beantwoord

Actie promo ticket België € 19,- geldigheid treinen?

• 20 maart 2017
  • 4 reacties
  • 255 Bekeken

Reputatie 1
Ik heb een vraag over de actie promo ticket van € 19,- voor treinreizen van/naar België, geldig van elk station in Nederland naar elk station in België. Officieel moeten reizigers een internationale reis plannen en de keuze maken voor vertrek en aankomststation.

In een mailbericht had NS aangegeven dat de tickets zijn te gebruiken in IC-treinen.
Ik neem aan dat de vermelding over de IC-treinen in mijn mail staan omdat mijn hele reis bestaat uit reizen met IC-treinen in België, de Beneluxtrein (ook een IC-trein) en de Intercity Zwolle -Roosendaal, in de mail beschreven als IC-trein. Om problemen te voorkomen vraag ik mij af over de geldigheid in sprinters. Misschien lijkt het navragen bij de conducteur het beste bij twijfel.

NMBS die ook dezelfde actie heeft geeft aan dat deze tickets geldig zijn in alle intercity's en Lokale treinen (stoptrein).
Op de e-ticket die ik heb gekocht bij NS. Geen opmerkingen.
Niet geldig in de Thalys, wel geldig in intercity Direct.

Mijn enigste verplichtingen: reizen maandag t/m donderdag na 9:00.
*Niet geldig op vrijdag + zaterdag + zondag
Na het boeken geldt de verplichting: reizen op de datum die vermeld staat.
Mijn heenreis is dinsdag 28 maart. Terugreis donderdag 30 maart.
Omdat ik de hele dag gebruik mag maken ben ik niet aangewezen op een bepaald tijdstip. In principe mag ik dus in de ochtend na 9:00, middag en avond en nacht reizen tot 4:00 op de volgende dag.

Ik heb de mogelijkheid om mijn reis te maken met de Intercity Zwolle - Roosendaal en de Beneluxtrein naar Antwerpen en van daar verder met diverse intercity's naar mijn eindbestemming.
Intercity Zwolle - Roosendaal sluit het ene halfuur aan op de Beneluxtrein en het andere half uur op de lokaaltrein.
De Nederlandse sprinter die ik evt. wil gebruiken is namelijk Sprinter Zutphen - Nijmegen als ik bijv. de intercity mis of te vroeg op het station ben en pas in Nijmegen op de intercity instappen.

Vragen over geldigheid, gelieve te beantwoorden met ja/nee, bij voorkeur met uitleg en evt. bronvermelding.

-Geldigheid in Nederlandse Sprinters.
-Geldigheid Belgische lokaaltrein (stoptrein) en IR-trein (Interregio) (NMBS geeft aan dat dit mogelijk is)
-Lokaaltrein Roosendaal - Antwerpen
icon

Beste antwoord door Erryt NS 20 maart 2017, 20:18

Ik kan je helaas niet voorzien van bronvermeldingen maar hierbij de antwoorden:

Ja
-Geldigheid Belgische lokaaltrein (stoptrein) en IR-trein (Interregio) (NMBS geeft aan dat dit mogelijk is)
Ja
Ja

Je mag alleen geen gebruik maken van de Thalys.

P.s. ik heb je topic verplaatst naar het subforum Acties en uitjes om de vindbaarheid te vergroten.
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 1
Ik heb een vraag over de actie promo ticket van € 19,- voor treinreizen van/naar België, geldig van elk station in Nederland naar elk station in België. Officieel moeten reizigers een internationale reis plannen en de keuze maken voor vertrek en aankomststation.

NMBS geeft aan dat deze ticket geldig is in alle intercity's en Lokale treinen. NS geeft in de mail aan dat het gaat om IC-treinen.
Op de e-ticket die ik heb gekocht bij NS staat deze vermelding er niet op.
Mijn enigste verplichtingen: reizen maandag t/m donderdag na 9:00.
Na het boeken geldt de verplichting: reizen op de datum die vermeld staat.
Mijn heenreis is dinsdag 28 maart. Terugreis donderdag 30 maart.

Ik heb de mogelijkheid om mijn reis te maken met de Intercity Zwolle - Roosendaal en de Beneluxtrein naar Antwerpen en van daar verder met diverse intercity's naar mijn eindbestemming.
Intercity Zwolle - Roosendaal sluit het ene halfuur aan op de Beneluxtrein en het andere half uur op de lokaaltrein.
De Nederlandse sprinter die ik evt. wil gebruiken is namelijk Sprinter Zutphen - Nijmegen als ik bijv. de intercity mis of te vroeg op het station ben en pas in Nijmegen op de intercity instappen.

Vragen over geldigheid, gelieve te beantwoorden met ja/nee, bij voorkeur met uitleg en evt. bronvermelding.

Als alles goed is maak ik gebruik van intercity Zwolle - Roosendaal en vervolgens met de Beneluxtrein (IC naar Antwerpen). Vanuit Antwerpen verder met intercity's naar mijn eindbestemming.

Als ik 1 intercity 30 min. eerder/later neem sluit deze in Roosendaal aan op de Lokaaltrein Roosendaal - Antwerpen.

Op mijn vertrekstation kan ik ook gebruik maken van een sprinter naar Nijmegen en evt. daar overstappen i.p.v. langer wachten op mijn vertrekstation op de intercity. Dit doe ik uiteraard alleen als ik op mijn station de intercity heb gemist of te vroeg ben en bijv. gebruik kan maken van de sprinter.

Ja
Ja
Ja

P.s. ik heb je topic verplaatst naar het subforum Acties en uitjes om de vindbaarheid te vergroten.
Reputatie 1

Ja
Ja
Ja

Dank voor uw antwoord.
Ik had op de reguliere NS website d.m.v. chatgesprek begrepen dat deze ticket geldig is in alle treinen, zowel in Nederland als in België m.u.v. de Thalys.

Waarschijnlijk was de vermelding over IC-treinen in mijn mail vermeld omdat ik tijdens het boeken de reis had gepland waaruit uit is gekomen dat de reis uitsluitend zou bestaan met intercity's (IC-treinen). Als de reis bijvoorbeeld gepland was met bijvoorbeeld het gebruik van 1 of meerdere sprinters erbij, zou het kunnen dat dit er ook in de mail vermeld staat.

Roosendaal is vanuit mijn vertrekstation rechtstreeks te bereiken met een intercity.
Mijn vraag over o.a. de sprinter Zutphen - Nijmegen en de Lokaaltrein Roosendaal - Antwerpen had namelijk te maken als ik bijv. 1 trein eerder/later pak.

*Vraag is opgelost.
Op deze website kan je ook nog terugvinden wat de voorwaarden zijn voor een open ticket zoals deze actie.

Reageer