beantwoord

AH Dalkaart

Geachte meneer/mevrouw,

Een vraag heb ik over de AH Dalkaart actie.
https://www.ah.nl/ns

Stel, ik koop deze bij de AH. Dan krijg ik dus een bon met een code.
Deze code moet ik invoeren op de desbetreffende website van NS.
https://www.ns.nl/producten/coupon

Volgens deze handleiding => https://www.ns.nl/producten/static/BOS/ns-Site/website-ns-b2c-webshop/ns-website-ns-b2c-webshop/nl_NL/Overig/20150915_Handleiding%20Couponcode%20E-ticket.pdf

Moet men ook persoonsgegevens invoeren. Welke persoonsgegevens moet men invoeren??
Daarnaast staat dat men een begin en eindstation moet invoeren, maar de AH Dalkaart mag men toch gewoon door heel Nederland reizen??
icon

Beste antwoord door Thomas NS 4 juli 2017, 19:27

Ik heb het voor je nagevraagd, omdat Klaas-Jan vandaag niet werkt, koppel ik het voor jullie terug.
Het is zo dat er gewoonlijk de dagkaarten als een eenmalige OV-chipkaart verkocht dient te worden. Er is echter een uitzondering, waarbij de geleverde kaarten sneller op zijn gemaakt dan de actieperiode zelf. In plaats van de dagkaarten opnieuw aanleveren, wordt er dan gewerkt met een couponcode die, zoals in dit topic getoond wordt, in een kassabon worden aangegeven. Via www.ns.nl/producten.coupon is vervolgens eenvoudig het ticket te verzilveren en uit te printen. Gewoon legitiem, maar een work-around als de kaarten op zijn, maar de wens nog aanwezig is. Ik moet eerlijk bekennen, dat ik het ook nog niet eerder heb meegemaakt.

Bekijk origineel

102 reacties

Hey Student,

Met de dagkaart van de AH, hoef je niks te doen met couponcodes. Je kunt het kaartje - een eenmalige chipkaart kopen bij de AH. En er dan mee in en uitchecken in de daluren en kun je inderdaad door heel Nederland.

Groetjes, Jena
Hoi Jeeeeena,

Bedankt voor je reactie. Een vriend van mij heeft ze al gekocht en het is toch echt een bon met een code waarbij er staat dat die code verzilverd moet worden door het in te voeren op de NS Website.

Groetjes,
Student_UTR
Mijn vriend wilt nog wel weten voordat hij de code gaat verzilveren, welke persoonsgegevens worden er gevraagd? Hij voert de code liever nog niet in, omdat het beste is dat het bestelproces (Verzilverproces eigenlijk, al betaald in AH winkel!!) in één keer goed verloopt. Dus dat hij van te voren weet of er bijvoorbeeld scans nodig zijn van ID-kaart enzovoort.
Dan heeft hij wat anders, ik heb ze ook en het zijn toch echt eenmalige chipkaarten (vorige actie ook al)
Volgens de AH website => https://www.ah.nl/ns/voorwaarden
Zou het inderdaad GEEN E-Ticket moeten zijn.

Ook twee andere websites bevestigen dat het GEEN E-Ticket moet zijn.
Mijn vriend heeft echter dus WEL een bon gekregen om een E-Ticket te verzilveren.

Is mijn vriend opgelicht?? En zo nee, kan mijn vriend ze omruilen voor de Fysieke Eenmalige Chipkaart?? Want nu moet mijn vriend ze zelf printen en moet ook nog eens ID-kaart tonen in de trein. Het tonen van je ID-kaart is namelijk de regeling voor E-Tickets heb ik gevonden op internet.
Ik zou terug gaan naar AH want het klopt niet.
Reputatie 7
Badge +2
Waar en wanneer heeft je vriend deze gekocht?
De huidige actiekaartje zijn bij AH's van 26 juni t/m 9 juli te koop. Dit zijn eenmalige chipkaarten die je na check-in, direct kan gebruiken. Wel zit er een coupon bij voor gratis koffie bij AH to Go.

Als je vriend wat anders heeft gekregen bij aankoop in een AH winkel moet hij terug met de kassabon.
AH Harderwijk, vandaag.
Toevallig is de printer van mijn vriend ook nog eens op, daarom heeft hij de code nog niet ingevoerd / uitgetest.
Maak even een foto, bewerk de codes zodat deze onherkenbaar zijn en plaats deze in dit topic. Is dat een optie?
Badge +3
Ben wel benieuwd hoe dit mogelijk is. Kan je een foto maken van whatever je vriend bij AH gekocht heeft? Zou er uit moeten zien zoals in bijlage.

Er zit overigens wel een 'wincode' bij die je kunt invullen op www.ns.nl/ah voor een prijs. Deze bevindt zich achter het chipkaartje.
Zie bijlage.
Badge +3
Heel vreemd, dan waren de chipkaartjes zoals op mijn foto wellicht uitverkocht in Harderwijk, en hebben ze het maar op deze manier opgelost?

Het gaat inderdaad wel om dezelfde actie.
Wel vreemd, wellicht kan een moderator bevestigen dat dit mag ?

En welke voorwaarden gelden, want na 16.00 zou je dan niet mogen reizen, bij de dagkaart wel als je voor 16.00 bent ingecheckt.
Het lijkt me niet dat je dan een begin of eindstation moet invoeren, het is immers een dagkaart.

Als het moet, kan je maar 1 traject reizen.
Hallo Student_UTR,

Bij mijn weten is deze actie alleen als eenmalige chipkaart beschikbaar. Zo wordt dit in ieder geval in de kennisbank aangegeven. Ik zal hiervoor navraag doen of deze actie toch ook met couponcodes wordt verkocht.

Je kunt zelf kijken wat er wordt aangegeven als je hier de code invult.
Als je de code invoert en op verzilveren drukt wordt de code niet direct gebruikt. Dan kan je wel de gegevens zien die ingevuld dienen te worden. Voor een dagkaart zou je dan geen stations in hoeven te vullen maar alleen voorletters, achternaam, geboortedatum en een e-mailadres.
Beste Sander NS,

Dank U wel voor uw reactie.
Is ruilen toegestaan? Ik weet dat het normaal niet is toegestaan, maar bij de Fysieke Eenmalige Chipkaart krijgt men dus ook nog een Win code erbij en een Smullers kortingsbon. Die heeft mijn vriend dus niet. Daarnaast moet nu dus persoonsgegevens ingevoerd worden terwijl dat bij de Fysieke Eenmalige Chipkaart niet hoeft. En de klant moet ook nog eens zelf printen. Mijn vriend heeft trouwens niet een gekocht, maar drie. Het gaat hier om een bedrag van 45 EUR.
Mijn laptop staat uit, ik reageer via smartphone. Dus wellicht dat mijn schrijfstijl wat anders eruit ziet.
Badge +3
Ik neem aan dat de coupons voor gratis koffie bij AH ToGo en korting bij Smullers meegezonden worden per e-mail na het 'verzilveren' maar dit is inderdaad een onhandige situatie, want ik durf te wedden dat je voor een e-ticket ook nog van tevoren een reisdatum moet kiezen, die vervolgens niet meer gewijzigd kan worden. 😞
De AH dalkaart mag niet als e-ticket worden verkocht. Dan gaan we problemen krijgen met de voorwaarden, aangezien er sprake is van een ochtend- en avondspits. Een e-ticket kan niet ingechecked worden nl. Ik zou terug gaan naar die AH en eenmalige chipkaarten vragen.
Ja dat zou ik ook doen of anders naar een andere AH gaan voor eenmalige chipkaart (en geld terug), want anders mag je sowieso niet in de spits reizen.

En je zou inderdaad een datum moeten kiezen ook waarschijnlijk.
Mijn vriend heeft zojuist de drie codes ingevoerd en het werkt!!
Alleen op "Verzilveren" geklikt, verder nog helemaal niets.
Dus nog niets ingevuld en nog niets geprint.
Moet ik nog steeds terug gaan naar de AH?
Mijn vriend is NIET van plan om terug te gaan naar AH, maar gewoon de gegevens in te vullen en uiteindelijk dus te printen na het kopen van inkt.
Badge +3
Ik zou zeker wél terug gaan naar AH, met de info die je nu hebt.

Met name het verhaal van HC Loes is belangrijk, en conducteurs verwachten geen e-tickets voor die actie, dus je vriend riskeert allerlei extra geneuzel bij controle (van boete, uitstel van betaling, tot uit de trein gezet worden).

Is de dure inkt niet waard... AH moet het maar oplossen, of aantonen dat ze gelijk hebben door een e-ticket i.p.v. chipkaartje te verkopen.

Ik heb het ook als reactie bij www.treinreiziger.nl gemeld (link) want die weten ook niet beter dan dat het een chipkaart moet zijn.

Neem aan dat NS en AH nog wel contact hebben morgen, en hier zullen reageren.
Student_UTR schreef:

Mijn vriend is NIET van plan om terug te gaan naar AH, maar gewoon de gegevens in te vullen en uiteindelijk dus te printen na het kopen van inkt.

Ik wil over zes weken mijn badkamer vervangen. Morgen ros ik deze eruit....

Wacht gewoon ff tot morgen en dan is er vast een moderator die je verder helpt. En als je vriend niet kan wachten, laat hem gewoon even bellen met de NS. http://www.ns.nl/klantenservice/contact

Reageer