beantwoord

Blokkerkaartje; doorreizen tijdens de ochtendspits mag dat?

• 26 april 2017
  • 7 reacties
  • 218 Bekeken

Ik wil op een vrijdag met mijn Blokkerkaartje reizen vanuit Middelburg naar schiphol airport! ik vertrek om 5:59 uur uit Middelburg en kom 7:39 uur op spoor 9 aan en vervolg mijn reis om 7:56 op spoor 12. Deze reis is volledig met NS intercity's en kom om 8:21 uur aan op schiphol airport.
Een groot deel van mijn reis is dus tijdens de spits. Mijn eerste vraag is dan ook: mag ik in Rotterdam tussen spoor 9 en 12 overstappen 7:56 uur om mijn reis naar Schiphol te vervolgen met het Blokkerkaartje of moet ik wachten tot na 9:00 uur? En mijn tweede vraag is moet ik tussen die twee perrons spoor 9 en spoor 12 in en uitchecken, ik reis met dezelfde vervoerder?
Ik ben heel benieuwd naar uw reactie, alvast heel hartelijke dank!
icon

Beste antwoord door Tochjo 26 april 2017, 13:07

U mag met uw dagkaart van Blokker doorreizen tijdens de ochtendspits. U hoeft dus in Rotterdam niet te wachten tot het 9.00 uur is. U checkt in Rotterdam niet uit en opnieuw in, omdat u niet van vervoerder wisselt.

Merk op dat de trein die u tussen Rotterdam en Schiphol wilt nemen, een Intercity direct is. Hiervoor is een toeslag van 2,40 euro verplicht. Deze kunt u vooraf als e-ticket aanschaffen of als eenmalige chipkaart kopen bij een kaartautomaat met het blauwe bord/bolle buik (zie deze pagina).

Als u deze toeslag niet wilt betalen, dan kunt u een reguliere intercity nemen. U stapt dan in Leiden Centraal over en bent dan om 8:32 in Schiphol. Dit advies verschijnt ook in de reisplanner.
Bekijk origineel

7 reacties

Badge +3
U mag met uw dagkaart van Blokker doorreizen tijdens de ochtendspits. U hoeft dus in Rotterdam niet te wachten tot het 9.00 uur is. U checkt in Rotterdam niet uit en opnieuw in, omdat u niet van vervoerder wisselt.

Merk op dat de trein die u tussen Rotterdam en Schiphol wilt nemen, een Intercity direct is. Hiervoor is een toeslag van 2,40 euro verplicht. Deze kunt u vooraf als e-ticket aanschaffen of als eenmalige chipkaart kopen bij een kaartautomaat met het blauwe bord/bolle buik (zie deze pagina).

Als u deze toeslag niet wilt betalen, dan kunt u een reguliere intercity nemen. U stapt dan in Leiden Centraal over en bent dan om 8:32 in Schiphol. Dit advies verschijnt ook in de reisplanner.
U kunt gewoon uw gewenste reis maken met dit kaartje. Check in Middelburg in en pas te Schiphol uit met uw Blokkerkaart. U heeft wel een toeslag nodig voor intercity direct tussen Rotterdam Centraal en Schiphol. Deze kunt u aanschaffen met uw normale ov-chipkaart bij de rode toeslagzuil op het perron van Rotterdam Centraal of kunt u in Middelburg al bij de kaartautomaat aanschaffen.
Fijne reis!
Tochjo was me net voor 🙂
Hallo Reiziger6 en welkom op oNS forum!

Ik zie dat Tochjo je al van de juiste informatie heeft voorzien! Veel reisplezier!

Dank je, Tochjo! En natuurlijk ook dank aan Treinspotter123 voor de aanvulling 🙂
Reputatie 7
Badge +3
Het tijdstip van inchecken is bepalend, wanneer u voor 6.30 incheckt mag u door reizen in de spits zolang u niet uitcheckt en opnieuw incheckt. En zolang u reist op een door de NS reisplanner geadviseerde route hoeft u niet uit en opnieuw in te checken.

Let wel dat de overstap op Rotterdam die u aangeeft een overstap op de Intercity Direct is, hiervoor is een toeslag nodig. U kunt ook overstappen op Leiden, de reis is dan wat langer maar dan heeft u geen toeslag nodig.
Beste allemaal, echt heel hartelijk bedankt voor alle informatie! Ik kan nu echt met een gerust hart de reis maken! Ontzettend bedankt voor jullie tijd en moeite om te reageren! Mijn vragen zijn hiermee volledig beantwoord, hartelijke bedankt!
Reputatie 4
Het tijdstip van inchecken is bepalend, wanneer u voor 6.30 incheckt mag u door reizen in de spits zolang u niet uitcheckt en opnieuw incheckt.

Het is sinds september 2016 geen probleem meer als je tijdens een overstap uit- en opnieuw incheckt, zolang je dit maar binnen 35 minuten doet. Bij opnieuw inchecken binnen 35 minuten reis je door op het tarief van je oorspronkelijke check-in. Dus als je de Erasmusbrug wil aantikken en je kan binnen 35 minuten weer terug op het station zijn, dan mag dat! (Los van de vraag waarom je dat zou willen doen uiteraard.)

Meer info: http://www.ns.nl/reisinformatie/reizen-met-ov-chipkaart/veelgestelde-vragen-rit-naar-reis.html

Reageer