beantwoord

Actie van de dag

Hoi!
Kan ik met de Actie van de Dag enkele reis kaartjes ook naar Antwerpen reizen? Of is het alleen geldig voor Nederlandse bestemmingen?
En kan ik deze kaartjes binnen 1 dag in mn bezit hebben als ik ze koop op internet?
Alvast bedankt!
icon

Beste antwoord door Thom 7 juni 2018, 10:41

U heeft ze nagenoeg direct in uw bezit. Let wel op: Bij de Actie van de dag-kaartjes kunnen de voorwaarden verschillend zijn. Als u echt een enkelereiskaartje heeft, is die hooguit geldig tot Breda. U kunt dan bij NSInternational een kaartje Breda-Antwerpen kopen. U mag dan in Breda in de trein blijven zitten.
Bekijk origineel

14 reacties

Reputatie 7
Badge +4
U heeft ze nagenoeg direct in uw bezit. Let wel op: Bij de Actie van de dag-kaartjes kunnen de voorwaarden verschillend zijn. Als u echt een enkelereiskaartje heeft, is die hooguit geldig tot Breda. U kunt dan bij NSInternational een kaartje Breda-Antwerpen kopen. U mag dan in Breda in de trein blijven zitten.
Dankjewel Thom!
Dan is het helaas niet voordeliger om het met zo’n actiekaartje te reizen.
We gaan de volgende dag pas weer retour, dus dan kunnen we het voordeligst gewoon de retourtickets via ns international bestellen denk ik?
Reputatie 7
Badge +4
Bij een meerdaags retour is het lastiger. Als u incidenteel reist, is dat voordeliger. Wat goedkoop is en zou kunnen is met uw actie van de dag kaart naar Roosendaal gaan en daar een kaartje naar Antwerpen kopen. Het is echter mijl op zeven want de stoptrein doet er lang over, is weinig comfortabel en u moet nog ten dele met een bus ook.

Als u via nsinternational boekt en u doet dat vroeg van te voren, dan is er vaak nog een soort Early-Bird korting.
Hi Maaanouk en welkom bij de NS Community.

Wat Thom aangeeft, klopt. Via NS International kun je tickets kopen om naar België te reizen. Actiekaarten zijn alleen geldig tot de grens, je hebt dan altijd een extra ticket nodig voor het deel in België.
Oke bedankt!!
Moet ik dan trouwens echt een kaartje/ticket kopen, bij een automaat? Of kan het ook met genoeg tegoed op mn OV chipkaart?
Reputatie 7
Badge +4
Een internationaal kaartje kunt u op het automaat niet met het saldo van uw ov-chipkaart betalen, dat moet met een bankpasje of creditcard.Een internationaal kaartje kan niet op uw chipkaart, wel op uw telefoon als u de app van nsinternational heeft. Een papieren e-ticket kan nog steeds.
Reputatie 5
Badge
Bij sommige acties staat duidelijk dat ze alleen geldig zijn in Nederlandse treinen. Bij andere acties, zoals deze staat echter dit:

Als leek zou ik concluderen dat ik dan dus de IC Direct van Breda naar Antwerpen mag pakken,..
Reputatie 7
Badge +4
Nee, want de ICBrussel is geen Nederlandse trein in België. Ze zijn geldig op Nederlands gebied. Draai het eens om, als het een Belgische trein zou zijn dan kon je in Nederland niet mee. ;-)

Het gaat er dan om wat de definitie van een Nederlandse trein is. De afdeling communicatie houdt zich aan het spraakgebruik en geeft informatie die voor de meeste mensen goed werkt, maar doorgaans incompleet en daardoor wel eens onduidelijk.

De afdeling communicatie schrijft wel eens vaker onduidelijk, ik heb er niet altijd een innige verhouding mee. 😉
Dan is het helaas niet voordeliger om het met zo’n actiekaartje te reizen.
We gaan de volgende dag pas weer retour, dus dan kunnen we het voordeligst gewoon de retourtickets via ns international bestellen denk ik?

U heeft het over "We". Met hoeveel personen reist u in totaal?

Vanaf 3 personen kan een Groepsticket naar Roosendaal voordelig uitpakken (vanaf €30/groep).
Via NMBS kunt u voor €4,10 een e-ticket bestellen naar het eerste station over de grens (Essen).
Ook op station Roosendaal kunt u voor €4,10 in de automaat een kaartje kopen naar Essen.
Ook verkoopt deze automaat voor €77 een 10-ritten Railpass naar elke bestemming in België.
Al met al hoeft een reis van Nederland naar België niet meer dan €19,30 te kosten (bij 4 personen).

Indien u tenminste 7 dagen voor vertrek een early bird kaartje koopt, ligt de prijs (afhankelijk
van de afstand tussen het Nederlandse en Belgische station) bij vertrek op maandag t/m
donderdag tussen de €4 en €29 en vertrek in het weekend tussen de €4 en €39.
Reputatie 5
Badge
Ik ben het met je eens hoor, maar ik ken genoeg mensen die dit verkeerd zouden interpreteren.

Tevens, in het rijtje van vervoerders staat abellio niet genoemd. Strikt genomen is het dan niet geldig op dat ene lijntje wat ze rijden?

In ieder geval genoeg werk voor de communicatie afdeling.
Reputatie 7
Badge +4
Alle lijnen van de buitenlandse maatschappijen mogen gewoon benut worden volgens de voorwaarden van de Nederlandse spoorwegen tot het laatste Nederlandse station. U mag als voorbeeld tot Glanerbrug gewoon met DB reizen en daar uitchecken. De uitzondering is Thalys.
Reputatie 5
Badge
Nee dat snappen jij en ik wel, maar Henk en Ingrid mogelijkerwijs niet als ze alleen dat rijtje met voorwaarden zien staan.
Alle lijnen van de buitenlandse maatschappijen mogen gewoon benut worden volgens de voorwaarden van de Nederlandse spoorwegen tot het laatste Nederlandse station. U mag als voorbeeld tot Glanerbrug gewoon met DB reizen en daar uitchecken. De uitzondering is Thalys.
Oók de Eurostar tussen Amsterdam en Rotterdam mag niet worden benut met het trein Dagretour.
Met het gebruik van een IC-direct of ICE trein moet er ook nog een toeslag á €2,40 worden betaald.
Reputatie 7
Badge +4
Zeker, maar met ICE en ICDirect mag je wel mee en op Nederlandse voorwaarden. Ze functioneren als binnenlandse trein in Nederland. De nieuwe Eurostar is er nu wel naast Thalys, om het compleet te maken. Voor deze twee treinen is een apart kaartje nodig. Voor rijden op Nederlands gebied gelden dus niet automatisch de normale voorwaarden. Als het voor Thalys geldt, geldt het in deze ook voor Eurostar.

Reageer