beantwoord

ben op vrijdag 29 februari naar den bosch gereisd met mijn NS-keuzedag

• 10 maart 2016
  • 3 reacties
  • 120 Bekeken

Voor Amsterdam kreeg ik in de trein de melding dat er een aanreiding was met een persoon op het spoor tussen Utrecht en den Bosch, met de opdracht om over Nijmegen te reizen naar den Bosch. Voor Arnhem kwam de melding dat er een aanrijding was met een persoon tussen Den Bosch en Boxtel, dat ligt toch niet tussen Utrecht en den Bosch? Kortom toen ik na anderhalf uur omrijden, in Nijmegen wachtte de Intercity niet even op de arme omrijreizigers, zeker 10 stuks, en moesten we met de stoptrein naar den Bosch. Slechte info dus van NS en geen medewerking van het treinpersoneel, terwijl men wist van de redelijke hoeveelheid omreizigers. Ik was toen inmiddels een uur te laat voor de tentoonstelling van Jeronimus van den Bosch en kon pas om 16 uur naar binnen, reservering jammer!. Met mijn Blokkerkaart moest ik voor 16 uur weer in de trein zitten of na 18.30 weer terug reizen. Toen dacht ik bekijk het allemaal maar, bij NS en het museum, 15 euro weggegooid, want er is natuurlijk geen service voor dit soort reiskaarten of is er toch nog iets mogelijk??????????
icon

Beste antwoord door Sjoerd NS 10 maart 2016, 21:08

Dat klinkt inderdaad behoorlijk vervelend! Als ik het goed begrijp heb je dus gereisd met een Blokker dagkaart, en niet met een keuzedag behorende bij je kortingsabonnement? In beide gevallen kan je uiteraard een Geld terug bij Vertragingsverzoek indienen. Ook bij actietickets als die van de Blokker is het zo dat je nog een deel van het bedrag terug kunt krijgen. Via de onderstaande link lees je hoe je dit kunt doen:

http://www.ns.nl/klantenservice/geld-terug/geld-terug-bij-vertraging.html
Bekijk origineel

3 reacties

Dat klinkt inderdaad behoorlijk vervelend! Als ik het goed begrijp heb je dus gereisd met een Blokker dagkaart, en niet met een keuzedag behorende bij je kortingsabonnement? In beide gevallen kan je uiteraard een Geld terug bij Vertragingsverzoek indienen. Ook bij actietickets als die van de Blokker is het zo dat je nog een deel van het bedrag terug kunt krijgen. Via de onderstaande link lees je hoe je dit kunt doen:

http://www.ns.nl/klantenservice/geld-terug/geld-terug-bij-vertraging.html
Reputatie 7
Badge +4
Misschien ten overvloede: Met een keuzedag heeft u geen middagspits, met een Blokkerkaart wel. Het is wel iets om mee te nemen.
Bij een uur vertraging heeft u recht op de helft van de kosten van het Blokkerkaartje, bij een vertraging van een half uur tot een uur een kwart. Een keuzekaart leidt maximaal tot een teruggave van 3,50 en die krijgt u vanaf een uur vertraging.
Reputatie 7
Badge +3
Vreemd verhaal want 29 februari was op een maandag.

Reageer