beantwoord

18 maart ook gratis naar Brussel of Berlijn?

• 8 maart 2018
  • 3 reacties
  • 119 Bekeken

In hoeverre geldt het binnenlands gratis reizen tijdens de zondag 18 maart met het Boekenweekgeschenk? Moet je dan overstappen en waar? Of geldt het helemaal tot die steden zelf?
icon

Beste antwoord door Thom 8 maart 2018, 11:29

Het boekenweekgeschenk geldt tot de grens. U moet een kaartje kopen bij www.nsinternational.nl van uw woonplaats naar een van deze steden en dan 100 procent korting voor Nederland opgeven. U betaalt voor van de grens naar Brussel of Berlijn. U moet dan uw boekje wel bij zich hebben. Met een e-ticket hoeft u niet in- of uit te checken. U kunt een poortje openen met de vierkante code in het boekje. Neem wel een poortje met 'Scan ticket', bijvoorbeeld het brede poortje rechts. U kunt met de combinatie boekenweekgeschenk een het internationale kaartje gewoon blijven zitten.
Als u op de site van DB kijkt en een kaartje neemt vanaf Bad Bentheim, kan het stukken goedkoper zijn. In dat geval neemt u voor het eerste stukje naar Bentheim de internationale ticket zoals ik die beschreef.
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Het boekenweekgeschenk geldt tot de grens. U moet een kaartje kopen bij www.nsinternational.nl van uw woonplaats naar een van deze steden en dan 100 procent korting voor Nederland opgeven. U betaalt voor van de grens naar Brussel of Berlijn. U moet dan uw boekje wel bij zich hebben. Met een e-ticket hoeft u niet in- of uit te checken. U kunt een poortje openen met de vierkante code in het boekje. Neem wel een poortje met 'Scan ticket', bijvoorbeeld het brede poortje rechts. U kunt met de combinatie boekenweekgeschenk een het internationale kaartje gewoon blijven zitten.
Als u op de site van DB kijkt en een kaartje neemt vanaf Bad Bentheim, kan het stukken goedkoper zijn. In dat geval neemt u voor het eerste stukje naar Bentheim de internationale ticket zoals ik die beschreef.
Dank je! Maar hoe kan een Belgische of Duitse conducteur die controleert dan zien dat ik het gedeelte tot Brussel of Berlijn dan betaald heb? Hoe moet mijn vriendin, die geen abonnement heeft dit doen?
Reputatie 7
Badge +4
De actie staat in het boekje vermeld. Een Duitse conducteur kijkt in eerste instantie naar zijn landstraject maar hij mag er inderdaad wel naar vragen. De Belgische conducteur is op de hoogte want het boekenweekgeschenk kent men daar ook. Zowel de Belgische- als de Nederlandse conducteurs kunnen en mogen de vervoersbewijzen van beide landen controleren, en zijn zeer goed op de hoogte.

Als je vriendin geen abonnement heeft, kan ze ook honderd procent korting krijgen in Nederland, als ze maar zelf ook een boekenweekgeschenk als bewijs heeft. Iedereen die honderd procent korting opgeeft voor Nederland moet het bewijs bij zich hebben. Zelf reis ik altijd met honderd procent korting, alleen mijn bewijs is de Dalvrij kaart en uw bewijs is het boekje. Als u beide met korting wilt reizen heeft u beide een boekenweekgeschenk nodig in dit geval.

Het internationale kaartje vermeldt 100 procent korting. Een internationaal kaartje kan ook niet worden afgedrukt zolang niet alles is ingevuld en is dus geldig, zolang u de bewijsstukken waaronder uw ID maar bij zich heeft. De controle in de Beneluxtrein naar Brussel is nauwgezet.

Reageer