beantwoord

Actie van de dag ticket

• 9 januari 2019
  • 4 reacties
  • 258 Bekeken

Hi,

Wij hebben een dagkaart van actievandedag gekocht. Echter is het geen ticket waarmee je in kan checken. Nu gelden hiermee natuurlijk ook de spits regels etc. Ik heb ergens eens gelezen dat je wat uitloop mag hebben met inchecktijd wanneer die regels gelden. Nu willen wij graag een trein pakken die om 06.34 gaat. Maar omdat we hiermee niet kunnen inchecken kunnen we toch nooit bewijzen hoelaat we welke trein hebben gepakt en dus zijn ingestapt? Iemand enig idee?

Bedankt alvast!
icon

Beste antwoord door herrie 9 januari 2019, 22:24

Ik vrees dat je met dit ticket voor 06u30 uit de trein met zijn.

Je kan natuurlijk een e-ticket aan de normale prijs kopen tot het eerste station dat je na 09u00 passeert. Vanaf 09u00 kan je dan met je dagkaart verder reizen.

Edit: maar er is ook goed nieuws. Tegenwoordig mag je je het e-ticket ook als zichtbewijs op je mobiel of tablet laten zien. Geen printer meer nodig. Zorg dan wel dat alles correct is.
Bekijk origineel

4 reacties

Ik vrees dat je met dit ticket voor 06u30 uit de trein met zijn.

Je kan natuurlijk een e-ticket aan de normale prijs kopen tot het eerste station dat je na 09u00 passeert. Vanaf 09u00 kan je dan met je dagkaart verder reizen.

Edit: maar er is ook goed nieuws. Tegenwoordig mag je je het e-ticket ook als zichtbewijs op je mobiel of tablet laten zien. Geen printer meer nodig. Zorg dan wel dat alles correct is.
Meer advies dan Herrie kan ik ook niet geven. Een e-ticket kent een harde spits, omdat je daar nu eenmaal niet mee kunt inchecken en dan in de spits niet in de trein mag zitten.
Zelf heb ik het idee dat dit ticket pas na 09.00 uur geldig is, maar dat is nu even een aanname van mij uit.

Edit: mijn aanname is incorrect, zie reactie herrie.
@Loes,

Volgens https://www.treinreiziger.nl/ns-dagkaart-actievandedag/ mag je ook voor/tot 06u30 in de trein zitten. Enkel als de trein vertraagd is, mag je tot het eerste station na 06u30 blijven zitten.
@herrie

Bedankt voor het herstel. Ik had ze nog niet met deze voorwaarden gezien bij actie van de dag. Thanks.

Reageer