bijbetalen voor 9 uur

• 17 augustus 2015
  • 4 reacties
  • 285 Bekeken

Ik wil as maandag met een AH treinkaartje om 8:16 van Groningen naar Schiphol reizen. Hoe en hoeveel kan ik bijbetalen? Ik reis met iemand met niet persoonsgebonden ov chipkaart mee.
Ik was vergeten te vermelden dat ik dezelfde dag ook weer terug reis..

4 reacties

Dat lijkt me een dure optie, want je betaalt dan in totaal meer dan het normale tarief en bovendien is het ongemakkelijk.

Je dient een extra treinkaartje van Groningen naar Zwolle te kopen tegen vol tarief. Dat kost EUR 17,30. Samen met de AH-dagkaart wordt de prijs dus EUR 34,30 (plus een euro voor de eenmalige chipkaart als je daarvoor kiest), terwijl een normale enkele reis vol tarief naar Schiphol EUR 25,20 kost.

Bovendien dien je op de door jou voorgestelde wijze niet alleen over te stappen in Zwolle, maar aldaar ook in te checken. Dat gaat niet lukken als de trein laat is.

Dat je meereist met iemand met een niet persoonsgebonden OV-chipkaart doet verder niet terzake.
Ik was vergeten te vermelden dat ik dezelfde dag ook weer terug reis..
Oke, gezien je bestemming had ik aangenomen dat je een enkele reis zou maken. Na dat in dit geval anders blijkt te zijn, kun je er dus voor kiezen om een extra enkele reis naar Zwolle te kopen en aldaar, tijdens de overstap, in te checken met je AH-dagkaart. Ik benadruk graag dat het inchecken aldaar soms niet te halen is als de trein uit Groningen laat aankomt. De trein naar Schiphol/Den Haag (vanuit Leeuwarden) staat dan klaar aan de overzijde van het perron en wacht alleen op mensen die rechtstreeks overstappen.
Reputatie 6
Badge +1
...

Reageer