2 dagkaaten gratis

• 5 december 2015
  • 20 reacties
  • 1827 Bekeken

• Op het juiste spoor
  • 1 reactie
ivm vertagingen kun je ter compensatie twee dagkaarten krijgen van de NS
dit is fake komt van NS"
je komt op de site van een abonneer service waare telefoonnummer moet opgeven...funlazio.com
ns hoe wordt dit tegengegaan en openbaar gemaakt je leest niets op ns.nl!!!

mail is net binnengekomen...!

20 reacties

mee eens, ik krijg ook fake mail, zelfs dit forum is vervuild.
Ik krijg dezelfde mail, verder geen info maar moet wel mijn mobilie nummer doorgeven. Lijkt mij fake mail ??
Ik denk het wel.
Ik krijg dezelfde mail, verder geen info maar moet wel mijn mobilie nummer doorgeven. Lijkt mij fake mail ??

klopt heb NS gebeld....
Doe alsjeblieft niet wat in de berichten wordt gevraagd. Als je je telefoonnummer doorgeeft, zit je vast aan een abonnement voor dure sms-berichten. Ontvang je die inmiddels, neem dan contact op met je telecomprovider.
Heb ook de mail ontvangen. Compleet met NS logo en de 2e pagina heel sneaky www.spoordeel-winkel.nl (koppeltekentje extra) met de mededeling dat je de afgelopen 2 maanden met een van "onze" treinen heeft gereisd en vragen over reizen met vertraging of storing (wie heeft er niet te maken met vertragingen / storingen....)
Als 3e pas de ware aard van de pagina. Als je niet oplet is het kwaad al geschied en de kleine lettertjes zie je pas later linksboven en als je naar beneden scrolt. Gelukkig niet ingetrapt!
NS doe er iets aan!!
Reputatie 7
Badge +3

NS doe er iets aan!!

NS heeft een maand geleden al voor dit soort mailtjes gewaarschuwd.
https://forum.ns.nl/acties-uitjes-10/let-op-valse-e-mails-omloop-18513
Ik begrijp niet zo goed wat mensen denken dat NS hieraan kan doen, behalve waarschuwen. Als iemand besluit zo'n mail te versturen en daarvoor websites aan te maken, kan NS niet voorkomen dat het achter de feiten aan loopt. Een nieuw domein openen is bovendien sneller gedaan dan NS er eentje kan laten blokkeren. Bovendien beschikken bedrijven niet over de mogelijkheid met zekerheid vast te stellen wie er achter deze vorm van oplichting zit. NS is daarnaast niet direct slachtoffer. Het kan wel aangifte doen, maar als er echt actie van de politie verwacht wordt, zullen vooral ook de mensen die opgelicht zijn dat moeten doen.
Helaas ben ik er in getuind door akkoord te gaan. Hoe kan ik dit oplossen?
Reputatie 7
Badge +3
Telefoonprovider bellen om verdere schade te voorkomen door het SMS-abonnement (waarmee je akkoord bent gegaan volgens de kleine lettertjes) te laten blokkeren.
Hoe lang moet ik dat blokkeren?
Volgens de screenshots in reactie #6 gaat het om een SMS-dienst van Funlazio. Als dat klopt, staan op hun website instructies om hem stop te zetten: http://funlazio.com/NL .
Ook hier zou dat te regelen moeten zijn, via de Stichting Gedragscodes Mobiele Diensten.
Ik kan niet garanderen dat het werkt, maar het valt te proberen.
Ik begrijp niet zo goed wat mensen denken dat NS hieraan kan doen, behalve waarschuwen. Als iemand besluit zo'n mail te versturen en daarvoor websites aan te maken, kan NS niet voorkomen dat het achter de feiten aan loopt. Een nieuw domein openen is bovendien sneller gedaan dan NS er eentje kan laten blokkeren. Bovendien beschikken bedrijven niet over de mogelijkheid met zekerheid vast te stellen wie er achter deze vorm van oplichting zit. NS is daarnaast niet direct slachtoffer. Het kan wel aangifte doen, maar als er echt actie van de politie verwacht wordt, zullen vooral ook de mensen die opgelicht zijn dat moeten doen.

ik ben me er zeker van bewust dat de NS altijd achter de feiten aanloopt als zich zoiets voordoet en vooral ook moet waarschuwen. Het merendeel van Nederland zit niet op het forum van de NS en komt er vaak te laat achter.
Echter hier wordt bewust het beeldmerk en uitstraling van de NS gebruikt (misbruikt is een betere omschrijving), hiermee lijdt de NS wel degelijk (reputatie)schade.
Zulke misstanden moeten keihard aangepakt worden (en niet alleen bij de NS)
De club die hier achter zit is Funlazio en is geregisteerd in Düsseldorf
Funlazio • Bluetiq GmbH. • Immermannstrasse 13, 40210 Düsseldorf, Duitsland • Registratienummer: HRB 63787 • BTW nummer: DE273 110 961

Voor degene die er ingetrapt zijn, de website hiervan is http://funlazio.com/NL
Hiermee kom je misschien verder om er vanaf te komen.
Iedereen bedankt voor het reageren. Ik heb me afgemeld en zie wel hoe het verder loopt.
Inderdaad ben ik het met Suzan eens dat de NS hiermee misbruikt wordt en dat ze reputatieschade lijden. Dat is wel een zaak voor de NS om iets aan te doen. Niet iedereen zit op dit forum en ik kwam er te laat achter dat er zoiets bestond.
Dat is wel een zaak voor de NS om iets aan te doen. Niet iedereen zit op dit forum en ik kwam er te laat achter dat er zoiets bestond.

Ons fraudeteam zit er bovenop. Het is op dit moment nog lastig om iets aan het versturen van de mails te doen. Net als jij en ik, kunnen de oplichters ook mails sturen. NS is de afzender van deze mails alleen niet. Helaas lijken de phishingmails soms erg op de stijl van de mails die wij zelf wel versturen.
Ik ben er ook in getrapt!

Echter heb ik wel gevonden hoe je van het abbo af kunt geraken. Je moet gewoon het woordje "STOP" sturen naar 7090. Vervolgens krijg je dan ook een SMS dat je bent afgemeld voor die dienst!

Dus als je net zoals mij erin getrapt bent, voorkom dan verdere hoge kosten door bovenstaande te doen.
nadat ik mijn nummer doorgaf kreeg ik de sms van funlazio. Deze heb ik niet beantwoord met OK....omdat ik toen gelijk door had dat er iets niet klopte. Hebben degene die later STOP hebben gesmsed wel eerst OK gesmsed?? Anders vraag ik me af of ik daadwerkelijk STOP moet smsen...
En of ik dus nu echt al ergens aan "vast"zit.
nadat ik mijn nummer doorgaf kreeg ik de sms van funlazio. Deze heb ik niet beantwoord met OK....omdat ik toen gelijk door had dat er iets niet klopte. Hebben degene die later STOP hebben gesmsed wel eerst OK gesmsed?? Anders vraag ik me af of ik daadwerkelijk STOP moet smsen...
En of ik dus nu echt al ergens aan "vast"zit.

Mijn vrouw is dit ook overkomen. STOP naar 7090 ge-sms'ed (drie dagen geleden). We hebben meteen (5 minute later) een sms terug gekregen met de melding dat we van de dienst afgemeld waren.
Bedankt voor je melding, Jeroen!
ivm vertagingen kun je ter compensatie twee dagkaarten krijgen van de NS
dit is fake komt van NS"
je komt op de site van een abonneer service waare telefoonnummer moet opgeven...funlazio.com
ns hoe wordt dit tegengegaan en openbaar gemaakt je leest niets op ns.nl!!!

Eens: NS; "stuur een waarschuwings mail uit!!"
mail is net binnengekomen...!

Reageer