beantwoord

Ah dagkaart 2e pinksterdag

• 12 April 2016
  • 35 reacties
  • 1267 Bekeken

Toon eerste bericht

35 reacties

Reputatie 4
De informatie op www.ns.nl/feestdagen is ook niet betrouwbaar. Zo staat daar vermeld dat de treinen op Hemelvaartsdag een zondagsdienstregeling rijden terwijl dat toch echt een zaterdagsdienst moet zijn. Dat is overigens pas een kleine 40 jaar zo.

NS Informatie en feestdagen, het blijft tobben.
Reputatie 7
Badge +3

- Er is een verschil tussen Voordeeluren en Daluren. We willen dit graag aanpassen, maar dat is technisch gezien niet eenvoudig. Hopelijk kunnen we per 1 jan 2017 hier weer een stap in zetten, eerder is helaas niet haalbaar.

Niet om flauw te doen, maar dit probleem is toch echt door NS zelf gecreëerd met de beperkingen in de middagspits. Het heeft tientallen jaren goed gewerkt totdat de middagspitsbeperkingen zijn ingevoerd.
Reputatie 7
Badge +3
Die misser met Hemelvaartsdag is weer erg slordig.
Reputatie 4

Niet om flauw te doen, maar dit probleem is toch echt door NS zelf gecreëerd met de beperkingen in de middagspits. Het heeft tientallen jaren goed gewerkt totdat de middagspitsbeperkingen zijn ingevoerd.

Het probleem is ontstaat omdat NS zo dom is geweest om te beloven dat het VDU-abonnement voor onbepaalde tijd gehandhaafd zou worden. Geen enkel zich respecterend commercieel opererend bedrijf zou een dergelijke flater slaan.
We hebben sinds 1 januari één regeling voor feestdagen. Deze regeling geldt voor losse vervoersbewijzen, acties en abonnementen. Ook is er één pagina waar de juiste informatie staat, namelijk www.ns.nl/feestdagen. Ik zou deze pagina als leidend hanteren, omdat oudere Q&A's (ook op dit forum) verouderde informatie (kunnen) bevatten. De kleine verschillen hebben we gelijkgetrokken; zo zijn actiekaarten nu ook geldig op feestdagen (staat ook op de eenmalige ticket en het vierluik). Ook het gelijktrekken van de Samenreiskorting met Dal Voordeel is hier een voorbeeld van.

Als alle actiekaarten sinds 1 januari geldig zijn op feestdagen, waarom heb je dan wel gereageerd in dit topic maar niet vermeld dat het daar gegeven antwoord onjuist is? Voor de duidelijkheid: Dat is een topic van nog geen maand uit, dus van na 1 januari.
We hebben sinds 1 januari één regeling voor feestdagen. Deze regeling geldt voor losse vervoersbewijzen, acties en abonnementen. Ook is er één pagina waar de juiste informatie staat, namelijk www.ns.nl/feestdagen. Ik zou deze pagina als leidend hanteren, omdat oudere Q&A's (ook op dit forum) verouderde informatie (kunnen) bevatten. De kleine verschillen hebben we gelijkgetrokken; zo zijn actiekaarten nu ook geldig op feestdagen (staat ook op de eenmalige ticket en het vierluik). Ook het gelijktrekken van de Samenreiskorting met Dal Voordeel is hier een voorbeeld van.

We hebben nu dus een mooi beleid, maar er zijn nog twee punten van verbetering:
- Er is een verschil tussen Voordeeluren en Daluren. We willen dit graag aanpassen, maar dat is technisch gezien niet eenvoudig. Hopelijk kunnen we per 1 jan 2017 hier weer een stap in zetten, eerder is helaas niet haalbaar.
- De Seizoensretour krijgen we technisch niet geldig op de feestdagen.

Dus als ik het goed begrijp mag ik 2e pinksterdag dus voor 9:00 reizen? Zou om dat zwart op wit kunnen krijgen?
Ik heb er geen zin in om dan een boete te krijgen of voor dichte poortjes te staan als ik ergens op tijd moet zijn.
Reputatie 4
Ik zou het risico inderdaad niet nemen als het niet ergens zwart op wit stond.
Voor deze specifieke actie heeft Loes eerder in dit topic aangegeven dat de geldigheid op feestdagen in de railpocket staat. Dat betekent dat conducteurs geacht worden te weten dat ze hiervoor geen boete moeten uitschrijven.
Reputatie 4
Badge
Dus als ik het goed begrijp mag ik 2e pinksterdag dus voor 9:00 reizen? Zou om dat zwart op wit kunnen krijgen?
Ik heb er geen zin in om dan een boete te krijgen of voor dichte poortjes te staan als ik ergens op tijd moet zijn.

Je zou dit toppic met de bijdrage van Sivan NS kunnen uitprinten en meenemen:
https://forum.ns.nl/acties-uitjes-10/dagkaart-ah-reisperiode-23484/index1.html#post142680
1. Op 2e paasdag waren tickets ook geldig voor 9 uur. Zowel weekendproposities (Kruidvat) als weekproposities. Dit stond inderdaad niet duidelijk op de ticket en 4-luik. Leermoment voor ons. Dit had te maken met de zekerheid dat het goed was ingeregeld bij de andere vervoerder.

2. Klanten kunnen inderdaad met een AH ticket op 2e pinksterdag voor 9 uur reizen. Kruidvat tickets zijn tot en met 1 mei geldig, dus niet met Pinksteren.

Reageer