beantwoord

Zichtabonnement Groningen bus

• 21 augustus 2015
  • 5 reacties
  • 1140 Bekeken

Ik heb sinds kort een zichtabonnement Groningen. Centrumzone 1053, Sterrenwaarde 4. Ik kreeg al te horen dat het bleek dat bij een paar plaatsen in de buurt het abonnement niet geldig is om met de trein heen te gaan, maar ik kreeg wel te horen dat ik wel gewoon met alle bussen van Qbuzz in Groningen kan. Maar ik zit nu mee, dat ik niet zeker weet of ze bedoelen met de stad Groningen of in heel provincie Groningen.

Weet iemand dit?

bedankt!
icon

Beste antwoord door Sivan NS 21 augustus 2015, 16:47

Hoi Sylvana, en welkom op het Serviceforum!

Het zichtabonnement Groningen is een product van Arriva. Hiermee kun je onbeperkt vrij reizen met de bussen van Qbuzz en de treinen van Arriva in Groningen. Op de website van Arriva staat dat dit abonnement geldig is in de Groninger treinen. Voor exacte informatie over de geldigheid van je abonnement, raad ik je aan Arriva te contacteren. Dit kan bijvoorbeeld via 0900-202 20 22 (lokaal tarief, € 0,02 p.m.). Bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 6.00 tot 23.00 uur en op zaterdag, zon- en feestdagen van 7.00 tot 23.00 uur.
Bekijk origineel

5 reacties

Hoi Sylvana, en welkom op het Serviceforum!

Het zichtabonnement Groningen is een product van Arriva. Hiermee kun je onbeperkt vrij reizen met de bussen van Qbuzz en de treinen van Arriva in Groningen. Op de website van Arriva staat dat dit abonnement geldig is in de Groninger treinen. Voor exacte informatie over de geldigheid van je abonnement, raad ik je aan Arriva te contacteren. Dit kan bijvoorbeeld via 0900-202 20 22 (lokaal tarief, € 0,02 p.m.). Bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 6.00 tot 23.00 uur en op zaterdag, zon- en feestdagen van 7.00 tot 23.00 uur.
Maar maakt het wat uit van welke sterrenwaarde of centrumzone hebt als je kijkt met welke bussen je allemaal kan? Kan je dan gewoon met alle bussen door heel provincie Groningen?

p.s bedankt voor je reactie
Je kunt deze vragen het beste aan Arriva stellen. Dit is een NS-forum. Ik kan niet namens Arriva antwoorden geven, omdat ik deze informatie niet heb helaas. Wellicht kun je ook even op hun website kijken! Daar staat ook uitleg over dit abonnement.

Succes!
Badge +3
Uw zichtabonnement is natuurlijk alleen geldig in de zones die horen bij een sterabonnement met centrumzone 1053 en sterwaarde 4. Dat is onderstaand gebied:

Reputatie 1
Badge
Dus het is vooral voor dagelijks Gron/stad-Appingedam (weet je nog dat daar die supermooie bussen van de DAM reden?), en als toegift mag je ook nog naar Hoogezand,, niet naar Delfzijl. Ik meen dat het zowel in bus=QBuzz als trein zou moeten gelden.

Reageer