Actie Spoordeelwinkel: HEMA, Trein Dagretour en Koffie of thee

• 13 februari 2017
  • 12 reacties
  • 2945 Bekeken

Achtergrond
De Spoordeelwinkel van NS is dé online webshop voor een voordelig dagje uit met de trein. We gaan ook in 2017 weer een samenwerking met HEMA aan. HEMA gaat deze aanbieding gedurende 2 weken aanbieden. De aanbieding is in de winkels én online aan te schaffen.

Aanbod
  • E-ticket of mobile ticket voor Dagretour 2e klas Nederland
  • Voucher voor Koffie of thee bij HEMA (maat normaal)

HEMA Voorwaarden
- de HEMA voucher is t/m 7 mei 2017 verzilveren
- de HEMA voucher geeft per persoon recht op een koffie of thee naar keuze.
- de HEMA voucher en de Trein Dagretour zijn op één dag naar keuze te gebruiken t/m 7 mei 2017.
- de HEMA voucher is alleen in te leveren bij HEMA filialen met een koffieautomaat. Ook bij stationswinkels. Klik hier voor de actuele openingstijden van de HEMA filialen op

Geldigheid
  • Deze aanbieding is te koop van 13 t/m 26 februari 2017
  • De tickets zijn te gebruiken van 13 februari t/m 7 mei 2017

Actievoorwaarden
• Het ticket is geldig voor 1 retourreis 2e klas en 1 HEMA koffie of thee
• Niet geldig in combinatie met andere acties/aanbiedingen of voor geld inwisselbaar
• Trein Dagretour geldig maandag t/m vrijdag na 9.00 uur, zaterdag en zondag de hele dag
• Trein Dagretour geldig in NS treinen, in treinen van Arriva, Breng, Connexxion en Syntus
• De heen en / of terug reis op het Trein Dagretour dient op 1 dag geheel te worden afgelegd en ook de koffie of thee dienen deze dag genuttigd te worden

Zo werkt het:
  1. Je koopt een Trein Dagretour + koffie/thee voucher bij HEMA of online
  2. Je ontvangt een kassabon of e-ticket met daarop een vouchercode die online verzilverd kan worden. Tevens ontvang je een voucher voor een kop koffie of thee (in de vorm van een barcode op de kassabon).
  3. Je verzilvert de NS vouchercode (couponcode) online - je vult reis- en persoonlijke gegevens in.
  4. Je ontvangt het Trein Dagretour per mail (afzender NS reizigers) en heeft de optie deze uit te printen als e-ticket of als ‘mobile ticket’ te gebruiken.
  5. Je gaat op reis en kan daarnaast een gratis kopje koffie of thee ophalen bij HEMA (via de barcode op de kassabon als bewijs).

NB: Wanneer je eticket of mobile ticket verzilverd is, is het niet meer mogelijk de reisdatum en/of persoonlijke gegevens te wijzigen.

Q&A

• Hoe werkt het gebruik van het e-ticket via mobile ticketing?

1. Na het verzilveren van de vouchercode (couponcode) op www.ns.nl/hema voor een geldig trein dagretour krijg je een bevestigingsmail van NS Reizigers met daarin jouw trein dagretour.
  2. Klik op haal mijn kaartjes op
  3. Kies voor laden in de Reisplanner Xtra app op uw mobiele telefoon in plaats van de optie e-ticket downloaden en printen.
  4. Gebruik een mobiele telefoon met Android 4.0 of Apple iOS 8 of meer.
  5. Download of upgrade de Reisplanner Xtra app
  6. Open jouw persoonlijke pagina op de mobiele telefoon (link uit bevesitingsmail van NS reizigers) en kies opnieuw voor laden in de Reisplanner Xtra app.
  7. Via deze link kom je in de Reisplanner Xtra app en verschijnt je treinticket bij ¡¥mijn tickets¡¦
  8. Laat bij het controleren de QR code op het mobiele ticket zien in de reisplanner Xtra app.
  9. Geniet vervolgens van jouw reis!

Klik hier meer informatie over mobile ticketing.

• Hoe werkt het reizen met het mobiele ticket?

Je vindt jouw ticket onder het kopje Mijn tickets in de Reisplanner Xtra app. Wanneer je het ticket opent zie je een grote vierkante code.

Poortjes openen
  1. Op stations met paaltjes hoef je niet in te checken. Reis je van of naar een station dat is gesloten met poortjes? Met het mobiele ticket kun je de poortjes gewoon openen.
  2. Open jouw mobiele ticket in de Reisplanner Xtra app. Zorg dat de vierkante code zichtbaar is in beeld en houd jouw telefoon klaar.
  3. Kies het poortje met een barcodelezer. Meestal is dit het meest rechter poortje. Een poortje met een barcodelezer herken je aan het ¡¥scan ticket¡¦ symbool op de rechter deur van het poortje, en aan het verlichte vlak aan de rechterzijde van het poortje.
  4. Laat de scanner de code lezen, door jouw telefoon met de schermzijde naar de lezer te richten. Het poortje zal voor je openen.

Controle door een conducteur
  1. Open de app en kies voor Mijn tickets. Open het ticket, zodat de vierkante code zichtbaar is.
  2. De conducteur zal deze code scannen.
  3. De conducteur kan verzoeken om op de knop omdraaien (rechtsonder de vierkante code) te drukken. Zo kan de conducteur het ticket op zicht controleren.

• Is er ook een HEMA Actie te koop 1e klas?

Nee, er is geen 1e klas variant van het HEMA ticket. Wel kan er bij het verzilveren van de vouchercode (couponcode) op www.ns.nl/hema een 1e klas upgrade worden gekocht voor 7,50 EU

• Is de HEMA Actie ook geldig in de ICE, Intercity Direct of Thalys?

De HEMA actice is alleen met toeslag geldig in de ICE en Intercity Direct tussen Schiphol en Rotterdam, maar niet geldig in de Thalys.

• Is de regeling Geld terug bij vertraging ook geldig bij de HEMA Actie ?

Ja, voor de HEMA Actie geldt bij vertraging van 30 t/m 59 minuten een vergoeding van 1/12 deel en bij meer dan 60 minuten 1/6 deel van het bedrag dat als reissom is weergegeven op het e-ticket, over het Nederlandse deel van de treinreis.

12 reacties

Reputatie 5
Badge
@Klaas-JanNS Wellicht is het handig om uit dit citaat: "- de HEMA voucher en de Trein Dagkaart zijn op één dag naar keuze te gebruiken t/m 7 mei 2017." te vervangen voor Trein Dagretour of iets dergelijks. Ter voorkoming van eventuele verwarring omtrent het ticket. 😉
Terechte opmerking! Ik pas het aan. Dank voor de kritische bril.
Reputatie 5
Badge
@Klaas-JanNS Geen dank! 🙂
Hoi! Ik moet een paar keer naar Zwolle vanuit heerhugowaard, en heb daarvoor de hema tickets gekocht. Daarnaast heb ik een trajectkaart heerhugowaard-Amsterdam Sloterdijk.
Ik moet om 8.30 uit heerhugowaard weg om op tijd op de afspraak zijn, dan is de hema ticket nog niet geldig, mijn trajectkaart natuurlijk wel. Maar daar wil ik eigenlijk niet mee inchecken omdat ik dan in sloterdijk moet uitstappen om uit te checken... Is er een andere optie denkbaar dat ik niet hoef uit te stappen op sloterdijk en daarmee een extra half uur reistijd heb? Het traject heerhugowaard-Sloterdijk is natuurlijk al betaald... ik hoor graag van je! Groet Roos
Je zou eventueel voor het eerste stuk een los kaartje kunnen kopen. Als je incheckt met je OV-chipkaart zou je echt uit moeten checken. Een andere oplossing is er helaas niet!
Een kaartje kopen op het traject waar ik een trajectkaart voor heb?? Dat is wel echt kolder!
Begrijp ik, maar helaas is er geen andere optie. Je kunt echt pas na 9 uur met je HEMA ticket reizen. Ik had je graag een ander antwoord gegeven maar we hebben hier geen oplossing voor.
Ik heb 2 Hema codes en wil deze activeren, alleen is de link niet beschikbaar, als ik naar www.ns.nl/hema ga, staat er dat de pagina niet is gevonden, ik wil mijn kaartjes voor morgen activeren, hoe kan ik dit nu doen?
Dag silvana.prins, als je morgen al wil reizen, raad ik je aan even contact op te nemen met onze klantenservice. Als je, door een fout aan onze kant, een ticket niet op tijd kan verzilveren verzinnen wij daar een oplossing voor.
Dankjewel Chiel, hoe kan ik op dit moment nog contact opnemen?
Wij zijn telefonisch 24/7 te bereiken op 030-7515155, dan heb je het snelst antwoord. Ook op Twitter en Facebook hebben wij continue mensen aan het werk, maar kan het iets langer duren voor je antwoord hebt. Als je morgenvroeg wel wil zou ik je dus aanraden om even te bellen.
Wat een vreemde titel heeft deze Hema pagina gekregen?

Ca peut ici - NS
https://www.ns.nl/hema --->
https://www.ns.nl/producten/losse-kaartjes/p/coupon-hema

Reageer