beantwoord

65 plussers

• 3 april 2018
  • 7 reacties
  • 195 Bekeken

zijn er voor 65 plussers ook kaartjes die voor de hele dag gelden? Dus buiten de daluren.
icon

Beste antwoord door Thom 3 april 2018, 20:59

NS biedt zeven keuzedagen aan voor €24,50. Dat is 3,50 per dag naast het abonnement waarop uw korting krijgt. Met een keuzedag kunt u de hele dag inchecken en vrij reizen, alleen niet in de zeer drukke ochtendspits. Veel senioren vinden het geen probleem pas na negen uur weg te kunnen en als het echt een keer moet, dan kan voor half zeven inchecken altijd nog. Boven de 65 zijn er ook nog twee abonnementen die goedkoper zijn dan voor jongere mensen. Voor 42 euro per maand heeft u vrij reizen, zolang u incheckt in de daluren. Dan geldt overigens de middagspits wel. Voor 22 euro per maand reist u elk weekend vrij en met korting in de daluren. Doorgaans kiezen senioren voor een Dalvoordeelabonnement met zeven keuzedagen voor 74,50 per jaar. Zeven dagen vrij reizen zonder middagspits en als de dag is verbruikt 40 procent korting in de daluren.

In de praktijk blijkt het heel snel duidelijk te zijn voor ouderen. Een paar keer doen en het is klaar. Ik ben boven de zestig en snap het ook.
Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Nee
Reputatie 7
Badge +3
Andere reizigers moeten in de spits ook vol betalen, dus waarom senioren niet?
dat klopt dat anderen reizigers vol betalen. Maar omdat er genoeg senioren zijn die niet snappen hoe de technologie in elkaar zit. Moet het voor de senioren makkelijker gemaakt worden en zeker omdat zij bijna nooit reizen met de trein. Ik vind dat alle senioren die met pensioen zijn gegaan allemaal een ov chipkaart krijgen waarmee ze gratis mee kunnen reizen.

Je moet het eigenlijk zien dat dit hetzelfde wordt dan met de studenten. Maar dit is mijn mening.

Ik vind ook dat NS hiermee iets meer moet doe . niet puur voor het gratis reizen, maar omdqt de toekomst steeds ingewikkelder wordt voor de senioren. zij moeten steeds proberen bij te houden hoe bijvoorbeeld een smartphone in elkaar zit. Laat staan een kaartje kopen bij de NS.

Ik vind dat NS hier iets mee moet doen om het voor de senioren nog makkelijker te maken.
Reputatie 7
Badge +4
NS biedt zeven keuzedagen aan voor €24,50. Dat is 3,50 per dag naast het abonnement waarop uw korting krijgt. Met een keuzedag kunt u de hele dag inchecken en vrij reizen, alleen niet in de zeer drukke ochtendspits. Veel senioren vinden het geen probleem pas na negen uur weg te kunnen en als het echt een keer moet, dan kan voor half zeven inchecken altijd nog. Boven de 65 zijn er ook nog twee abonnementen die goedkoper zijn dan voor jongere mensen. Voor 42 euro per maand heeft u vrij reizen, zolang u incheckt in de daluren. Dan geldt overigens de middagspits wel. Voor 22 euro per maand reist u elk weekend vrij en met korting in de daluren. Doorgaans kiezen senioren voor een Dalvoordeelabonnement met zeven keuzedagen voor 74,50 per jaar. Zeven dagen vrij reizen zonder middagspits en als de dag is verbruikt 40 procent korting in de daluren.

In de praktijk blijkt het heel snel duidelijk te zijn voor ouderen. Een paar keer doen en het is klaar. Ik ben boven de zestig en snap het ook.
Reputatie 7
Badge +3
@mielie
NS wordt niet gesubsidieerd, dus die gaan niet op eigen kosten alle senioren gratis vervoeren want dan gaanze failliet. De gemiddelde senior heeft overigens helemaal geen moeite met moderne technologie.
Reputatie 5
@mielie
NS wordt niet gesubsidieerd, dus die gaan niet op eigen kosten alle senioren gratis vervoeren want dan gaanze failliet. De gemiddelde senior heeft overigens helemaal geen moeite met moderne technologie.
Ik ben zelf ook senior en ik ben het helemaal met Tamzin eens. De huidige tarieven die gelden voor senioren zijn prima, wees daar blij mee. En die technologie valt ook wel mee hoor, even weten hoe het zit en gewoon je chipkaart tegen de laadpaal houden, dat is alles.
Reputatie 2
Mocht willen dat ze voor iedereen die keuzedagen zouden aanbieden 😉

Reageer