beantwoord

2 dagen meereiskaart

• 15 augustus 2016
  • 12 reacties
  • 197 Bekeken

Beste heer/mevrouw,

Ik heb een 2 dagen meereiskaart en ik heb het kaart als 1 dag gebruikt om van Delden naar Amsterdam Centraal te reizen. Op de terug reis, wil het kaart in Amsterdam Centraal niet inchecken. Waarom gebeurt dit en wat kan ik er aan doen?
Bedankt
icon

Beste antwoord door Annewil NS 19 september 2016, 18:03

Dit is inmiddels afgehandeld met Ragheed via privéberichten. Hij krijgt het teveel betaalde bedrag teruggestort. Verder is het zo dat de Meereiskaart te gebruiken moet zijn op twee dagen onafhankelijk van of je bij verschillende vervoerders incheckt op je eerste reisdag. De melding van TS dat dit in zijn geval niet zo was wordt intern onderzocht.
Bekijk origineel

12 reacties

Hezelfde probleem werd vorig jaar eveneens gemeld, het lijkt erop dat NS is vergeten dit in de tussentijd op te lossen.
ik heb eigenlijk vergelijkbare vraag, daarom dat ik hem hieronder zet.

Gisteren naar den haag heen en weer geweest - vriendin om de mee reis kaart mee.

Kunnen we vandaag weer een retourtje maken? Want er staat 2 dagen meereizen, niet 2 ritten meereizen.
ik heb eigenlijk vergelijkbare vraag, daarom dat ik hem hieronder zet.

Gisteren naar den haag heen en weer geweest - vriendin om de mee reis kaart mee.

Kunnen we vandaag weer een retourtje maken? Want er staat 2 dagen meereizen, niet 2 ritten meereizen.

Dit is inderdaad mogelijk, de hierboven genoemde fout speelt alleen als er sprake is van meerdere vervoerders (bijvoorbeeld Veolia) Als u gisteren en vandaag alleen met de NS reist dan is er niets aan de hand.
@Neen, inderdaad, ik heb precies hetzelfde probleem gehad. Ik ben nog bij het NS service centrum geweest en als oplossing zeiden ze dat ik een conducteur, verantwoordelijk voor de trein die ik wil nemen, moet vragen hoe het zit en of ik misschien nog gebruik mag maken van het kaartje. De conducteur heeft het kaartje gecheckt en weet ook niet waarom dit is gebeurt. Ik denk dat het ligt er aan hoeveel vervoeders je gebruik van hebt gemaakt. Ik heb namelijk op de heen reis gebruik gemaakt van Syntus en NS!
Hallo Ragheed, welkom op het NS Serviceforum!

Je zou gewoon met meerdere vervoerders op een dag moeten kunnen reizen met de NS Meereiskaart. Ik ga dit intern laten uitzoeken en ik kom erop terug. Gelukkig heb je er wel gewoon gebruik van kunnen maken!
Hi Annewil, bedankt voor het antwoord en voor het laten uitzoeken wat de reden van het probleem is. Voor de terug reis heb ik uiteindelijk een kaartje eneke reis gekocht. Is het mogelijk om het bedrag hiervan vergoed te krijgen?
Reputatie 7
Ik denk niet dat je geld terug kunt krijgen omdat je van een gratis kaartje geen gebruik hebt kunnen maken...
Ragheed, je mag mij even een privébericht sturen met je naam, postcode + huisnummer, geboortedatum, IBAN en het ticketnummer van de enkele reis. Dan ga ik kijken wat ik voor je kan doen.
Ik denk niet dat je geld terug kunt krijgen omdat je van een gratis kaartje geen gebruik hebt kunnen maken...

Ik verwacht dat NS kan zien dat de meereiskaart slechts 1 dag is gebruikt. Aangezien het bovendien om een bug gaat die al een jaar bekend is bij NS kan ik me niet voorstellen dat ze de onterecht gemaakte kosten niet vergoeden.
Ik ben met je eens Neen! Niet dat ik een groot probleem wil maken om maar 14 euro, maar de meereiskaart was bedoeld voor 2 dagen en het is niet mijn fout dat het niet werkte vandaag. Bovendien, de NS geeft die acties voor een reden. Mijn ouders hebben een jaarabonnement bij NS en krijgen elke jaar die acties thuis gestuurd. Ik denk niet dat mensen die geen abonnement hebben ook zo'n acties krijgen. Met andere woorden, zo gratis zijn die kaartjes niet.
Excuses voor het feit dat je er nog geen terugkoppeling is geplaatst in dit topic. Ik stuur mijn collega een reminder. Bedankt voor je geduld!
Dit is inmiddels afgehandeld met Ragheed via privéberichten. Hij krijgt het teveel betaalde bedrag teruggestort. Verder is het zo dat de Meereiskaart te gebruiken moet zijn op twee dagen onafhankelijk van of je bij verschillende vervoerders incheckt op je eerste reisdag. De melding van TS dat dit in zijn geval niet zo was wordt intern onderzocht.

Reageer