beantwoord

AH DAGKAART en intercity direct

• 24 oktober 2018
  • 3 reacties
  • 147 Bekeken

Hallo,

Ik reis morgen(25/10) van station Hoogeveen (9.05 uur) naar leiden, in Zwolle stap ik op de intercity naar leiden, deze gaat via Schiphol. Nu lees ik in de voorwaarden dat we geen gebruik mogen maken van de intercity direct. Ik lees dat deze trein reist tussen Amsterdam en den haag maar uit mijn reisadvies haal ik niet of dit een gewone intercity is of een intercity direct.

kunt u mij aangeven of ik deze reis kan vervolgen zoals gepland of dat ik een andere manier naar leiden moet bereizen, en hoe dan anders?

met vriendelijke groet, Annike
icon

Beste antwoord door Cornelis van den Berg 24 oktober 2018, 12:30

Dit is een gewone intercity en geen ICD dus geen toeslag nodig.
De IC direct met toeslag geld alleen voor het traject Schiphol-Rotterdam over de HSL
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 6
Dit is een gewone intercity en geen ICD dus geen toeslag nodig.
De IC direct met toeslag geld alleen voor het traject Schiphol-Rotterdam over de HSL
Reputatie 7
Badge +4
U reist van Amsterdam via Schiphol rechtstreeks naar Leiden, richting Den Haag, en er is geen toeslag. Wellicht ten overvloede: Er is geen toeslag van Amsterdam naar Schiphol, zelfs niet in de Intercity Direct.
Reputatie 7
Badge +3
Zoals hierboven aangegeven is er alleen toeslag nodig voor het traject Schiphol - Rotterdam met de Intercity Direct.
De Intercity Direct treinen rijden alleen tussen Amsterdam en Rotterdam/Breda/Brussel.
In de reisplanner is dit bij die betreffende treinen aangegeven, ook dat er toeslag betaald moet worden.

Reageer