beantwoord

Bestelling op halen op anonieme ov chipkaart

• 2 augustus 2017
  • 2 reacties
  • 174 Bekeken

Hallo, vandaag heb ik via vakantieveilingen een enkele reis gekocht, wat bij een ov chipkaart automaat bij het treinstation op je ov gezet moet worden via ''ophalen bestellingen''. Nu heb ik een anonieme ov chipkaart, en vraag me af of dit een probleem is doordat de enkele reis wel op naam en geboortedatum staat? Hierover staat niets in de mail die ik heb ontvangen.

Dank u wel
icon

Beste antwoord door Robert B 2 augustus 2017, 23:22

Als je de keuze hebt gekregen voor ophalen bij automaat (na het intikken van je kaartnummer!) dan kan dat op elk servicepunt, ook als het een anonieme kaart is.

Ongebruikelijk dat het kan (geen idee hoe vakantieveilingen het doet, maar er zijn situaties waarbij het denkbaar is, bijvoorbeeld als het om een bepaald kortingsbedrag of prepaid saldo gaat). Neem dus wel legitimatie mee voor het geval daar naar gevraagd wordt tijdens je reis.
Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 5
Het product zal toch wel aan een OV chipkaart nummer gekoppeld zijn ?
We hebben ook een paar anonieme kaarten en daar kun je gewoon saldo of een product als 'reizen op saldo bij NS' aan koppelen en ophalen bij een automaat.
Badge +3
Als je de keuze hebt gekregen voor ophalen bij automaat (na het intikken van je kaartnummer!) dan kan dat op elk servicepunt, ook als het een anonieme kaart is.

Ongebruikelijk dat het kan (geen idee hoe vakantieveilingen het doet, maar er zijn situaties waarbij het denkbaar is, bijvoorbeeld als het om een bepaald kortingsbedrag of prepaid saldo gaat). Neem dus wel legitimatie mee voor het geval daar naar gevraagd wordt tijdens je reis.

Reageer