beantwoord

Alstublieft! Speciaal voor u: het Meereisretour voor maar € 10.

• 23 August 2021
  • 14 reacties
  • 525 Bekeken

Reputatie 3

NS bood mij een meereisretour voor 10 euro aan. Er staat bij “Alleen geldig in de daluren” lees ik nu. Begrijp ik goed dat ook dit meereisretour nu onder de regel valt dat je tussen 6:30 en 19:00 en tussen 16:00 en 18:30 niet in de trein mag zitten, ook al is mijn kaartje dan wel geldig? Dank voor de zekerheid.

icon

Beste antwoord door Tochjo 23 August 2021, 12:44

Bekijk origineel

14 reacties

Reputatie 3

Dank Tochjo, vandaag gaat de medereiziger dus gewoon net als ik voor de spits inchecken, weliswaar met meereiskorting, en betaalt dus 2x 16 euro voor een retourtje Groningen N - Hilversum. Wellicht dat de gratis overgang naar de eerste klas wel geldig is.
En bahnrider, dank voor je best wel vinnige reactie. Inderdaad zijn de treinen momenteel in de ochtendspits leeg, ik heb dan een wagon voor mezelf, en direct na negen uur propvol, althans bij vertrek uit Groningen naar Zwolle en verder. Het beleid van NS loopt wat achter. Ik kom er graag om kwart voor zes voor uit mijn nest.

Badge +3

De persoon die met u meereist, mag zich tijdens die uren inderdaad niet in de trein bevinden.

Reputatie 6
Badge +1

het is inmiddels al geruime tijd zo, dat NS botweg weigert in de spits nog die te goedkoop reizende klanten te vervoeren. Al hebt U zelfs het allerduurste 1e klas alle tijden ABO-U kunt hoog of laag springen-leg er nog maar wat tientjes bij voor medereizigers. Vermoedelijk hebben ze dat afgekeken van de praktijken van geldklopperij in de UK-al kunnen ze helaas met het betaalsysteem hier niet zo fijnmazig geld uit de pocket kloppen. NS opereert in UK-DE als Abellio en doet lustig mee aan winnen van contracten om treintjes te rijden.

AL kan je nog steeds met de chipkaart en een goedkoop ABO in beide spitsen reizen door wat vroeger op te staan-kan ik deze zomer erg aanbevelen! lekker rustig! tot vlak na 9.00

We (beiden een oude kortingskaart) willen Van de meereistour gebruik maken Helmond- Arnhem , onze medepassagiers komen in Venray erbij. Maar omdat het een via- reis is kunnen we blijkbaar geen gebruik maken van van de aanbieding?

Reputatie 7
Badge +3

Dank Tochjo, vandaag gaat de medereiziger dus gewoon net als ik voor de spits inchecken, weliswaar met meereiskorting, en betaalt dus 2x 16 euro voor een retourtje Groningen N - Hilversum. Wellicht dat de gratis overgang naar de eerste klas wel geldig is.
En bahnrider, dank voor je best wel vinnige reactie. Inderdaad zijn de treinen momenteel in de ochtendspits leeg, ik heb dan een wagon voor mezelf, en direct na negen uur propvol, althans bij vertrek uit Groningen naar Zwolle en verder. Het beleid van NS loopt wat achter. Ik kom er graag om kwart voor zes voor uit mijn nest.

En gratis upgrade 2-1 is voor 1 persoon geldig, de andere persoon moet dan een betaalde 1e klas upgrade nemen, of klasse wijzigen

Reputatie 7
Badge +4

Als u ‘via’ niet in kunt vullen bij het meereisreour, mag het niet. Helmond-Arnhem via Venray is een omweg en niet een toegestane reisroute.

We (beiden een oude kortingskaart) willen Van de meereistour gebruik maken Helmond- Arnhem , onze medepassagiers komen in Venray erbij. Maar omdat het een via- reis is kunnen we blijkbaar geen gebruik maken van van de aanbieding?

@giel51 Uit uw bericht kan ik niet opmaken of u met de OV chipkaart reist of met een e-ticket.

Als u met uw OV kaart

- incheckt in Helmond bij NS;

- uitcheckt bij NS in Blerick;

- incheckt bij Arriva in Blerick;

- én met Arriva doorreist naar Nijmegen dan kan het.

De reizigers met een meereisretour Venray - Arnhem mogen met een e-ticket met Arriva naar Nijmegen (en verder met NS) reizen.

Als u ook met een e-ticket reist, is de omweg via Venray niet toegestaan. 

Badge +3

Helmond - Arnhem met NS (via Eindhoven en Den Bosch) is 107 TE.

Helmond - Blerick is 37 TE en Blerick - Arnhem is 79 TE. Totaal 116 TE.

Met Traject Vrij zou het gewoon mogen (minder dan 10 TE omreizen)!

Een reisadvies Helmond - Arnhem via Blerick krijg ik niet uit de reisplanner getoverd (de reistijd is simpelweg te lang), maar ik vermoed dat men daar totaal niet moeilijk over zal doen bij reizen met e-tickets, en medereiziger(s) tussen Venray en Arnhem.

Reputatie 3

Klopt, dank, MoDe, één upgrade is voor één persoon, natuurlijk. Gelukkig heb ik zelf momenteel dalvrij 1e klas.

Badge +3

Klopt, dank, MoDe, één upgrade is voor één persoon, natuurlijk. Gelukkig heb ik zelf momenteel dalvrij 1e klas.

Dan is het prima, bij een ov-chipkaart incheck met Samenreiskorting (dus buiten de spits) heeft je medereiziger ook tijdens de spits een geldig vervoerbewijs, en daar mag die gratis 2-1 upgrade natuurlijk gewoon voor gebruikt worden.

Beste reageerders Dank voor de informatieve toelichtingen. Weer wat wijzer

Badge +3

Helmond - Arnhem met NS (via Eindhoven en Den Bosch) is 107 TE.

Helmond - Blerick is 37 TE en Blerick - Arnhem is 79 TE. Totaal 116 TE.

Met Traject Vrij zou het gewoon mogen (minder dan 10 TE omreizen)!

De regel is dat bij reizen met Traject Vrij
- bij één vervoerder
- mag worden uitgestapt op tussengelegen stations
- van alternatieve routes die door de reisplanner worden gegeven
- die maximaal 10 tariefeenheden langer zijn dan de kortste route.

In deze situatie is aan de bovenste drie punten niet voldaan. Helmond-Arnhem via Blerick mag dus ook niet met Traject Vrij.

Een reisadvies Helmond - Arnhem via Blerick krijg ik niet uit de reisplanner getoverd (de reistijd is simpelweg te lang), maar ik vermoed dat men daar totaal niet moeilijk over zal doen bij reizen met e-tickets, en medereiziger(s) tussen Venray en Arnhem.

Ik vermoed juist van wel, in ieder geval bij controle in de trein van Arriva. Er is immers geen geldig vervoerbewijs voor de reis met Arriva en dat bedrijf krijgt dus niet betaald voor de reis. Mijn indruk is dat de controleurs van Arriva wat strenger optreden dan de conducteurs bij NS.

Badge +3

Ah, oke dat lijkt me dan ook logisch, maar @giel51 (plus reisgenoot) reizen op een VDU dus die checken gewoon in Blerick uit bij NS en in bij Arriva (en weer terug naar NS in Nijmegen).

Medereizigers met een actiekaartje (meereisretour van €10?) of met Samenreiskorting kunnen zich dan gewoon in Venray toevoegen aan het gezelschap.

Uitgaande van 2e klas en 40% korting kost Helmond - Arnhem via Eindhoven € 11,76 en via Blerick € 13,07 (prijsinfo via 9292).

Badge +3

Bij reizen met een OV-chipkaart en omchecken is er natuurlijk geen probleem. Ik dacht even dat het om een e-ticket ging.

Reageer