Acties en uitjes tijdens de lockdown en dan verder? | NS Community

Acties en uitjes tijdens de lockdown en dan verder?

  • 13 November 2021
  • 4 reacties
  • 193 Bekeken

Andere uitjes

Ik heb gevraagd via Twitter of je via Spoordeelwinkel wel evengoed een uitje kan plannen tijdens de lockdown? Zoals naar een hotel, pretpark of naar een dierentuin gaan. De acties zijn het hele jaar door  Antwoord van de spoorwegen:  Maar een eventuele lockdown heeft nog geen invloed op deze acties. Hotels, dierenparken, pretparken etc. blijven gewoon open en de treinen blijven rijden.

 

Dus je kunt gewoon blijven boeken als je naar een hotel gaat of een dagje naar een pretpark of dierentuin.

 


4 reacties

Badge +3

Mijn vriendin gaat met AH (couponcode of zegeltjes) naar de Efteling, morgen of binnenkort.

Of tocht niet?> Zoontje van 16 (ik noem hem slimbo) is verstandig!

Mam, we gaan (Efteling here we come!) Maar niet zaterdag want dan regent het waarschijnlijk, zondag is veel beter! Nou, dan doen we dat toch?

Slimbo verzilvert dan de kaartjes/couponcodes voor mama, maar niet eerder dan voor zondag zelf natuurljk!

Want stel je voor dat we toch niet kunnen/willen reizen, en ineens thuis moeten blijven omdat iemand dat zegt (alleen noodzakelijke zaken, vaccinatie verplicht)… 

En de controle (waarom zit jij 1e klas of waarom rook je op een perron?) er nergens is…

Handhaven maar, en ja ook als hc in ieder geval in de 1e klas een UvB of Flex correctie.

Reputatie 7
Badge

Het OMT wilde het niet noodzakelijke reizen afraden maar het kabinet heeft dit advies niet overgenomen. En NS moet ook geld verdienen blijkbaar.

Reputatie 7

En buiten dat gevaccineerd en met FFP2 mondkapje is er toch geen enkele grond om niet te reizen. Je kan ook doorslaan.

Ik ben blij dat ik weer voorzichtig kan reizen en musea bezoeken. 

Waterdicht en zonder risico zal het toch niet meer worden. Het belangrijkste is dat iedereen zich aan de regels houd en er geen BOA's nodig zijn om te handhaven.

Maar dat zal wel ijdele hoop zijn met de eigenwijsheid die we toon spreiden.

Maar ga er ook van uit hoe dwarser hoe langer de situatie blijft voortduren.

Badge +3

En buiten dat gevaccineerd en met FFP2 mondkapje is er toch geen enkele grond om niet te reizen. Je kan ook doorslaan.

Het is natuurlijk een ‘feit’ dat de 1,7 miljoen? vaccinatie-weigeraars nogal roet in het eten gooien, of gevaccineerden die elkaar toch besmetten (en verder geen klachten hebben, dus gewoon in de trein stappen).

Lijkt erop dat nu kids een grote besmettingsbron zijn (hoe komt het anders je huis of werkomgeving binnen met alle zinnige maatregelen zoals handen wassen, afstand houden en ventilatie)?

Wil je ‘veilig’ met het ov? Dan een FFP2 kapje inderdaad, Duitsland was ons voor…

Reageer