beantwoord

AH dalurenkaart niet geldig met kerst??

• 19 november 2018
  • 19 reacties
  • 391 Bekeken

AH heeft een vanaf 19 november een dalurenkaart in de aanbieding. Geldig tot eind december. De kaart is op zaterdag en zondag de hele dag geldig. Normaal kan bij NS op feestdagen ook de hele dag met deze kaart gereisd worden. Blijkbaar kan dit nu dus niet met de kerstdagen. Is dit een bewust actie van NS of is dit "perrongeluk" vergeten om te vermelden dat deze kaart ook op de kerst feestdagen geldig is tijdens de daluren???
icon

Beste antwoord door Erryt NS 30 november 2018, 17:58

Ik heb navraag gedaan en je mag gewoon tijdens de kerst reizen met deze aanbieding.
Bekijk origineel

19 reacties

Ik durf niet te zeggen of deze wel of niet geldig is tijdens de kerst. Waar zie je staan dat deze niet geldig is tijdens de kerstdagen?
Reputatie 7
Badge +4
Het kaartje is geldig tijdens de daluren, en de Kerstdagen zijn daluren. Blijkbaar kan het dus ook op de Kerstdagen. Maar goed. Het is vermoedelijk daarom ook niet expliciet vermeld.

Het kenmerk van feestdagen is dat ze geen spits kennen.

edit: zie hieronder.
Reputatie 7
Badge +3
@Thom
Volgens de vermelde voorwaarden geldt voor het kaartje op de beide kerstdagen wel degelijk een spitsbeperking.
Reputatie 7
Badge +4
Een spitsbeperking op een feestdag? Dat is inderdaad nieuw voor mij. Het kenmerk van een feestdag is normaal dat het geen spitstijden kent. Het komt me merkwaardig voor. Maar ik ben er van uit gegaan dat de bekende regelingen gelden. Aardige opmerking, wel grappig om even na te kijken. Maar als het op het kaartje staat is dat wel geldig. Hm.
Reputatie 7
Badge +3
Als dit AH kaartje op de beide kerstdagen inderdaad een spitsbeperking heeft kun je beter bij de Spoordeelwinkel een kaartje van €19 kopen, dan mag je met feestdagen wel de hele dag reizen. Krijg je er ook nog een koffie en cannoli bij. Je kunt dan alleen niet bij aankoop airmiles inwisselen voor nog een paar euro korting.
https://www.ns.nl/spoordeelwinkel/uitjes/dagje-uit-aanbieding-doppio.html
Reputatie 7
Badge +4
Tamzin en jij hebben kennelijk gelijk. Vreemde zaak. Ik vraag me wel af of dit nieuw beleid is, het komt me wel heel vreemd voor.
Reputatie 7
Badge +3
Dat is geen nieuw beleid. In het verleden waren er al actiekaartjes met spitsbeperkingen op tweede paasdag, hemelvaart en tweede pinksterdag. Omdat het dan alleen vóór 9 uur was viel dat minder op.

NS probeert het begrip feestdagen zoveel mogelijk te vermijden omdat er dan altijd weer gezeur komt over goede vrijdag, bevrijdingsdag, oudejaarsdag, etc.
Reputatie 7
Badge +4
Ja dat is een gedeeltelijke beperking waar mensen doorgaans geen last van hebben. De beperking komt me niet als zinvol voor. Waarom zou je op de Kerstdagen niet voor negen uur kunnen reizen? Zo druk is het rond die tijd niet. Werken op de Kerstdagen is nog steeds uitzonderlijk en het sociale verkeer komt later op gang. Ik vraag me af welke overwegingen dan een rol spelen.
Reputatie 7
Badge +3
De reden om geen uitzonderingen geef ik al aan, altijd weer gezeur over wat wel/geen feestdagen zijn. Pas geleden was hier iemand die zelfs dacht dat de hele herfstvakantie als feestdag telde.
Reputatie 2
Dacht dat aanbiedingen ook op feestdagen geldig zijn, tenzij anders vermeld. In dit geval zou de aanbieding dus geldig moeten zijn.
Ik heb navraag gedaan en je mag gewoon tijdens de kerst reizen met deze aanbieding.
Reputatie 7
Badge +3
Maar mag je er tijdens de kerstdagen de hele dag mee reizen of alleen in de daluren?
Reputatie 7
Badge +4

Kijk dat vermoeden had ik al en wilde ik horen. 😉
Reputatie 7
Badge +3
@Thom zoveel treinen rijden er nu ook niet voor 9 uur met de kerst 🎄😉
Reputatie 7
Badge +4
Een extra reden om een spitsbeperking op de kerstdagen onzin te vinden, Momo. Ik zit dan denk ook ook aan het kerstontbijt - en ik denk zelfs na negen uur.

Wat ik wilde horen was natuurlijk dat ik eerder in dit topic gewoon gelijk had met mijn ongeloof er over, daar refereerde ik dus aan. ;-)

De schrijvers van de voorwaarden hebben kennelijk niet aan de kerstdagen door de week gedacht. De NS-voorwaarden voor de feestdagen overrulen dus deze nalatigheid van AH.

Het kenmerk van een feestdag is voor NS dat het geen spitsbeperking kent. Een spitsbeperking op de kerstdagen is compleet van de zotte. Ik vind dat wel vreemd, en begrijp de opmerking van Tamzin ook niet hoe er dan erkende feestdagen zouden zijn met spitsbeperking. Het komt me niet logisch voor.
Je mag de hele dag met deze ticket tijdens kerst reizen.
Reputatie 7
Badge +3
Een spitsbeperking tijdens de kerstdagen zou ik ook grote onzin vinden Thom.

Maar ik wilde vooral duidelijkheid. Zeggen dat je gewoon tijdens de kerst mag reizen met deze aanbieding zegt nog niets of dat de hele dag mag.
Voorwaarden moeten duidelijk zijn, dus zou er moeten staan dat ze zaterdag, zondag en feestdagen de hele dag geldig zijn. Gewoon om dit soort verwarring te voorkomen.
Reputatie 7
Badge +4
Duidelijkheid daar houden we beide wel van. Jouw beschrijving is in ieder geval stukken beter.
Badge +3
De beperking van voor 9:00 is meestal omdat het e-tickets zijn.

De actie van AH is dat ook, maar dan met die onzinnige beperking waarbij je tijdens de spits helemaal niet in de trein mag zitten. Reizen tot 6:30 in de ochtend mag dan weer wél.

Uiteraard zijn de NS feestdagen gewoon inbegrepen zonder spits. De enige uitzondering voor actiekaartjes is eigenlijk Koningsdag (niet geldig).

Reageer