebt zou je moeten uitrekenen wat er goedkoper is: traject vrij of altijd voordeel. Daarvoor moet je kunnen inschatten hoeveel dagen in een jaar je ongeveer naar school reist.
Welkom op het NS Serviceforum Barbaraa. Je geeft aan dat je veel reist tijdens de spits. Ik neem aan dat het moment van inchecken ook in de spits ligt. Dan is eigenlijk het Traject Vrij abonnement altijd de beste keuze. De jaarvariant is relatief het goedkoopst. Dan betaal je per maand 214 euro. Bij dertien retourreizen Lent - Den Bosch kan dit abonnement uit. De maandvariant kost 266 euro en hierbij dien je zestien keer heen en weer te reizen voordat deze optie uit kan. Reis je een langere periode niet? Je kunt Traject Vrij Jaar maandelijks wijzigen. Dit kan ook naar een goedkoper traject, zodat je kosten bespaart.

Reageer