beantwoord

arangementen stedentrips 1e of 2e klas

• 28 november 2019
  • 32 reacties
  • 361 Bekeken

Toon eerste bericht

32 reacties

Reputatie 5

Waarom is die mogelijkheid voor upgraden naar 1e klasse er niet meer? Het lijkt me dat NS daar toch aan verdient? Inderdaad vreemd dat het niet meer kan.

Dit betreft waarschijnlijk de Stedentrips van de Spoordeelwinkel. Uiteraard snap ik de gedachtegang dat wij hier meer aan verdienen want er wordt ook meer voor betaald. Het is natuurlijk wel zo dat een reiziger die niet van een aanbieding geniet meer betaald dan diegene die met een actieticket de reis maakt. We duperen dan de 1e klas reiziger die geen korting krijgt. Of dit de beweegreden is durf ik niet te zeggen. Ik zal jullie signaal doorzetten dat deze wens nog wel bestaat.

Reputatie 6
Badge

We duperen dan de 1e klas reiziger die geen korting krijgt. 

Ik begrijp dus niet waarom kaartjes met korting de 1e klas reizigers duperen, maar de gratis upgrades blijkbaar niet.

De gewone dagretours bij de Spoordeelwinkel zijn trouwens wel voor de 1e klas te verkrijgen, dus volgens mij dupeert NS vooral haarzelf met minder inkomsten.

Beste Erryt NS,

Bedankt voor je reactie, het zijn daadwerkelijk de stedentrips uit de spoorwinkel.

Ik zie geen probleem om de reiziger zelf een topic te laten aanvinken of hij 1e of 2e klas wil reizen en of de koper NS abonnement 1e of 2e klas heeft.

De extra kosten voor eerste klas met eventueel daluren abonnement 1e klas kunnen dan verrekend worden en bij de stedentrip worden opgeteld.

Ik zie je reactie graag tegemoet

Gollem

Naar ik begrijp en zelf heb kunnen vinden zijn vele van deze acties alsnog gewoon beschikbaar voor de 1e klas wanneer je het ticket initieel koopt:

Enkel de mogelijkheid om achteraf de klasse aan te passen van 2e naar 1e is dus verwijderd. Zoals Robert B eerder al aangaf kun je dit soort tickets dus nog steeds gewoon 1e klas aanschaffen.

Het signaal dat de mogelijkheid om dit achteraf te doen wenselijk is, heeft mijn collega al doorgezet. Meer kunnen wij niet voor je betekenen.

Beste Stijn,

Zoals ik al eerder aangaf gaat het om de stedentrips met overnachting en niet de speciale acties.

Deze boekingen doe je in de Spoorwinkel en hier heb je niet de mogelijkheid om per 1e klas te reizen, terwijl die mogelijkheid er voorheen wel was, dan kon je de 2e klas e-ticket upgraden naar 1e klas.

Uiteraard met bijbetaling.

Ik heb voor mijn komend weekendje weg naar Groningen gevraagd naar de upgrade mogelijkheid maar dat was volgens medewerkers van spoorwinkel niet meer mogelijk.

Cybergroetjes

Gollem

Ah dan heb ik verkeerd begrepen om welke specifieke actie het ging. Dat veranderd er echter niets aan dat wij alsnog niet meer kunnen betekenen dan wat mijn collega al heeft gedaan: het signaal doorzetten.

Reageer