beantwoord

3 extraatjes van NS: Upgrade 1e klas in combinatie met meereisretour 10 euro?

• 25 July 2021
  • 9 reacties
  • 784 Bekeken

Ik heb 3 extraatjes van NS ontvangen via de mail:
Meereisretour voor 10 euro, upgrade 1e klas en kopje koffie/thee.
Mag ik de meereisretour voor mijn man en de upgrade 1e klas gebruiken voor dezelfde reis?
Ikzelf reis dan op een regulier ticket en mijn man heeft ook een upgrade 1e klas.

icon

Beste antwoord door Slidestops 25 July 2021, 11:04

Bekijk origineel

9 reacties

Het combineren van actietickets/vrijkaarten is vrijwel nooit toegestaan. In dit geval kun je ook niet en de upgraden en de meereisretour combineren.

Badge +3

De 1e klas upgrade (weggevertje) zou in principe toe te passen zijn op elk 2e klas vervoerbewijs, maar zoals slidestops het zegt (actieproducten stapelen) mag het niet.

Wat in ieder geval nooit mag is om met een meereisretour mee te reizen met iemand anders die op een actiekaartje (bijv. Kruidvat) reist.

Met iemand met een Dagkaart Jongeren meereizen is een twijfelgeval, want dat is gewoon een regulier ticket. Een jongere zou dus de 1e klas upgrade wel mogen gebruiken?

Reputatie 7
Badge +3

De 1e klas upgrade (weggevertje) zou in principe toe te passen zijn op elk 2e klas vervoerbewijs, maar zoals slidestops het zegt (actieproducten stapelen) mag het niet.

Wat in ieder geval nooit mag is om met een meereisretour mee te reizen met iemand anders die op een actiekaartje (bijv. Kruidvat) reist.

Met iemand met een Dagkaart Jongeren meereizen is een twijfelgeval, want dat is gewoon een regulier ticket. Een jongere zou dus de 1e klas upgrade wel mogen gebruiken?

Nee, een dagkaart jongeren mag niet gecombineerd worden met een 1e klas upgrade. Dat werd vermeld in een ander topic. In de voorwaarden van die dagkaart staat vermeld dat deze alleen in de 2 klas geldig is. Dagkaart Jongeren wordt gezien als actiekaartje en mag dan ook niet met een meereiskaart gecombineerd worden.

ik heb ook zo'n kaart  gekregen ..ik reis alleen kun je dan wel upgraden naar  eerste klas?

Badge +3

ik heb ook zo'n kaart  gekregen ..ik reis alleen kun je dan wel upgraden naar  eerste klas?

De 1e klas upgrade geeft je recht om een dag 1e klas te reizen met een 2e klas vervoerbewijs (uitgezonderd het Jongeren Dagretour blijkbaar, waarmee je nadrukkelijk alleen 2e klas mag reizen).

Of je alleen reist maakt niet uit.

Bedankt Robert helaas voor vandaag te laat. maar ik kan nergens zien waar je het kunt upgraden

Bedankt Robert. voor vandaag is het helaas ben al met de trein weg geweest.Trouwens ik kan nergens zien waar ik het upgraden naar 1ste klas

Badge +3

Bedankt Robert. voor vandaag is het helaas ben al met de trein weg geweest.Trouwens ik kan nergens zien waar ik het upgraden naar 1ste klas

Als het goed is heb je een (lange) actiecode die je moet invullen op de Couponcode pagina. Dat levert je dan een 1e klas upgrade e-ticket op dat je kunt downloaden en uitprinten of laden in de NS app, of bij controle tonen als blokjescode uit het pdf document.

Robert heel erg bedankt voor de tip.. ik ga het proberen als ik weer ga reizen. fijne avond en een goed weekend

Reageer