beantwoord

Aanbieding welkom terug in de trein

• 25 June 2021
  • 27 reacties
  • 4915 Bekeken

Wij hebben dalabonnementen en vrij reizen. Mijn man en ik kregen deze week een kaart in de brievenbus met 3 aanbiedingen welkom terug in de trein. Onze vrienden met hetzelfde abonnement hebben nog niets ontvangen. 

icon

Beste antwoord door Mark NS 25 June 2021, 14:43

Hoi Willie Vos, welkom op de NS Community. 

Het is goed mogelijk dat jullie vrienden hier op een later moment nog een bericht over zullen ontvangen. Ongeveer 300.000 sociaal recreatieve reizigers die gedurende Corona hun abonnement hebben behouden, zullen deze actie ontvangen. Het verzenden is gestart in de week van 7 juni en per week zal de actie naar ongeveer 50.000 reizigers gaan totdat het aantal van 300.000 bereikt is. Dat zou dan betekenen dat jullie vrienden in de komende drie weken ook alsnog de actie zouden kunnen ontvangen, maar dat kan ik niet garanderen. 

Bekijk origineel

27 reacties

Hoi Willie Vos, welkom op de NS Community. 

Het is goed mogelijk dat jullie vrienden hier op een later moment nog een bericht over zullen ontvangen. Ongeveer 300.000 sociaal recreatieve reizigers die gedurende Corona hun abonnement hebben behouden, zullen deze actie ontvangen. Het verzenden is gestart in de week van 7 juni en per week zal de actie naar ongeveer 50.000 reizigers gaan totdat het aantal van 300.000 bereikt is. Dat zou dan betekenen dat jullie vrienden in de komende drie weken ook alsnog de actie zouden kunnen ontvangen, maar dat kan ik niet garanderen. 

Reputatie 6

Volgens mij heeft niet iedereen die kaart gekregen.

Reputatie 7
Badge +4

Ik vraag me eerlijk gezegd af of ik een sociaal recreatieve reiziger ben, en of ik het ook krijg als ik mijn VDU heb behouden. Mooi gebaar voor trouwe klanten en voor hen die niet meekregen dat omzetten naar Flex Basis een optie was in ieder geval. :innocent:

Reputatie 6

Ik heb hem wel gekregen. Ik heb mijn VDU tot eind 2020 gehouden. Toen zaten we weer in lockdown. Vervolgens eind maart Flex Dal Voordeel aangeschaft. Dus wel even pauze... Dus ik vraag me even af wat de peildatum is geweest om de gegadigden te kiezen. 

Reputatie 7
Badge +3

Ik heb niets ontvangen. 2 abonnementen + keuzedagen, vrijwel niet gereisd tussen half maart en nu. In 2020 7 Keuzedagen niet kunnen gebruiken.

Badge +3

Waar bestaan die Welkom Terug kaartjes ‘in je brievenbus’ eigenlijk uit?

Drie aanbiedingen blijkbaar… Eén gratis 1e klas upgrade voor een dag dus, en verder wat voor weggevertjes?

Reputatie 6

Het is een briefkaart met daarin een QR code. Gratis upgrade, meereisretoer voor 10 euro en gratis koffie of thee.

Reputatie 7
Badge +4

Geweldig dat er geen gratis meereiskaartjes meer worden verstrekt.

Marketing is laat wakker geworden, maar van die ellende van de gratis meereiskaartjes zijn de reizigers en zeker ook de conducteurs af. Wat een makkelijk te voorziene en onnodige puinhoop was dat.

Koffie is altijd goed en de upgrade,toe dan maar, zolang het vooral voor senioren is. 😉 Er is geen vervangende aanbieding voor de mensen die al eerste klas reizen, een extra kop koffie zit er ook niet in. Er zijn ergere dingen, het is een mooi gebaar.

Waar bestaan die Welkom Terug kaartjes ‘in je brievenbus’ eigenlijk uit?

Drie aanbiedingen blijkbaar… Eén gratis 1e klas upgrade voor een dag dus, en verder wat voor weggevertjes?

Gratis koffie, upgrade naar 1e klas en meereisretour €10

ik heb de kaart voor 3 extraatjes ontvangen. Kan QR code scannen, lukt mij niet. Dan naar

webformulier gaan met bepaalde lange code. Geprobeerd op  diverse manieren .

Niets. Na half uur de kaart maar verscheurd.

Hi Wilfried. Welkom bij de Community.

Erg jammer dat het niet is gelukt. Wanneer je er niet uitkomt kan je altijd even contact opnemen met onze Klantenservice

Heb ook zo'n kaart ontvangen.Kan er niets mee.Klanteservice gebeld meer dan een half uur aan de telefoon gezeten.2 nieuwe codes gekregen en ook daar kan ik niets mee.Waarom inplaats van die kaart niet gewoon 3 bonnetjes opgestuurd.Dit is alleen maar ergernis.

Reputatie 6

Blij maken met een dode mus noemen ze dat toch?

Ik heb de kaart met 3 extraatjes al weken geleden ontvangen, mijn vrouw die hetzelfde abonnement heeft nog steeds niet, het is nu 11 juli. Komt die nog?

Reputatie 7
Badge +4

NS heeft aangegeven dat de grote hoeveelheid kaartjes in gedeelten worden verstuurd. Er is dus niks van te zeggen wanneer en of ze komen. Het is voor de sociaal-recreatieve reiziger die het abonnement heeft behouden. Het verzenden loopt nog tot de derde week van juli als de eerdere berichten kloppen. 

hallo, ik heb de kaart ontvangen. maar ik kan de webpagina niet vinden. 

ik kan de QR-code niet gebruiken en moet daarom eerst een hele lange code invullen. 

dat werkt niet…… 

waarom moeilijk doen als het gemakkelijk kan….

jammer, ik zou er graag gebruik van maken. ik weet niet tot hoe lang de actie geldig is.

Heb je de mail geopend in een webbrowser (niet op de telefoon dus)? In de webversie zouden de daadwerkelijke codes (niet QR) wel beschikbaar moeten zijn. Kun je dat controleren?

Reputatie 3

Ik heb niets ontvangen. 2 abonnementen + keuzedagen, vrijwel niet gereisd tussen half maart en nu. In 2020 7 Keuzedagen niet kunnen gebruiken.

Ik begrijp de logica ook niet helemaal en ik snap je ontevredenheid.

Er lijkt, bij deze actie, sprake te zijn van volledige willekeur. Geen moderator of medewerker van NS heeft enige verklaring kunnen of willen geven waarom iemand de aanbieding wel of niet heeft ontvangen. 😖

Reputatie 6

Die dingen zijn gewoon at random verstrekt. Zit inderdaad geen logica in.

Badge +3

Heb je de mail geopend in een webbrowser (niet op de telefoon dus)? In de webversie zouden de daadwerkelijke codes (niet QR) wel beschikbaar moeten zijn. Kun je dat controleren?

Het gaat in dit geval denk ik om de briefkaart met QR-code. Heb je geen telefoon om die te scannen dan staat er een enorm lange link/code op van wel 70 tekens. Onbegonnen werk natuurlijk om die foutloos in te tikken.

We zijn (ook) Dakvrij reigers en de kaarten niet ontvangen.

Kan dat alsnog?

Dank en groet

Herma loman

Badge +3

Nee, helaas kan dat niet. In een ander topic schreef een moderator (medewerker van NS) daarover:

Er zijn totaal zo'n 300.000 klanten geselecteerd voor de ‘Welkom terug in de trein’ actie. Dit zijn klanten die voor Corona recreatief gebruik maakten van de trein en tijdens Corona het abonnement hebben behouden. Uiteraard zijn dit totaal wel meer dan 300.000 klanten echter is daarin een selectie gemaakt. Kort samengevat: Val je niet in die selectie, kan je helaas geen gebruikmaken van het aanbod.

Wat zuur dit zeg, dat er een groep buitengesloten wordt van deze aanbieding. Al 10+ jaren een voordeelurenkaart, in 2020 aangehouden en begin 2021 zelfs om laten zetten naar flex, ivm vervallen kaart. Ik heb alles aanstaan qua ontvangen acties, maar het is echt onwijs lang geleden dat ik een aantrekkelijk ‘bedankt dat je al zo lang bij ons bent’ aanbieding heb gekregen. Ik snap volkomen dat het door corona allemaal zwaarder was, maar om dan vervolgens een deel van je vaste klanten wel, en een ander deel helemaal niets terug te geven vind ik echt heel zuur en onvriendelijk. Ik snap dat je nergens recht op hebt, en dat het een cadeautje is, maar ik voel me toch wel een derderangs klant nu 😕

Reputatie 7
Badge +3

Wellicht dat het omzetten naar Flex ook een reden is dat u de aanbieding niet heeft gekregen. Daarmee is het oude Voordeeluren abonnement opgezegd en u heeft dan niet het abonnement wat u had behouden. Wijzigen naar Flex zal NS mogelijk niet zien als het behouden van een abonnement.

Reputatie 6

Wellicht dat het omzetten naar Flex ook een reden is dat u de aanbieding niet heeft gekregen. Daarmee is het oude Voordeeluren abonnement opgezegd en u heeft dan niet het abonnement wat u had behouden. Wijzigen naar Flex zal NS mogelijk niet zien als het behouden van een abonnement.

Ik heb mijn VDU eind 2020 opgezegd en later Flex genomen. De aanbieding heb ik wel gehad. Blijft dus vreemd...

Reageer