Betekent dit dat ik gewoon mijn abonnement toch maar beter op 2e klas kan zetten? Bespaart mij gelijk het overbodige geld neem ik aan.
Klinkt als een goed plan, zoiezo afschaffen die elite klasse onzin
Ik zag het, heel bizar inderdaad. Is dit een grap of is dit echt? Wie bedenkt zoiets?
Betekent dit dat ik gewoon mijn abonnement toch maar beter op 2e klas kan zetten? Bespaart mij gelijk het overbodige geld neem ik aan.
Klinkt als een goed plan, zoiezo afschaffen die elite klasse onzin
Ik zou niet weten waarom? Ik wil graag in de trein werken en rustig willen zitten. En daar betaal ik graag wat meer voor. Maar ik snap je punt.
Voor de rest vraag ik mij af hoe groot het klantenbestand van pepper is die hier gebruik van maakt. Zal denk ik een druppel op een hete plaat zijn. Maar zulke acties met goedkope upgrade-tickets juich ik eerlijk gezegd niet toe.
De upgrade kan inderdaad besteld worden via NS:
https://www.ns.nl/uitgelicht/acties/1e-klas-upgrade-spoor.html
Je vraagt je overigens af of ze niet nodig een corrector moeten aannemen bij NS. Hoe kan de volgende zin in de voorwaarden terechtkomen?
“Alleen geldig in combinatie met een geldig 2e klas vervoersbewijs”. Zou er iemand met een 1e klas vervoerbewijs overwegen van deze actie gebruik te maken? De 3e klas is al een tijdje geleden afgeschaft.
De actie is alleen bedoeld voor abonnementhouders die Spoor ontvangen werd mij door klantenservice gezegd. Of dat zo in de voorwaarden staat kan ik niet nagaan, als abonnementhouder ontvang Spoor al 2 jaar niet meer. Het is wel een op=op actie.
De actie is alleen bedoeld voor abonnementhouders die Spoor ontvangen werd mij door klantenservice gezegd. Of dat zo in de voorwaarden staat kan ik niet nagaan, als abonnementhouder ontvang Spoor al 2 jaar niet meer. Het is wel een op=op actie.
Dan mag de klantenservice goed achter hun oren krabben, want ik zie dat iedereen het gewoon kan bestellen. Van die op=op zie ik ook niks terug, want een vriendin van mij heeft al de volle 2 maanden gekocht voor niet eens 40 cent.
De actie is alleen bedoeld voor abonnementhouders die Spoor ontvangen werd mij door klantenservice gezegd. Of dat zo in de voorwaarden staat kan ik niet nagaan, als abonnementhouder ontvang Spoor al 2 jaar niet meer. Het is wel een op=op actie.
Dan mag de klantenservice goed achter hun oren krabben, want ik zie dat iedereen het gewoon kan bestellen. Van die op=op zie ik ook niks terug, want een vriendin van mij heeft al de volle 2 maanden gekocht voor niet eens 40 cent.
Mag hopen dat ze ze allemaal gebruikt, anders is het zuur voor de mensen die achter het net vissen.
Het lijkt inderdaad dat hier iets fout is gegaan met voor wie de actie opengesteld zou moeten zijn. Jammer.
Er is gewoon niet over nagedacht. Als je geen nummer van je OV-chipkaart hoeft in te voeren waardoor gecontroleerd wordt of je wel een abonnement hebt bij NS kan iedereen zo'n upgrade kopen.
De enige voorwaarde is nu dat je een geldig vervoerbewijs moet hebben en dat de actie niet gecombineerd kan worden met actiekaartjes.
Goh, toch tof dat Flex. Zet voor twee maanden je abonnement terug, koop deze onzin, en tel uit je winst
Er is gewoon niet over nagedacht. Als je geen nummer van je OV-chipkaart hoeft in te voeren waardoor gecontroleerd wordt of je wel een abonnement hebt bij NS kan iedereen zo'n upgrade kopen.
De enige voorwaarde is nu dat je een geldig vervoerbewijs moet hebben en dat de actie niet gecombineerd kan worden met actiekaartjes.
Laten we maar hopen dat het een of ander stagair is geweest die het niet even dubbel gecheckt heeft. Ik gok zo dat we niet binnenkort een antwoord zullen krijgen.
Dit is al eerder gebeurd, NS schrijft een actie uit “enkel voor abonnementshouders”, en checkt daarna totaal niet. Soms wordt nog even gesuggereerd dat men dat in de trein zou doen, maar dan blijkt ook dat praktisch niet haalbaar.
Maak de borst maar nat deze zomer.
't Zal ook wel weer leuke discussies gaan opleveren. Mag je met dit ticket wel of niet in de daluren beginnen en in de spits doorreizen? Bij andere tickets waar dit niet mag, staat dit tegenwoordig expliciet aangegeven. Bij deze upgrade niet. Of hangt het af van het 2e klas vervoerbewijs waar je mee reist?
En sinds wanneer is een Groepsticket een “actiekaartje"? Zo wordt het door NS in elk geval niet gepresenteerd.
't Zal ook wel weer leuke discussies gaan opleveren. Mag je met dit ticket wel of niet in de daluren beginnen en in de spits doorreizen? Bij andere tickets waar dit niet mag, staat dit tegenwoordig expliciet aangegeven. Bij deze upgrade niet.
En sinds wanneer is een Groepsticket een “actiekaartje"? Zo wordt het door NS in elk geval niet gepresenteerd.
Volgens Twitter mag je de upgrade ook niet combineren met jongerenkaartje. Dat gaat vast discussies opleveren, want het jongerenkaartje wordt niet expliciet genoemd in het rijtje waarmee het niet gecombineerd kan worden.
Het zou zo maar snel afgelopen kunnen zijn met deze actie:
- NS behoudt zich het recht voor om deze actie te allen tijde en zonder voorafgaande kennisgeving te wijzen en/of voortijdig te beëindigen.
Dus snel gebruiken voordat het feest is afgelopen.
Er is gewoon niet over nagedacht. Als je geen nummer van je OV-chipkaart hoeft in te voeren waardoor gecontroleerd wordt of je wel een abonnement hebt bij NS kan iedereen zo'n upgrade kopen.
De enige voorwaarde is nu dat je een geldig vervoerbewijs moet hebben en dat de actie niet gecombineerd kan worden met actiekaartjes.
Voorheen toen iedereen een papieren Spoor ontving waarbij kortingscoupons zaten moest je bv met een meeeiskaartje nog een code die op de achterkant stond invullen. Ook werden er regelmatig acties via de mail gestuurd waarbij je 1 of meerdere codes kreeg.
Belachelijke actie, maar het scheelt je dus wel € 500,20 op een Altijd Vrij abonnement (€ 57,00 voor Dal Vrij).
En het lijkt me onwaarschijnlijk dat je naar de 2e moet verklassen als je om 16:00 in een trein zit.
Voor de rest is het natuurlijk een pagina waar naar gelinkt wordt vanuit SPOOR (digitaal), net zoiets als het Jongeren Dagkaartje dat exclusief via de NS app besteld zou kunnen worden.
Voor alleen op zaterdag of zondag zou ik het nog verdedigbaar vinden.
Het zou zo maar snel afgelopen kunnen zijn met deze actie:
- NS behoudt zich het recht voor om deze actie te allen tijde en zonder voorafgaande kennisgeving te wijzen en/of voortijdig te beëindigen.
Dat is maar te hopen. Belachelijke actie, erg leuk voor 1e klas abonnementhouders…
NS dient veel serieuzer met de 1e klas om te gaan of stop er anders maar mee als er toch geen visie of duidelijk beleid op is. Zoals iedereen wel weet wordt er volop misbruik van gemaakt en kom je er makkelijk mee weg ook.
En daar wordt dan weer helemaal niet gesproken over daluren. En worden er weer andere voorbeelden van actiekaartjes genoemd. Hoe moeilijk kan het nou zijn één set voorwaarden te hanteren voor zo'n kaartje en die overal op dezelfde manier te presenteren?
En daar wordt dan weer helemaal niet gesproken over daluren. En worden er weer andere voorbeelden van actiekaartjes genoemd. Hoe moeilijk kan het nou zijn één set voorwaarden te hanteren voor zo'n kaartje en die overal op dezelfde manier te presenteren?
Dit is wat op het e-ticket staat. In de app krijg je alleen een code zonder vermelding voorwaarden.
Ik voorspel zomaar dat dit niet het laatste topic over deze aanbieding gaat zijn ...
En daar wordt dan weer helemaal niet gesproken over daluren. En worden er weer andere voorbeelden van actiekaartjes genoemd. Hoe moeilijk kan het nou zijn één set voorwaarden te hanteren voor zo'n kaartje en die overal op dezelfde manier te presenteren?
Momenteel is alles te moeilijk voor NS lijkt mij. Bedrijf is volledig in zichzelf gekeerd en alles wat wordt gepubliceerd moet je als klant hele grote vraagtekens bij plaatsen. Die actiekaartjes zijn er al meer dan 2 jaar niet en ja de daluren ook niet genoemd.
Zou de NS kunnen verduidelijken wat hier de bedoeling is? Ik ben abonnementhouder, dus mijn vraag is vooral of je bij een incheck in de daluren mag doorreizen in de eerste klas.
De upgrade is een e-ticket en met e-tickets die geldig zijn in de daluren mag je nooit doorreizen in de spits.