beantwoord

annulering boeking spoordeelwinkel

  • 22 September 2022
  • 4 reacties
  • 140 Bekeken

Beste NS,

Graag wil ik het volgende probleem voorleggen: 

 

Half augustus boekte ik met mijn vriend een weekend Maastricht via spoordeelwinkel. We dachten een goede deal te sluiten, maar kwamen er achter dat het maar 5 euro scheelt als we het apart boekte maar oké leuk hotel met treintickets. Plots 4 dagen voor vertrek overleed mijn vader, U begrijpt dat niet een hotelboeking het eerste is waar ik aan dacht. Mijn vriend heeft ongeveer alle kanalen benaderd om een oplossing te zoeken. Helaas zonder iets van een oplossing. Ook niet de 17 euro 50 die staat vermeldt op de website. Dit bedrag staat totaal niet in verhouding met de 320 euro die wij hebben betaald maargoed recht daar op hebben we wel. Ik snap dat er kosten zijn gemaakt voor onze boeking maar kunt u mij vertellen welke kosten? De treinkaartjes hoef je niet te reserveren of het lijkt mij dat er geen enkele kosten aan zitten. (het is geen vliegticket) Ook zal de boeking wellicht al weer worden ingevuld door iemand anders. 

Als wij het bij booking.com hadden geboekt was er nog het een en ander mogelijk, maar omdat het via jullie gaat niet. Ik snap ook dat er een grens moet worden getrokken in het annuleren maar het is niet omdat het mij beter uitkomt, maar omdat plots mijn vader er niet meer is. 

 

Ik ben een positief persoon die altijd bij problemen met jullie bedrijf denkt ; Ze kunnen er niks aan doen als weer eens een wisselstoring is of blaadjes op het spoor liggen of overvolle bussen bij vervangend vervoer of weer een staking, of dat ik mijn best doe om misschien nog wat geld terug te krijgen bij vertraging wat standaard wordt afgekeurd. Maar dit probleem zit mij iets hoger, omdat we van geen enkele dienst gebruik hebben gemaakt. Hop 320 euro voor jullie, dat is te makkelijk verdiend naar mijn mening.

 

pIs er wellicht nog een oplossing die iets gepaster is dan “ Nee helaas we kunnen niks voor u doen” ? 

 

Dat we 320 euro lichter zijn is nog niet het ergste want ik krijg mijn vader er niet meer mee terug, maar de menselijke maat en het feit dat als we via het hotel hadden geboekt of een andere site er hoogstwaarschijnlijk wel wat meer menselijkheid bij kwam kijken stuit mij wel. 

 

Alvast bedankt voor de te nemen moeite

icon

Beste antwoord door MoDe 22 September 2022, 01:25

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Allereerst gecondoleerd met het verlies van jouw vader.

Bij het boeken van de reis ben je akkoord gegaan met de voorwaarden dat er niet gewijzigd en geannuleerd kan worden. Met wie heb je contact gehad en wanneer is/was de reis gepland? Voor een boeking bij de Spoordeelwinkel moet je contact opnemen met hun klantenservice. Als zij echt niets meer voor jou kunnen doen, houdt het op. Wij kunnen hier ook niets behalve het advies  geven om contact op te nemen met de reisverzekering als je die hebt.

Goedemorgen Stella95 en welkom bij de NS Community.

Alleereerst inderdaad gecondoleerd met het verlies van jouw vader.

Verder kan ik helaas weinig toevoegen aan wat MoDe heeft aangegeven. De voorwaarden die gelden voor jouw boeking zijn in wezen leidend. In hoeverre daar een uitzondering in gemaakt kan worden durf ik echter niet te zeggen. Moderators hebben een vrij brede kennis met de meeste onderwerpen waar onze Klantenservice je mee kan helpen, maar de Spoordeelwinkel is daar helaas geen onderdeel van. Voor meer informatie hierover en of er überhaupt iets gedaan kan worden is contact met de Klantenservice van de Spoordeelwinkel noodzakelijk.

Heb je een reisverzekering, dan kun je het daar claimen.

Dat we 320 euro lichter zijn is nog niet het ergste want ik krijg mijn vader er niet meer mee terug, maar de menselijke maat en het feit dat als we via het hotel hadden geboekt of een andere site er hoogstwaarschijnlijk wel wat meer menselijkheid bij kwam kijken stuit mij wel. 

Het gros van die €320 gaat natuurlijk naar het hotel. Hotels bieden de kamers bij dit soort acties ver onder de normale prijs aan maar wel met als voorwaarde dat er niet geannuleerd kan worden en dat risico neem je in ruil voor de lage prijs. Hotels houden logischerwijs ook strikt vast aan die voorwaarde omdat anders niemand meer het normale tarief betaalt. En u kunt niet verwachten dat NS voor de kosten van het hotel moet gaan opdraaien.

Reageer