beantwoord

Aanbieding Spoordeelwinkel twee dagkaarten voor 25 euro (verlopen)

• 31 oktober 2015
  • 9 reacties
  • 428 Bekeken

Onlangs ontving ik deze aanbieding. Ik wilde hier wel gebruik van maken, maar ik reis uitsluitend 1e klasse. Bij de extra informatie in de pdf-file stond heel nadrukkelijk (en staat er nog altijd) dat gebruik van de toeslag 2-1 mogelijk is. Bij telefonische navraag bij de Spoordeelwinkel werd dat nogmaals bevestigd. Ik moest dan bij het verzilveren van de coupons de keuze maken om de kaartjes op de ov-chipkaart te zetten. Nu wil ik de coupons gebruiken en blijkt dat je helemaal niet de mogelijk krijgt om die op de ov-chipkaart te zetten. Uitsluitend het printen van een e-ticket is mogelijk. Een andere keuze is er niet. En dan kan toeslag 2-1 niet. Heeft iemand dit ook ervaren. Ik ga overigens maandag meteen contact zoeken met de Spoordeelwinkel. Zij zijn wel een uitleg verschuldigd.
icon

Beste antwoord door Tochjo 31 oktober 2015, 18:51

Dit is bekend, zie bijvoorbeeld dit topic. Korte samenvatting: de aanbieding is alleen beschikbaar voor de tweede klas, upgraden naar de eerste klas is niet mogelijk.
Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

9 reacties

Badge +3
Dit is bekend, zie bijvoorbeeld dit topic. Korte samenvatting: de aanbieding is alleen beschikbaar voor de tweede klas, upgraden naar de eerste klas is niet mogelijk.
Upgraden naar de 1e klasse is WEL mogelijk. In de extra pdf-file over de aanbieding (zie link hieronder) staat dat onderaan pagina 1. Bovendien, ik schreef dat al, is ook door de Spoordeelwinkel telefonisch bevestigd dat de upgrade kan.

pagina Spoordeelwinkel aanbieding 2 dagkaarten
Badge +3
Ik ben bekend met de voorwaarden waar u naar verwijst, zoals blijkt uit het eerdere topic waar ik naar linkte. Zoals moderator Brian schreef in dat topic, lijken de voorwaarden nog te zijn gebaseerd op de tijd dat papieren overgangsbewijzen nog te koop waren. Als de Spoordeelwinkel telefonisch bevestigd heeft dat upgraden wel mogelijk is, dan hebben zij u verkeerd geïnformeerd.
Ik vraag het maandag wel eens na bij hun. Nogmaals: ze zetten het op de website en bevestigen het telefonisch. Een dubbele vergissing?? Ik geloof daar niet in. Zeker niet als ze ook nog eens precies aangeven hoe dat de doen bij het verzilveren van de coupon op de website van de NS. Dat heeft weinig te maken met papieren kaartjes.
Badge +3
Als u de eerste persoon was die dit zou aankaarten, had ik hetzelfde gedacht als u. Zoals gezegd bent u echter niet de eerste die dit aankaart, en in de eerdere gevallen is steeds geconcludeerd dat het niet mogelijk is.

Laat u ons weten wat de Spoordeelwinkel maandag zegt?
Dat doe ik.
Tot mijn stomme verbazing blijkt het vandaag op de website van de NS plotseling mogelijk om de dagkaart niet alleen als e-ticket uit te printen maar ook op de ov-chipkaart te plaatsen. Gisteren stond die laatste mogelijkheid daar niet bij. E.e.a. ging probleemloos. Als er een 2e klasse reisproduct op de kaart staat kun je normaliter de Toeslag 2-1 ook op de kaart laden. Dat was ook de manier die volgens de Spoordeelwinkel gebruikt moest worden. Dinsdag maak ik van deze kaart gebruik en ik ben benieuwd of het zo zal werken. Ik zal hier een bericht daarna plaatsen.
Helaas het werkt niet. Ook de Spoordeelwinkel heeft nu erkend dat dit soort kaarten niet te upgraden zijn ondanks dat zij die mogelijkheid aangeven. Men heeft beterschap beloofd voor de toekomst en ik krijg mijn €25.= terug omdat ik nu eenmaal geen 2e klasse wil reizen en dus van de gekochte kaarten geen gebruik zal maken.
Badge +3
Dank voor uw bericht. Hopelijk zal de informatie op de website spoedig worden gecorrigeerd.