Blunder met NS-kaartjes,

• Anonymous
  • 0 reacties
Blunder met NS-kaartjes,

Spoorbedrijf NS stopt met 'NS Groepsretour.' Het kaartje was bedoeld voor groepen, maar dankzij speciale voorwaarden kon iedere reiziger zelfstandig voor € 7 per persoon door het land reizen. Tussenhandelaren kochten de groepsreizen in en lieten Nederlanders die elkaar helemaal niet kenden en niet ontmoeten, tegen voordelige tarieven voor het land reizen.

Het heeft de NS €2,4 mln per jaar gekost, schat treinexpert Hildebrand van Kuyeren in het AD. Woensdag bleek dat het bedrijf de regeling wijzigt. Er komt een nieuw groepskaartje, waarin mensen tenminste een deel van het traject echt samen moeten reizen.

Het is niet voor het eerst dat een bedrijf een regeling moet aanpassen omdat consumenten er veel te handig gebruik van weten te maken.

3 reacties

Reputatie 7
Badge +4
De inkomsten van NS worden opgebracht door de gewone reizigers, die dus voor deze 2,4 miljoen per jaar hebben moeten opdraaien. Het is goed dat we niet meer voor deze fraude betalen. Het geld is verdampt en zit in de verkeerde portemonnee
Goed dat er ingegrepen is om verder ellende te voorkomen, al rammelt de oplossing hier en daar ook wat. Terughalen bij de Facebookprofiteurs zou eerlijk zijn maar zal op weerstand stuiten bij deze betalingsmijders en is in de praktijk ook gewoon onmogelijk.
Reputatie 7
Badge
Jammer dat er geen 1e klasse groepstickets zijn... Ik wil best wel met Thom in de stiltecoupe meereizen
Reputatie 7
Badge +4
Je mag mee als je in de stiltecoupé je mond houdt, lol. Wie weet verkassen we wel even om wat dingen te bespreken. Altijd boeiend. Ik vind een eersteklasgroepskaart geen goed idee, maar dat had je vast al verwacht.

Verder is de eersteklasstiltecoupé heel aangenaam, ik kan het je aanraden. Deze jongen reist er al vele jaren in, behalve met de kleinkinderen, want dan kies je voor het praatgedeelte. Mijn kleinkinderen vragen me de oren van mijn hoofd.

Reageer