beantwoord

alleen reizen

• 26 maart 2021
  • 6 reacties
  • 137 Bekeken

Ik reis alleen. De aanbiedingen van de NS zijn allemaal voor 2 personen. Ook de aanbiedingen voor eten en drinken. Ik kan hier dus geen gebruik van maken. Ik zou dit wel aan de NS willen doorgeven, maar ik kan nergens een e-mail adres vinden om contact met hen te maken. 

icon

Beste antwoord door Robert B 26 maart 2021, 20:17

Welkom bij de NS Community!

De NS heeft geen e-mail of contactformulier meer voor dit soort klachten.

Je kunt bellen, chatten of een bericht sturen via Twitter of Facebook. Zie https://www.ns.nl/klantenservice/contact

Voor de rest, de opmerking over allerlei aanbiedingen die totaal niet interessant zijn voor mensen die alleen reizen is al veel vaker voorbij gekomen. Zie o.a. (met uitleg van een medewerker) het volgende topic:

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7

Als je alleen naar het museum gaat met je treinabonnement en museumjaarkaart, en je krijgt daar een kop koffie met gebak met 50% korting, kost het ze alleen maar geld. Met zijn tweeën gaan, en dan de 2e persoon voor de halve prijs o.i.d , is inderdaad voor het bedrijf aantrekkelijker. Tevens kan het de bezoekers overhalen om er in de horeca te gaan zitten. Je hebt dan toch het idee dat er voordeeltje te halen is. De alleenreizenden hebben pech. 

Reputatie 7
Badge +3

Ik reis alleen. De aanbiedingen van de NS zijn allemaal voor 2 personen. Ook de aanbiedingen voor eten en drinken. Ik kan hier dus geen gebruik van maken. Ik zou dit wel aan de NS willen doorgeven, maar ik kan nergens een e-mail adres vinden om contact met hen te maken. 

Dat bijna alle aanbiedingen voor 2 personen zijn heeft een commerciele reden. Aanbiedingen voor één persoon gaan al snel ten koste van de reguliere inkomsten, dat geldt voor de meeste bedrijven inclusief NS. 

Stel je gaat hotelovernachtingen voor één persoon aanbieden, dan gaan ook zakenmensen die nu de volle mep betalen daar gebruik van maken en dat is natuurlijk niet de bedoeling wat dan kost het alleen maar inkomsten.

Zelfde laken en pak met aanbiedingen voor eten en drinken. Ook bij SocialDeal zie je om die reden voornamelijk aanbiedingen voor eten/drinken voor twee personen. Het gaat er bedrijven om om extra inkomsten te generen niet om mensen goedkoop te laten eten, reizen of overnachten. 

Soms zijn er wel aanbiedingen voor één persoon maar dan gaat het meestal om het overbruggen van stille periodes of om koppelverkoop. Dierentuinen geven bijv. alleenstaanden soms korting in de stille periode in de winter en zakenhotels vaak tussen kerst en nieuwjaar omdat er dan geen zakenmensen zijn. Maar ook dan heeft het dus een commerciele reden. 

Reputatie 6

Die aanbiedingen in Spoor zijn totaal niet interessant voor alleenstaanden. Met een beetje zoeken en puzzelen vind je zelf wel iets leuks.

Badge +3

Op zich waren de coupons voor ‘gratis snack bij je friet’ van Smullers en zo wel bruikbaar, maar daar trek je geen extra reizigers mee (vooropgesteld dat men dat nog wil in deze tijden).

Reputatie 7
Badge +3

Bespaar je de moeite, dit is al vaker aangegeven. Ik gooi alle Spoor aanbiedingen al jaren in de oudpapierbak (nu in de digitale trash), NS en andere partijen die de aanbiedingen ter beschikking stellen hebben blijkbaar geen behoefte aan de klandizie van alleen reizenden.  Prima, geef ik mijn geld wel elders uit.

Badge +3

Welkom bij de NS Community!

De NS heeft geen e-mail of contactformulier meer voor dit soort klachten.

Je kunt bellen, chatten of een bericht sturen via Twitter of Facebook. Zie https://www.ns.nl/klantenservice/contact

Voor de rest, de opmerking over allerlei aanbiedingen die totaal niet interessant zijn voor mensen die alleen reizen is al veel vaker voorbij gekomen. Zie o.a. (met uitleg van een medewerker) het volgende topic:

Reageer