beantwoord

Woon in Duitsland

• 24 september 2015
  • 2 reacties
  • 221 Bekeken

Ik woon net over de grens in duitsland, heb hier mijn bank,moet altijd een familielid gebruiken om mijn ov te betalen.kan ik dat nu niet via mijn Duitse bank betalen?? toen ik de ov kaart dat eerste maal aanvroeg was dat niet mogelijk...
Groetjes.H.D
icon

Beste antwoord door Inge NS 25 september 2015, 11:40

Welkom op het forum henk221257!

Zoals Keuzereiziger aangeeft, is het mogelijk om via de klantenservice een abonnement aan te vragen met een IBAN uit één van de SEPA-landen. Duitsland behoort daar ook toe. Je hebt voor het bestellen wel een bestaande OV-chipkaart nodig, die je - indien nodig - hier kunt aanvragen. Mocht je al in het bezit zijn van een abonnement, dan kan de klantenservice het rekeningnummer voor je aanpassen. Wij zijn 24/7 telefonisch bereikbaar op het telefoonnummer 0031-30 7515250 (lokaal tarief). Je kunt er ook voor kiezen om met ons te chatten (kies voor de link 'Live chat'), te e-mailen (Typ 'mail' bij 'Stel uw vraag aan Eva') of een berichtje te sturen op Twitter of Facebook.

P.s. Ik heb je topic verplaatst naar het subforum Abonnementen. Daar komt je vraag het beste tot zijn recht.
Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 6
Badge +1
Volgens de site van ov-chipkaart.nl zou u een persoonlijk OV-chipkaart moeten kunnen aanvragen als u België of Duitsland woont.
Verder kunt u bij NS telefonisch een abonnement afsluiten, als u maar een Europese rekening met IBAN-nummer heeft (vast wel). En u kunt uw rekeningnummer vast ook telefonisch laten wijzigen.
Tot slot kunt u bij de NS-kaartautomaat ook met creditcard betalen, mogelijk een oplossing om saldo op uw kaart te laden?
Welkom op het forum henk221257!

Zoals Keuzereiziger aangeeft, is het mogelijk om via de klantenservice een abonnement aan te vragen met een IBAN uit één van de SEPA-landen. Duitsland behoort daar ook toe. Je hebt voor het bestellen wel een bestaande OV-chipkaart nodig, die je - indien nodig - hier kunt aanvragen. Mocht je al in het bezit zijn van een abonnement, dan kan de klantenservice het rekeningnummer voor je aanpassen. Wij zijn 24/7 telefonisch bereikbaar op het telefoonnummer 0031-30 7515250 (lokaal tarief). Je kunt er ook voor kiezen om met ons te chatten (kies voor de link 'Live chat'), te e-mailen (Typ 'mail' bij 'Stel uw vraag aan Eva') of een berichtje te sturen op Twitter of Facebook.

P.s. Ik heb je topic verplaatst naar het subforum Abonnementen. Daar komt je vraag het beste tot zijn recht.

Reageer