1e klas reizen met e-ticket

• 19 juli 2015
  • 2 reacties
  • 206 Bekeken

• Anonymous
  • 0 reacties
Beste,

Onlangs heb ik een e-ticket aangeschaft voor traject Heerenveen - Düsseldorf flughafen.
Dit is mijn situatie. Voor dit traject heb ik een 2e klas e-ticket aangeschaft.
Via de post heb ik een 2-1 ritkaart ontvangen voor te wisselen naar 1e klas.
Kan ik deze gebruiken op het traject Heerenveen - Utrecht om 1e klas te reizen?
En, is het dan ook mogelijk, bij aanschaf van een ICE toeslag voor het traject Utrecht Centraal - Arnhem om daar 1e klas te gaan reizen?
Waar ik dan ook mee zit, ik ben in het bezit van een e-ticket, heb wel een ov-chipkaart maar ga hier dan niet mee inchecken omdat ik een e-ticket heb, maar als ik online kijk is de ICE-toeslag alleen op een ov-chipkaart te laden. Hoef ik dan ook niet in te checken?

Met vriendelijke groet,
Rinze de Jong

2 reacties

Reputatie 1
Badge
Voorzover ik weet:
1. wel, dit is gewoon een NS trein. Al is de kortere route via Zwolle-Arnhem.
2. denk het niet, want dit aanbod geldt naar ik meen NIET in ICE treinen.
Let op! deze 2-1 kaartjes gelden meest ENKEL za+zo!!
Verder is het ook uitermate onverstandig zo te doen omdat 2e klas meestal in de zomer bommetjevol is met InterRailers en ander toeristenvolk, zodat pas een plekkie in 2 zoeken in Arnh staan zal betekenen-en mogelijk zelfs toegang geweigerd wegens de drukte.
TIP: vaak kost meteen 1e kl bestellen niet eens zo veel meer als 2e-kan je het beste doen via bahn.de en niet dat krakkemikkige ding van NS-INT.
ICE toeslag kost 2,30 en kan gewoon, zonder 1 eur bijslag, aan elke NS-automaat gekocht worden. ALS je ervoor kiest om het te laden, dan weet ik eigenlijk niet hoe het zit met insjekken-zal wel moeten, anders blijft die er net zo lang opstaan tot ie gebruikt wordt, tenzij het mogelijk meteen op datum is. NS-INT heeft weer eens niet nagedacht of opgezien tegen de investering-uiteraard wordt 99% ervan gebruikt voor de ICD en daarvoor staan aparte RODE insjekpalen op de stations erlangs.
Welkom op het forum coldejong!

De meereiskaart en het overgangsbewijs zijn ook geldig op de binnenlandse trajecten van de Intercity Brussel en Intercity Berlijn, met toeslag op ICE International. Je kunt dus tot de grens eerste klas reizen als je op een zaterdag of zondag reist. Het is verder inderdaad aan te raden om de ICE toeslag in de vorm van een eenmalige chipkaart bij de kaartautomaat aan te schaffen.

P.s. Ìk heb je topic verplaatst naar het subforum Acties en uitjes en de titel aangepast om de vindbaarheid te vergroten.

Reageer