beantwoord

2-1 Overgangsbewijs

• 30 april 2014
  • 2 reacties
  • 245 Bekeken

• Anonymous
  • 0 reacties
Ik heb een Overgang 2-1 Dagkaart gekregen van een goede kennis. Nou vroeg ik me af of het ook kan dat ik incheck met dit kaartje en zo kan reizen. Mijn tweede vraag als dit niet mogelijk is, is hoe het dan precies werkt? Ik moet geld op mijn OV-Chipkaart zetten en dan? Ik heb geen enkele soort abonnement. Niet op mijn OV, nergens op.

Bvd
icon

Beste antwoord door Anonymous 30 april 2014, 10:50

U moet een geldig vervoersbewijs hebben voor de 2e klas. Dat kan zijn een gewoon papieren kaartje uit de automaat of een geldige incheck met uw OV-chipkaart.
Als u dan dat kaartje voor Overgang 2-1 afstempelt in de stempelautomaat (en daarmee ook geldig maakt) mag u in de eerste klas reizen.

Het Overgangskaartje alleen is dus geen geldig vervoersbewijs en uitsluitend te gebruiken in combinatie met een vervoersbewijs wat u al heeft voor de 2e klas.
Bekijk origineel

2 reacties

U moet een geldig vervoersbewijs hebben voor de 2e klas. Dat kan zijn een gewoon papieren kaartje uit de automaat of een geldige incheck met uw OV-chipkaart.
Als u dan dat kaartje voor Overgang 2-1 afstempelt in de stempelautomaat (en daarmee ook geldig maakt) mag u in de eerste klas reizen.

Het Overgangskaartje alleen is dus geen geldig vervoersbewijs en uitsluitend te gebruiken in combinatie met een vervoersbewijs wat u al heeft voor de 2e klas.
Welkom op ons NS service forum mellanne! Ik heb het antwoord van Hans gemarkeerd als beste antwoord. Je kan inderdaad in- en uitchecken met je ov-chipkaart of een los vervoersbewijs aanschaffen voor de 2e klasse bij een kaartautomaat. Zodra je het 2-1 overgangsbewijs hebt afgestempeld kan je 1e klasse gaan reizen met beide vervoerbewijzen.

Ik heb daarnaast de titel wat aangepast en je topic verplaatst naar Acties en uitjes. Daar past het topic namelijk beter.

Reageer